Skocz do zawartości

[E61] 535dA - problem z ładowaniem? dziwne zachowanie


orzel_man

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

cześć,

Wczoraj odpaliłem auto i jakoś ciężej zakręciło.

Wieczorem już nie miało siły zakręcić.

miernik na akumulator 11,7V ???


podładowałem przez noc, faktycznie był "zdojony"

dzisiaj odpalam auto.

miernik do akumulatora a tam ledwo 11,8 ??? jakby brak ładowania.

sprawdzam test nr 9 na zegarach a tam skacze między 11,8 a 12,5

coś za mało.

85c4fead7d19f744med.jpg


ale co dziwniejsze podczas jazdy. po ok 5 km ładowanie nagle skoczyło na 14,5V a nawet momentami na 15V...

de1d1004f6d0ba85med.jpg

co jest grane ? Gdzie szukać przyczyny ? Alternator czy ta nieszczęsna klema minusowa ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odłącz zasilanie klemy IBS , wtedy napięcie ustabilizuje się na poziomie 13,4V.


Podłącz ponownie prostownik, zobacz co się będzie działo na zaciskach akumulatora , czy napięcie mierzone w komorze silnika będzie podobne do napięcia w bagażniku ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, na początku wymienilem szczotki w alternatorze i niby był spokój przez 2 tygodnie, ale później to samo , z rana brak ładowania, a po jakimś czasie się pojawiało aż w końcu pewnego pięknego dnia się nie pojawiło :D z powodu ciężkiego dostępu wymieniłem alternator na nowy i od tego czasu mam spokój , możesz na początek spróbować wymienić sam regulator bo to ponoć jego wina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak ładuje aku to całkowicie odpinam obie klemy.

Nigdy nie ładuje na podpiętych klemach.

Zastanawiam się co może mieć na to wpływ. Jedyne co mi przychodzi do głowy to temperatura w komorze silnika.

Nie mierzyłem napięcia przy alternatorze.

Mierzyłem na klemach od aku. I sprawdzałem w teście nr 9.

Obawiam się o alternator.


Że 3 razy podczas jazdy pojawił siw błąd z ikonką czerwonwgo akumulatora

Gdzie jest ten regulator??

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator powinno się ładować na podpiętych klemach ze względu na IBS, możesz sobie o tym poczytać bo jest sporo tematów , regulator siedzi w alternatorze, ale jak masz dużą pompę od DD i AS jak ja, to życzę powodzenia w wyciąganiu :D co za różnica z jakiego powodu tak się dzieje ,ważne, że już czas na wymianę, bo jak będziesz zwlekać to padnie Ci całkowicie w najgorszym momencie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

właśnie przeglądam temat jak z wyciągnięciem gnojka...

nie wydaje mi się że sporo miejsca jest.

Mam silnik 272hp M57 - tylko dojście... nie mam podnośnika. nie wiem czy wszystko od góry ogarnę.

przed chwilą poszedłem sprawdzić jeszcze i od momentu odpalenia od razu daje 14,4 - 14,7V.

o co biega ?

będę obserwował temat... ale sprawa co najmniej dziwna.

na alternatorze jest napisane mazakiem IV.20. - i wg sprzedającego był robiony/wymieniany przy 265 tys. km. - chyba trochę wcześnie żeby padł.

hmm.

będę obserwował co dalej.

czy na zimnym będzie ładował czy nie.


Co do ładowania.... szok... człowiek całe życie się uczy... zawsze ładowałem bezpośrednio na AKU... a tu niespodzianka... pod maską :shock: ...heh. dobre.

normalnie aż instrukcję dokładnie przejrzałem... faktycznie podają żeby przez wyprowadzenia pod maską ładować...

pamiętam jednak że w e39 kiedyś nie było odpowiedniego przejścia jak awaryjnie odpalałem... a podpięcie pod aku dało radę.

ale cóż... e61 pewnie "delikatniejsze" pod względem elektroniki i elektryki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W E39 były/są takie punkty w komorze silnika .

Jaki masz akumulator????

Czym go ładujesz , jaki jest to prostownik , jakim programem go ładujesz????


Tak na marginesie 11,7V na akumulatorze to słaby wynik. Właśnie taki stan baterii może powodować skoki napięcia.

Jak doładujesz akumulator to podłącz pod niego żarówkę 12V o dużej mocy ( 50W czy 100W ) wraz z miernikiem napięcia . Obserwuj jak szybko spada napięcie.

