Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, potrzebuję nowych opon zimowych do mojej X3 na koła 20". Jakie byście polecili by nie były głośne przy większych prędkościach?


Nie znalazłem wątku na ten temat dlatego pytam. Nie mam doświadczenia bo auto dopiero co kupione

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem, że szukasz RunFlatow?


Jeśli chodzi o ROF homologowane do BMW w rozmiarach dla SUV’ów, najcichsze są Michelin, zarówno letnie jak i zimowe. To info od wielu użytkowników, także moje doświadczenia potwierdzają powyższe.

Michelin Pilot Alpin 5 SUV na pewno występują w wersji 19” (w tym roku były zresztą defaultowymi oponami w ofercie całych kół zimowych w rozmiarze 19 dla X3).

Sprawdź, może występują także w wersji 20 cali.


Aczkowiek biorąc pod uwagę cenę 20-calowych dobrych opon ROF, może niewiele drożej wyszedłby zakup… kompletu drugich kół 19 cali na zimę? Można złapać dobre oferty promocyjne na całe koła, no i wygoda większa z drugim kompletem (i koszty sezonowych wymian mniejsze)…

Opublikowano

20" na letnie felgi to tylko w takim zestawie:

Przód 245/45/R20

Tył 275/40/R20

Trzeba brać homologowane opony, bo inaczej w razie problemów z xDrive serwis może odmówić naprawy gwarancyjnej.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

a jak to jest z runflat? nie miałem nigdy takich opon, sorki za takie pytanie


lepsze od zwykłych? czy też runflat nie zmieniać lepiej na zimę/lato - w sensie żeby nie ruszać jak już są na feldze najlepiej? dlaczego lepiej mieć drugi komplet? chodzi o cenę bo runflat drogie i taniej bedzie kupić mniejsze felgi i zwykłe opony?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

RunFlat są dużo twardszą oponą (w sensie boków opony), przy dużych rozmiarach trudniej je zakładać/zdejmować - nie wszystkie warsztaty w ogóle chcą, a większość więcej sobie liczy za przekładkę ROF.

No i dodatkowo ROF trudniej dobrze wyważyć (są sporo cięższe) - stad najlepiej mieć dwa komplety kół. Każdy z kompletów raz na początku sobie optymalizujesz (czyli wyważasz z tzw. testem drogowym), a potem co sezon wystarczy zwykłe wyważanie - opony są już zoptymalizowane względem felgi (dopóki oczywiście nie będziesz musiał zmienić opon, wtedy ponowna jednorazowa optymalizacja).


Raz że brak dwukrotnej sezonowej przekładki jest dobre i dla opon jak i felg, dwa że koszty sezonowych wymian niższe, trzy że na zimę warto wybrać wyższy profil opony (czyli przykładowo koło 19 zamiast 20), gdyż w naszych warunkach tzw. „przejście przez 0” w zimie jest częste, co skutkuje pojawianiem się dziur/wyrw w drogach - a na nich łatwo uszkodzić niskoprofilową oponę jak i felgę…

Do powyższego można dodać pomniejsze aspekty jak choćby to, że przechowywanie całych napompowanych kół jest dużo „zdrowsze” dla kondycji opon, niż gdy te są przechowywane bez felg (które w takim wypadku powinny być przechowywane w odpowiedniej pozycji, aby się nie odkształciły).

Edytowane przez Pe.te
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do powyższej odpowiedzi, to z początku też chciałem kupić komplet kół, z obawy o przekładkę oraz inne problemy które tutaj są opisywane, ale jak znajdziesz dobry warsztat to zmienią Ci te opony bez problemów, bez zarysowań itp.


Trzeba sobie też przeliczyć koszt nowego kompletu z wraz z felgami vs samą przekładkę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadzam się, natomiast ja dużą wagę przykładam także do optymalizacji opony. Przekonałem się już jakie to ma znaczenie, nawet w F48 którym jeździ żona, nie mówiąc o większych i szybszych autach. No chyba, że ktoś jeździ głównie po mieście - bo dobra optymalizacja zaczyna grać role dopiero przy prędkościach autostradowych.

Przy przekładce samych opon trzeba byłoby za każdym razem robić optymalizację, a to droga usługa w stosunku do zwykłego wyważenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy mówiąc optymalizacja masz na myśli test drogowy Hunter? czy coś jeszcze innego? I jeśli tak o jakim koszcie mówimy przy tej optymalizacji?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, trochę więcej napisałem o tym w wątku dotyczącym problemów z prowadzeniem się X3 przy wyższej prędkości.

Przerabiałem to w F11.


Optymalizacja ma tym większe znaczenie im cięższa opona (bo z kolei im cięższa opona, tym większa asymetria wyważenia i tym większe ciężarki ją kompensujące). A z „półkilogramowym” :wink: klockiem przyklejonym do felgi nie jeździ się dobrze po autostradach, nawet jak standardowa wyważarka pokazuje 0.0


Co do cen - nie wiem jak teraz, bo ostatnią optymalizację robiłem ze 3 lata temu i od tego czasu tylko standardowe wyważanie.

