Skocz do zawartości

e39 520i tylne sprezyny zawieszenia


520i

Rekomendowane odpowiedzi

czy jest konieczne do wymiany sprezyn w tylnym zawieszeniu, rozpiecie wachaczy?

obejrzalem film na youtube -autodoc, ale jakos wierzyc mi sie nie chce zeby trzeba bylo rozpinac wachacze....

\pytanie dotyczy sedana z 2000 roku

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Są dwie metody:

1. Nie rozpinasz wahaczy, ale wtedy trzeba zdjąć z lewej strony zbiornik pochłaniania oparów (?) czy jakoś tak się to nazywa. O ile to jest proste, o tyle prawej strony trzeba zdjąć rurę wlewu i to jest przerąbane. Może coś źle robiłem, ale ledwo ją wyjąłem, myślałem, że się połamie, bo była napięta jak łuk Robin Hooda, a robiłem to upalnym latem. http://www.beisansystems.com/procedures/rear_shocks_procedure.htm

2. Odpinasz gięty wahacz i wtedy cała kolumna wychodzi w dół. Zobacz jak wyglądają wahacze, szczególnie osłona przegubu pęka właśnie w tym wahaczu to może od razu wymienisz. Teraz chyba bym robił tym sposobem. Wahacz ze zwrotnicy schodzi łatwo, bo tam nie ma stożka, ale z drugiej strony potrzebna płaska grzechotka. To co pokazuje autodoc, płaskim kluczem tylko zluzować śrubę, ale nie wyobrażam sobie odkręcać nakrętki samokontrującej bez grzechotki szczególnie w tamtym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.