Skocz do zawartości

f01/f02 750i pre lci retrofit na 8hp z lci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś robił lub ma jakieś informacje o wsadzeniu skrzyni 8hp70 lub 8hp90 do przedliftowego f01/f02 750i zamiast 6hp ? Mowa o tylnonapędówej wersji auta.


Generalnie skrzynia jako dzwon i konwerter podejdzie p&p do auta i bloku silnika, pozostaje kwestia podmiany dyfra bo sa inne przełożenia i w zależności jaka wersja to ewentualnie wał napędowy.

Również wiem, że jest inna wtyczka ale kable te same i należy przeszczepić wtyczkę i ją przedłuzyć pod 8hp ale to też nie jest jakiś problem.


Pozostaje zagwozdka co i gdzie konkretnie zakodować aby auto nie sypało błędami napędu.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Odkopie stary temat. Na dniach będe miał poskładane takie auto w tym setupie. Przy serwisie silnika następuje zmiana skrzyni na właśnie 8HP70. Generalnie sporo jest plug in. Dam znać jak będzie poskładane i uruchomione.
Opublikowano
A więc co do 8HP w przedliftowej F01 w tym konkretnie omawianym tutaj przypadku w 730d. Na początku dobieramy skrzynie pod kątem dzwona w zależności jaki mamy silnik. W CAS trzeba zmienić jeden parametr zwiazany z ilością biegów w skrzyni, bo inaczej skrzynia się nie dopisze do auta. Po zmianie parametru czyścimy stary ISN w skrzyni i usypiamy auto (15-20 minut). Po ponownym włączeniu skrzynia dopisze sobie ISN i umieści go w sterowniku silnika (przy 6HP ISN jest w CAS a w sterowniku silnika brak ISN-u skrzyni, przy 8HP jest w sterowniku silnika). Następnym etapem jest zaprogramowanie skrzyni softem odpowiadającym poliftowemu odpowiednikowi auta i zakodowanie jej FA oryginalnym z auta. Po tym zabiegu czyścimy adaptacje CAN skrzyni i snowu usypiamy auto. Po włączeniu zapłonu kasujemy błędy (czasem dwukrotnie) i tworzymy nowe SVT w ZGW z nową skrzynią w sieci i gotowe. Skrzynia bangla. Elektrycznie trzeba jedynie przepinować wiązkę 6HP na wtyczkę 8HP (kupiłem z uciętym kawałkiem). Mocowanie 6HP do auta pasuje idealnie do 8HP. Flansza i łącznik są takie same. Długość wału różnica 1mm więc żadna i pasuje. Przełożenie dyfra jest takie samo w obu wersjach. Trzeba wymienić rurki od chłodnicy oleju skrzyni (zakupujesz od F10 przed liftem z 8HP z roku 2010). Pasują plug IN. Konwerter pasuje mocowaniem do flanszy koła zamachowego. Skręcasz wszystko i witamy 8HP na pokładzie. Teraz samochód jeździ jak powinien. Na zdjęcia nie było czasu. Operacja jest prosta i przyjemna. W przypadku zmiany samej skrzyni bez serwisu silnika czas wykonania retrofitu we dwie osoby to około 5 godzin.
  • 7 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie a jak rozwiązaliście sprawę przewodów olejowych ? 8hp ma szersze wejście a przewody z 6hp są węższe. JEst jakiś adapter do tego ?

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 10.09.2023 o 22:40, SkeYT napisał(a):

Mogę zrobić zdalnie. Byle byś miał kabel ENET i TeamViewer.

Witam wysłałem wiadomość do pana w sprawie kodowania 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.