Ale było to kilka stówek za komplet (coś koło 100-150 PLN za koło)… Przy czym tu jak ze wszystkim (np. geometria), samo posiadanie sprzętu Hunter’a nie wystarcza, potrzebne jeszcze trochę doświadczenia…

Opublikowano
dzięki za wsparcie Panowie, przeanalizuje info i coś wybiorę. na razie auto dopiero do mnie zmierza, myslalem nad kupnem opon jeszcze w tym roku stąd pytanie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Polecam Pirelli Scorpion Winter bez runflat. Osobiście takie mam już drugą zimę w swojej x3. Raz miałam je w A6 quattro lecz w audi były zbyt głośne to po sezonie wymieniłem je na MichelinPilot Alpin, były cichsze. Może obecne Pirelli są są już innej generacji i cichsze albo ta x3 jest bardziej wyciszona niż A6 bo jest bardzo cicho. Ponadto wg mnie Pirelli prowadzą się rewelacyjnie i mają najlepszą przyczepność z całej tej czwórki. Porównuje do tych które używałem w audi czyli Michelin Alpin, Pilot Alpin czy Dunlop (modelu nie pamiętam).
Opublikowano

jak juz napisano opony musza być homologowane przez BMW wiec to zaweza wybór praktycznie do Pirelli sotto 3

Ja tez mam 20 na lato ale jednak uważam ze 275 na tyle na zimę to trochę za szeroko

szukam felg 19 cali i myslałem o takich mpakietowych z G11

https://allegro.pl/oferta/felgi-m-pakiet-bmw-g11-g12-19-cali-5x112-g30-g32-10825503405

mają nieco nizsze ET niz dedykowane do X3 (25 vs 32) oraz sa szersza bo maja 8,5 cala - moim zdaniem idealnie pod oponę 245/50

z tego co się orientowałem bardzo ładnie siada to koło, mam nadzieje że tu ASO nie bedzie robic zadnych problemów że felga nie z tego modelu?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Oczywiście, że będą. Tak na szybko to felga ma inne parametry a konkretnie szerokość i offset co wpływa negatywnie na łożyska. W zasadzie pod cały napęd mogą to podpiąć.
Opublikowano

rozumiem tok rozumowania jaki prezentuje ASO ale jakoś 20'' felgi m-performance 699M o podobnych parametrach nie niszczą łożysk ;)

trzeba zatem szukać m-pakietowych felg 19 od G01 698M w jasnym szarym bo to ciemne mi się nie podobają a tylko te sa teraz w konfiguratorze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozumiem tok rozumowania jaki prezentuje ASO ale jakoś 20'' felgi m-performance 699M o podobnych parametrach nie niszczą łożysk ;)

trzeba zatem szukać m-pakietowych felg 19 od G01 698M w jasnym szarym bo to ciemne mi się nie podobają a tylko te sa teraz w konfiguratorze

ASO sprzedaje/rekomenduje tylko to co mogą rekomendować/sprzedawać dla danego modelu auta, to nie oni określają kryteria tylko centrala.

Pan w ASO otwiera katalog części dla danego auta i mówi co można/a co nie, nie ma miejsca tam na własne interpretacje.

Można się tylko domyślać czemu tylko określone rozmiary są rekomendowane (zapewne inżynierowie BMW mają swoją powody) albo rekomendują określone typy kół by zwiększyć sprzedaż swoich części OEM.

Jeśli ma się auto na gwarancji to trzeba brać to co rekomendują, Jak nie ma gwarancji I jak ktoś chce eksperymentować również może tylko potem jest płacz bo coś się rozpadło.

Opublikowano

najważniejsze tu raczej sa opony, bo te zapewniają właściwy rozmiar i prace x-drive zwłaszcza dla różnych szerokości opon miedzy osiami

co do felg bede kupował mpakietowe dedykowane do G01 - nie ma co sie narazac na potencjalne problemy gwarancyjne w razie czego

  • Moderatorzy
Opublikowano

felgi m-performance 699M o podobnych parametrach nie niszczą łożysk ;)

Ale to BMW sprzedaje w swoim aucie np. 5 różnych modeli do wyboru felg i to ich produkt. Ty chcesz felgi o innych parametrach i to ty będziesz się tłumaczył.

Ja ci tylko mówię, że mogą podpiąć pod wszystko z napędem.

