Skocz do zawartości

Kilka pytań po zakupie


omen135

Rekomendowane odpowiedzi

Stałem się ostatnio posiadaczem swojego pierwszego BMW i mam w związku z tym kilka pytań:

1.czy powinna mnie martwić dosyć ciężka praca kierownicy? W normalnej jeździe to specjalnie nie przeszkadza ale np o szybszym kręceniu jedną ręką przy parkingowych manewrach mogę zapomnieć. Samochód stoi na oponach 225, wspomaganie nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, płyn mniej więcej w połowie miarki.

2.lewarek biegów ma lekkie luzy. Przy spokojnej jeździe biegi wchodzą bez problemu (jedynie przy zmiany z 4 na 5 trzeba się dobrze wychylić w prawo bo inaczej zdarza się wbić 3)ale o dynamicznej zmianie nie ma mowy. Założenie short shiftera coś w tym temacie pomoże, czy trzeba jeszcze coś wymienić?

3.posiadam podłokietnik z telefonem. Czy można go wymienić na taki ze schowkiem?

4.poszukuję też radia na androidzie do około 2000. Czy ktoś coś takiego u siebie ma i może polecić?

5.co sądzicie o oleju Mobil1 5W50 do M54B30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. sprawdź czy masz servotronic, wtedy zaworek lub moduł GM stanowią problem, jeśli nie masz to raczej wina pompy

2. w trójce był do kupienia zestaw naprawczy, tulejki itd. są zużyte do wymiany, nie wiem jak w piątce ale pewnie podobnie

3. można pasuje, kup komplet bo często sprzedają są podłokietnik bez dna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Bez servotronica dość ciężko chodzi kierownica.

2. Jeśli lewarek nie przyjmuje jednoznacznej pozycji neutralnej to jak kolega napisał trzeba wymienić zestaw naprawczy, tzw. piny z tulejkami - błąd konstrukcyjny. Niestety skrzynię trzeba zwalić. Warto zrobić od razu zestaw na wsteczny również.

4. Do E39 jest coś podobnego https://e46garage.pl/bmw-e46-radio-android-isudar-recenzja/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Jeśli lewarek nie przyjmuje jednoznacznej pozycji neutralnej to jak kolega napisał trzeba wymienić zestaw naprawczy, tzw. piny z tulejkami - błąd konstrukcyjny. Niestety skrzynię trzeba zwalić. Warto zrobić od razu zestaw na wsteczny również.

Lewarek dobrze wraca do neutralnej pozycji tylko samo wbijanie biegów sprawia wrażenie dosyć nieprecyzyjnego jeśli robi się to dynamicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fuser, tu o emeryta raczej nie chodzi, e39 są po prostu takie. Z czego się kolego przesiadasz?


To samochody autostradowe, trochę toporne, do komfortowego połykania kilometrów. Kierownicą na parkingu cieżko kręci, biegi też nie wchodzą jak w japońcu. Nawet jak tym chcesz po mieście pozasuwać to wystarczy wbić dwójkę i masz zakres od 20 do 90km/h chyba przy odcince - całe miasto przejedziesz na jednym biegu jak Ci się będzie chciało zmieniać, gdzie w innych furach trzeba się namachać o wiele bardziej :mrgreen:

No i audio też jest jakieś takie stonowane, nawet jak androida wrzucisz to pewnie d... nie będzie urywać na fabrycznych głośnikach.


Są też plusy - po autostradzie płynie, a w poślizgu kontrolowanym na świeżym śniegu lepszej fury drogowej nie prowadziłem - leci bokiem dokładnie tam gdzie chcesz bez żadnego wysiłku.


Olej 5w30 jest przewidziany. Pojeździj na takim i obczaj czy nie ubywa, bo b30 mają do siebie to że lubią olej przy większych przebiegach, a wtedy się zastanawiaj co dalej. Garażowe hobby na YT rokminiał temat co w tym temacie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuser, tu o emeryta raczej nie chodzi, e39 są po prostu takie. Z czego się kolego przesiadasz?


To samochody autostradowe, trochę toporne, do komfortowego połykania kilometrów. Kierownicą na parkingu cieżko kręci, biegi też nie wchodzą jak w japońcu. Nawet jak tym chcesz po mieście pozasuwać to wystarczy wbić dwójkę i masz zakres od 20 do 90km/h chyba przy odcince - całe miasto przejedziesz na jednym biegu jak Ci się będzie chciało zmieniać, gdzie w innych furach trzeba się namachać o wiele bardziej :mrgreen:

No i audio też jest jakieś takie stonowane, nawet jak androida wrzucisz to pewnie d... nie będzie urywać na fabrycznych głośnikach.


Są też plusy - po autostradzie płynie, a w poślizgu kontrolowanym na świeżym śniegu lepszej fury drogowej nie prowadziłem - leci bokiem dokładnie tam gdzie chcesz bez żadnego wysiłku.


Olej 5w30 jest przewidziany. Pojeździj na takim i obczaj czy nie ubywa, bo b30 mają do siebie to że lubią olej przy większych przebiegach, a wtedy się zastanawiaj co dalej. Garażowe hobby na YT rokminiał temat co w tym temacie robić.

przesiadam się z Ibizy FR. Co do radia to nie tyle o jakość audio chodzi co o wygodę, no i chcę dorzucić kamerę cofania dodatkowo. Poprzedni właściciel lał total quartz 5w40, natomiast tego mobila polecił mi znajomy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zostań przy 5w40, to optymalny olej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.