Skocz do zawartości

E39 3.0D brak doładowania, brak mocy


kondziohehe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z doładowaniem powietrza w 3.0d 184km.


Wszystkie węże podcisnieniowe zostaly sprawdzone pod kątem szczelności, turbina zostala wymieniona na nową zregenerowaną na co jest papier, przeplywomierz zostal wymieniony na nowy, po przypuszczeniu, że źle mierzy.


Problem polega na tym, że przy 1900 obrotach docelowe doladowanie powietrza wedlug inpy pokazuje 1800mbar, a aktualne oscyluje w granicach 1200/1700mbar, natomiast przy obrotach wyzszych niz 2000 docelowe chce tyle samo czyli 1800mbar, a dostaje zaledwie 1200.


Wygląda to na to, ze przed załączeniem turbiny pokazywal w miare dobrze, ale gdy juz zacznie dmuchać to traci ponad 1/3 docelowego.


Z wskazan pompy progowej pokazuje dobrze, 4,2 bara.


Jeszcze zastanawia mnie ekonomizer, tzn: na biegu 1, 2 ekonomizer wyrzuca wskazówke do góry ba maxa, zamyka skale, ale przy 3 biegu juz 20, 21 pokazuje; na 4 biegu jeszcze mniej a na 5 wskazuje ok. 11


Jest tutaj ktoś kto mógłby podpowiedzieć gdzie szukać problemu jeszcze? brak mi juz pomysłów czego sie czepiac i gdzie szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co to za nowy przepływomierz? Zamień przetwornik sterujący turbiną z tym od egr, są takie same.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz kupowalem z alledrogo NTY, zawor równiez wymienialem ale

ten przy turbinie, równiez na nowy z alledrogo i tez z firmy NTY. Czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym sprawdzałem, nabijalem 1 bar do czujnika i na komputerze pokazywal 1 bar + aktualne cisnienie w powietrzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Duża szansa, że NTY jeden i drugi nie działa prawidłowo. Załóż stare graty i sprawdź ponownie. Upewnij się, że EGR nie jest stale otwarty, odepnij wężyk podciśnienia i go zaślep. Po wyjęciu czujnika w kolektorze trzeba było jeszcze sprawdzić wkrętakiem czy jest wewnątrz otwór drożny. O tym zapomniałem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Litości..nty? Tu nie ma szans, one nie działają, przepływomierz tylko bosch, przetwornik ciśnienia tylko pierburg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

potwierdzam to co napisał Maniek.

przy BMKach raczej nie ma co kombinować z tanimi zamiennikami bo płacisz dwa razy.

nie raz próbowałem.

kończyło się zakupem albo markowego produktu który szedł na pierwszy montaż... albo niestety zakupem ORI jeśli nie było innych opcji

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litości..nty? Tu nie ma szans, one nie działają, przepływomierz tylko bosch, przetwornik ciśnienia tylko pierburg.

 

No tak, tylko z moich informacji wynika, że były 2 firmy, które montowały „oryginalnie” przepływomierze i tylko one działają, odziwo ten NTY przepływomierz pokazuje w miarę okej, teraz w silniku pojawiło się 9 błędów związanych z za malym ciśnieniem w kolektorze dolotowym. Sprawdzę dokładnie szczelność wszystkich węży począwszy od turbiny aż po kolektor, wyjmę z turbiny węża i wsadzę do niego „prowizoryczny” korek z wentylem, nabije 2 bary i sprawdzę gdzie ucieka, jeżeli nigdzie nie ucieknie to będzie znaczyć ze macie racje co do działania przepływki i założę ori, ten co miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak nabijesz 2 bar to może być wielkie "kabum". Ja robiłem w sposób jak opisujesz, ale dawałem 0,5 bar i trzymało, a powyżej wyskakiwał dekielek, którym zakończyłem zdjęty z turbiny wąż.


Pokaż te błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

https://imgur.com/a/XDzxmvG

Nie wiem jak załączyć tutaj zdjęcia img z komputera, więc wstawiłem na serwis.


Po kilku dniach wymieniłem wszystkie węże gumowe od turbiny, Począwszy od uszczelki od strony zimnej, wylot z turbiny az po kolektor ssący, nie dało to efektu. Następnie przyglądnąłem się czujnikowi ciśnienia w kolektorze, pokazywał na komputerze 990mbar (za każdym razem w okolicach 970/1010 a na telefonie w pogodzie pokazywalo w okolicach 1030hPa, wymieniłem go na czujnik delphi, nadal to samo. Gdzie moge szukać przyczyny jeszcze? Cały dolot został wymieniony, szczelność jest sprawdzona, nigdzie nie ucieka, wszelkie uszczelki zostały wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba szukasz nie tam gdzie trzeba i wymieniasz nie to co trzeba.


Sprawdź jak się zachowuje ciśnienie paliwa na szynie na wolnych obrotach (czy jest stabilne) oraz pod obciążeniem jakie są wartości. Jest błąd ciśnienia CR więc albo nie kontaktuje wtyczka na czujniku; co się często zdarza, albo ciśnienie gdzieś spiernicza (wtryski dają na przelew ?), bo 66 bar to dziwne, że silnik się w ogóle kręci. Trochę wysokie masz ustawione obroty jałowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik ciśnienia doładowania delfi wywal i załóż sprawny oryginalny. Wtryskiwacze regenerowane wczoraj mogą i często właśnie nie działają prawidłowo. To będzie widać w korkecjach cylindrów, do weryfikacji. Wywaliłeś ten przepływomierz i przetwornik ciśnienia nty?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Korekcje mogą być wzorowe a przelewy słabe, spada wtedy ciśnienie na szynie cr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.