Przecież nic się nie stanie jak zamiast felgi 8,5J ET 30 wsadzisz 8,5J ET 28. Ale to po gwarancji się baw w custom.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Odświeżę trochę temat. A jak się ma opona nie homologowana ale w rozmiarze zalecanym przez BMW? Pytam bo BMW przy kołach 20, nie daje praktycznie żadnego wyboru i można wziąć jedynie Pirelli Sotto i nic poza tym. A ja zakupiłem finalnie Goodyear UltraGrip Performance+. Rozmiarowo identyczne jak letnie tylko nie mają gwiazdki. I teraz mam dylemat czy je kłaść czy nie. Stosował ktoś z Was taki zestaw na zimę przy mieszanym rozmiarze przód i tył? Niby na stronie GY piszą że ten model ma homologację BMW ale nie wiem czy to dotyczy całej linii modelowej czy tylko konkretnego rozmiaru opony. Gwiazdki niestety nie mają :(.
Opublikowano
Czytałem już wszystkie te tematy na naszym forum i na forum zagranicznym i wszędzie to samo. Jedni piszą że gwiazdka musi być i koniec. Inni żeby średnica się zgadzała. Byłem teraz zmierzyć obwód tych opon i mają idealnie po 2275mm. Zarówno ta w rozmiarze 245 jak i 275. Nawet jak stawiam jedną obok drugiej i kładę poziomnicę na nie, to wychodzi równo (podłoże rzecz jasna też sprawdziłem czy trzyma poziom). Z tego co czytam to BMW dopuszcza różnicę w średnicy do 1%. Czyli 1% przy tej oponie daje 22,75mm Czyli ponad 2cm. Tylko właśnie, co z tego że tu niby parametry trzymają jak odpukać coś się stanie na gwarancji, będą akurat opony zimowe i mi odrzucą gwarancję. Poza tym wydaje mi się, że skoro jest taki wymóg tej homologacji, to każdy dealer przy odbiorze auta, powinien o tym informować klienta. Ok, ja się o tym dowiedziałem teraz, (też już po czasie bo opony kupiłem), bo trafiłem akurat na temat z oponami na forum i zacząłem drążyć go i czytać o tych gwiazdkach. Ale 90% nowych nabywców nie siedzi na forach i o tym nie czyta i nie wierzę że wszyscy kupują homologowane opony z gwiazdką. I co wtedy się dzieje? Jak są problemy z xDrivem to gwarancje już nie obejmuje naprawy?
Opublikowano
Dobra, opony brałem na oponeo, nie minęło jeszcze 14 dni i bez problemu mi je wymienią na te Pirelli z gwiazdką. Tylko niestety kosztem komfortu i innych parametrów bo te Pirelli występują wyłącznie w opcji ROF, są mniej komfortowe, więcej na nich samochód pali, są o 1500zł droższe i ogólnie mają gorsze parametry od tych GY ale co zrobić. Nie chcę stracić gwarancji a to różnie bywa w życiu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jeszcze wracając do tematu opon. Czy BMW homologuje jakieś opony całoroczne? Kurcze, coraz więcej znajomych się na takie przesiada i to w o wiele droższych autach. Zimy u nas wiadomo jakie są. Pewnie zaraz większość osób powie że to obciach. No cóż, sporo podróżuję do Niemiec bo współpracuję z jedną z tamtejszych firm i Niemcy już dawno przekonali się do opon całorocznych i naprawdę cała masa tamtejszych aut, lata właśnie na takich oponach. Pewnie zużycie będzie szybsze ale to i tak kalkuluje się bardziej niż dwa komplety + przekładka, ewentualnie dwa komplety felg z oponami.
Opublikowano
A jeszcze wracając do tematu opon. Czy BMW homologuje jakieś opony całoroczne? Kurcze, coraz więcej znajomych się na takie przesiada i to w o wiele droższych autach. Zimy u nas wiadomo jakie są. Pewnie zaraz większość osób powie że to obciach. No cóż, sporo podróżuję do Niemiec bo współpracuję z jedną z tamtejszych firm i Niemcy już dawno przekonali się do opon całorocznych i naprawdę cała masa tamtejszych aut, lata właśnie na takich oponach. Pewnie zużycie będzie szybsze ale to i tak kalkuluje się bardziej niż dwa komplety + przekładka, ewentualnie dwa komplety felg z oponami.

 

witam

opony całoroczne są do d..y. Latem toto jest gorsze od letniej np. słabiej odprowadza wodę i jest głośniejsze , większe jest tez spalanie (choć nie są to duże różnice) zima zaś prowadzą się gorzej od klasycznej zimówki. Bywają całoroczne z miękkiej gumy które zima dają rade ale wtedy latem piszczą i szybko znikają, te twardsze latem ,są drewniane w dużych mrozach. To są opony na Holandie lub zachodnie Niemcy gdzie w lecie jest 20-25 stopni a zima -5 nie zaś na polską zimę z opadami w godzinę 10cm na drodze szutrowej. Wystarczy 1 raz trafić na takie warunki i wiesz po co są zimówki. Dwa komplety starczają przy 30 tyś rocznie na minimum 5 sezonów .Zatem koszt należy podzielić na 5. Wiosną widziałem 19" z zimówkami za 6500-8500 zależy gdzie.

Zatem koszt 2 kompletu kół to powiedzmy 8 tyś. tj.1600zł/rok , koszt drugiego kompletu opon przy 19" to 4 tysiące tj. 1000zł/rok. Przy 20" opony to pewnie z 6 tysiecy tj.1200 zł/rok. Pamiętając ,że dopłata do 20" to 7 tyś. a koszt samochodu ok.300tyś. ,to zimówki to przy tym drobiazg nie wart uwagi. Osobiście uważam, że oszczędzanie na bezpieczeństwie i pójście na ustępstwa to głupota.

pozdro

WALDOR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.