Naładowany akumulator powinien trzymać napięcie 12,7 - 13,0V.


Jeśli będziesz ładował prostownikiem Aku to również zwróć uwagę na czas ładowania.

Oczywiście napisz jaki to był prostownik i jaki ma Max prąd ładowania.


Sprawdź napięcie ładowania miernikiem na alternatorze.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miejsca nie ma praktycznie wcale jeśli masz dużą pompę , dlatego napisałem powodzenia :D od dołu to chyba nie ma żadnych szans go wyciągnąć, tylko od góry, Twój alternator mógł mieć wymieniane tylko szczotki , dlatego ja z racji tragicznego dostępu i potrzeby sprawnego auta wymieniłem cały alternator na nowy , żeby się z tym więcej nie wku.. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aku ładuję prostownikiem automatycznym z Lidla - ultimate speed

https://www.lidl.pl/p/ultimate-speed-prostownik-do-akumulatorow-samochodowych-ulgd-5-0-b1/p100305858


do tej pory sprawdzał się bardzo dobrze.

zdecydowanie jest problem z ładowaniem.

dzisiaj rano to samo. po odpaleniu dawał 14,8... po minucie spadło na 11,7-12,1V

sprawdzałem zarówbo bezpośrednio na wyjściu z alternatora jak i na "punktach" pod maską oraz na teście nr9.

komp w samochodzie pokazuje zgodnie z miernikiem.


alternator zdecydownie muszę wyjąć od góry. jest sporo miejsca żeby wyszedł.

tylko czy trzeba od dołu coś odkręcać.

jest na dwóch śrubach.


Zdecydowanie potrzebuję auta... zwłaszcza teraz cholera...

ehhh zawsze coś.




P.S. Mam zapasowe aku. nie jest idealne ale może warto sprawdzić zanim się zabiorę za wyciąganie alternatora.



Pompa nie wiem czy jest duża czy mała...

tak to wygląda pod maską

555f6c14b7e599femed.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

zrobiłem kilka fotek na szybko.

tak to wygląda...

nie wydaje się tragicznie z dostępem...

e0bdfea932415608med.jpg

98da3075a3151bb1med.jpg

77611b198f59c270med.jpg

0d089ca4492e0ec3med.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zwykłą pompę bez DD ,więc trochę więcej miejsca niż u mnie , alternator odkręcisz od góry, od dołu nic nie trzeba odkręcać, akumulator nie ma żadnego związku z tym ładowaniem, ale jak chcesz możesz sobie wymienić, u mnie jak sprawdzałem ładowanie miernikiem pod maską to pokazywał 0,2v mniej niż w ukrytym menu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok dzięki za info.

też tak mi się wydaje że powinienm dać radę od góry.

powiedz co to DD ? bo nie ogarniam skrótu?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


podładowałem przez noc, faktycznie był "zdojony"

dzisiaj odpalam auto.

miernik do akumulatora a tam ledwo 11,8 ??? jakby brak ładowania.

 


Kolego maciejg76 jak widzisz , akumulator był ładowany całą noc . Napięcie po takim ładowaniu powinno być dużo wyższe.

Ja na tą chwilę szukam najtańszego wyjścia.

Na początek , aby robić jakie kolwiek pomiary to akumulator musi być naładowany .

11,8V to stanowczo za mało. Jestem ciekawy jakie ma akumulator napięcie po włączeniu zapłonu???


Kolego , odłączałeś zasilanie IBS ????


Kolejną czynnością jest sprawdzenie jakości połączeń przewodu PLUSOWEGO + ......

Chodzi o przejście przewodu z bagażnika do podwozia oraz wszystkie główne punkty jak rozrusznik , punkty awaryjnego rozruchu i alternator.

Aby sprawdzić spadki napięć należy użyć multimetra . Nastawiasz na napięcie stałe , na 20V. Np. ...... jedną sondą dotykasz do alternatora a drugą do rozrusznika bądź awaryjnego punktu rozruchu auta .

Należało by też tak sprawdzić linie akumulator - rozrusznik . Tu musiałbyś posiłkować się dodatkowym , dłuższym przewozem.


Warto by było też sprawdzić jakość masy/minusa .

Do tego potrzebujesz jeszcze jednej osoby.

