Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Po wymianie silnika z m43b16 na m50b25, oraz wymianie hamulców z 316i na e46 330d, ABS przestał działać (komputer ABS został z 316i).


Do tej pory sprawdziłem:

-rezystancję czujników, mierząc złącze komputera ABS, wszystkie 4 koła mają ok 1040 Ohm,

-bezpieczniki,

-przekaźniki,

-zasilanie do komputera oraz do przekaźników.


Co i jak powinienem sprawdzić w następnej kolejności?


Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe że brak sygnału z alternatora na sterownik ABS, pewnie to pominąłeś w okrągłym złączu x20.

Podaj rocznik tej e36, ile pinów ma sterownik ABS i czy był z ASC i jaki sterownik silnika, rozumiem że bosch po kodzie silnika.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

BMW pochodzi z 09.1993, sterownik to ATE 34.52-1 162 646 bez ASC, liczba pinów w sterowniku - 36,


odnośnie zasilania sterownika, sprawdziłem tylko pin nr. 33, 34 oraz po włączeniu zapłonu pin nr. 15


http://obrazki.elektroda.net/94_1287686159.jpg


Możliwe jest również, że ten ABS nie działał przed swapem, auto kupiłem i od razu wyciągnąłem silnik i hamulce, niestety nie pamiętam czy działał tam ABS.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego jak chcesz pomocy to sprawdź ile masz pinów w sterowniku abs i jaki numer sterownika silnika, bo ładu nikt nie dojdzie, piszesz że niby 36 a na schemacie ponad 50.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli jest to sam ABS to schemat masz ok, ten sterownik jest całkowicie niezależny od sterownika silnika czy licznika i powinien działać po swapie. Sprawdź bezpieczniki ze schematu F10, F21, F27, F36 i F48. Masę masz mieć na 1 i 19 pinie sterownika ABS. Po wciśnięciu hamulca ma się pojawić 12V na 32 pinie sterownika ABS. Na pinie 55 sterownika ABS masz mieć stałe 12V.

A na początek proponuję odczyt błędów.

Tu masz schemat strona 133

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1993%20BMW%20318i%20-%20318is%20-%20325i%20-%20325is%20%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdziłem dzisiaj kilka rzeczy:

- bezpieczniki F10, F21, F27, F36 i F48 na pewno są OK,

- Masa jest na pinie nr 1 i 19,

- Po wciśnięciu hamulca pojawia się napięcie na 32 pinie,

- U mnie we wtyczce pin nr. 55 jest ślepy,

- Po włączeniu zapłonu napięcie pojawia się na pinie nr.53, 34,


Jutro spróbuję gdzieś podłączyć go pod komputer.

Opublikowano

Komputer nie pokazał nic ciekawego:

-błąd nr 17 obsługa lewego przedniego zaworu dolotowego

po wykasowaniu błąd nie powrócił, ale to nic nie dało.


Sprawdziłem jeszcze czujnik położenia pedału hamulca, na pinach 16 i 41 rezystancja zmienia się 240-550Ohm


Czy ktoś z Was wie co sprawdza ECU po włączeniu zapłonu? I jaka jest logika za zapaleniem lampki kontrolnej? Czy pompa też jest sprawdzana podczas zapłonu czy dopiero po przekroczeniu 10~ km/h?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, odczytaj błędy, bo co mogles sprawdzić to już sprawdzone, w sumie powinieneś to zrobić na samym początku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Tak jak pisałem wyżej, podpinalem pod kompa, mechanik używał DELPHI multidiag pro +, wyskoczył bład nr 17 obsługa lewego przedniego zaworu dolotowego, po skasowaniu błąd nie powrócił, ale lampka nie zgasła i ABSu dalej nie ma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie za bardzo mam pomysł jak to ugryźć. Połącz się z licznikiem pasoftem, i sprawdź jaka opcja jest zaznaczona dla ABS. Na starym liczniku kontrolka gaśnie?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podłączyłem jeszcze raz auto pod komputer, tym razem za pomocą INPY 4.4.7 i znowu pojawił się błąd nr 17 "ABS valve, front left intake" po skasowaniu kontrolka nie zgasłą, zczytałem również status online i wszystko wyglądało poprawnie, włącznie ze zmianą prędkości kół.


Sprawdziłem również stary licznik i faktycznie kontrolka gaśnie (niestety nie miałem możliwości się przejechać, bo auto jest na ten moment rozebrane) ale skoro kontrolka zapala się a następnie gaśnie to podejrzewam, że to może załatwić cały problem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale nowy licznik 6R pochodzi z wersji UK. Nie mam możliwości podłączenia auta pasoftem, czy jest tutaj ktoś z okolic Lublina, Rzeszowa lub Krakowa, do kogo mogłbym podjechać i to zczytać lub od razu przeprogramować licznik?


Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jeden problem rozwiązany, ABS zadziałał ale po kilkunastu hamowaniach kontrolka się znowu zapala, komputer wyrzuca błąd nr 17 "obsługa lewego przedniego zaworu dolotowego" i już nie gaśnie dopoki nie skasuję błędu, po skasowaniu, działa na chwile i wyrzuca ten sam błąd.

Wygląda jak problem z pompą, ale znalazłem na forum, że kolega miał ten sam błąd i wymiana pompy nic nie pomogła, czy ktoś z Was wie o co chodzi i jak to dokładnie sprawdzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.