Tak samo jak wyżej , do pomiaru stosujesz miernik elektryczny z nastawami na 20V napięcia stałego. Jedna sonda dotyka metalowej części silnika , druga karoserii auta ( może być ujemny punkt awaryjnego rozruchu auta ). W czasie odpalania auta obserwujesz miernik i max.napięcie jakie pokazał na sekundę miernik. Jeśli max. napięcie było poniżej 0,5V to masę/minus masz w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

HEj.

spokojnie.

po naładowaniu aku trzymało napięcie w okolicach 13V.

"zdojony" był po tym jak żona jeździła 3 dni a altek na 90% nie ładował.


zrobiłem pomiary "multimetrem" ;) na przewodzie od alternatora, akumulatorze oraz punktach awaryjnego rozruchu.

pomiary robiłem na odpalonym silniku i naładowanym akumulatorze.

wszędzie, łącznie z testem nr 9 - wahania między 11,8-12,2 - za mało.


nie wiem czy padnięte aku może nie przyjmować napięcia w układzie - ale - na wyjściu z alternatora jest mało.

heh... dziwna sprawa, na jednym z filmików widziałem że taki wadliwy alternator miał wpływ na falowanie obrotów... ciekawe u mnie występuje.


co do zasilania IBS - w jaki sposób można je odpiąć ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy klenie IBS masz cienki przewód koloru czerwonego , który idzie do plusa akumulatora. Nie wiem z której strony masz kość przyłączeniową , czy przy IBS ( raczej tu ) czy przy plusie Aku. Odpinasz ją a napięcie powinno się ustabilizować na poziomie 13,4V jeśli alternator działa poprawnie . Jeśli się nie ustabilizuje to IBS dział poprawnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój aku po ładowaniu ma 12,7 ,ale na drugi dzień jak jest zimno to w menu po włączeniu zapłonu pokazuje koło 12v , czasami 11,8 czasami 12,2 jak nacisnę hamulec spada czasami nawet do 11,6v ale auto narazie odpala bez problemów, chociaż liczę się z tym ,że w każdej chwili może przyjść jego koniec bo ma 6 lat , nie wiem ile lat ma aku kolegi i w jakim jest stanie , ale jeśli nawet go naładował a rano włączył zapłon, grzały świece i swoje wziął rozrusznik to napięcie 11,8 v jest jak dla mnie normalnym napięciem używanego akumulatora , zakładając, że alternator nie zaczął go ładować zaraz po rozruchu. Wiem ,że to napięcie w teorii powinno być trochę wyższe ,ale w autach znajomych jest ta sama sytuacja co u mnie ,więc jak auto odpala to nie zwracam na to uwagi . P.S. Chyba nie doczytałeś, że on mierzył to napięcie po odpaleniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

orzel_man jeszcze jedno mi się przypomniało, jeden z kolegów miał podobnie i winowajcą była rolka alternatora. Rozwarstwia się i nie kręciła się zbyt wolno.

Do sprawdzenia tego potrzebne będzie narysowanie markerem średnicy. Po przejechaniu się sprawdź czy linia jest cała?

 

P.S. Chyba nie doczytałeś, że on mierzył to napięcie po odpaleniu

Doczytałem ale nie było informacji o napięciu akumulatora po naładowaniu.


orzel_man napisz coś o akumulatorze , jaka ma datę produkcji , ile lat siedzi w samochodzie , auto garażowane czy nie .

Jakie ma napięcie gdy auto się uśpi - jeden dzień po naładowaniu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spoko nie ma problemu.

sprawdzę wszystko. Narazie jestem w pracy.

i zastanawiam się czy odpali czy nie :norty:

auto jest garażowane od kilku lat tylko u mnie na 3-4 miesiące staje pod chmurką latem bo wsiadam na moto, które wtedy zajmuje garaż.


Akumulator muszę obejrzeć. ale coś mi się zdaje że dzisiaj wyjmę alternator i pójdzie do sprawdzenia.

jeśli będzie z nim coś nie tak to znaczy że poprzednia regeneracja w Kwietniu 2020 nie była do końca skuteczna.


Auto mam od roku... więc niewiele na temat akumulatora na razie mogę powiedzieć;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czołem.

Up-date.

wczoraj wydłubałem alternator.

nie jest to najprostrze zadanie... ale nie ma też tragedii.

samo zdjęcie ok.

ale wyjęcie go na zewnątrz ... trudniejsza sprawa.

po odkręceniu wspomagania z kołem dało radę - węże są elastyczne więc spoko.

kilka fotek poniżej. Ogólnie jak go dzisiaj rano zawiozłem i ekspert spojrzał - pierwsze co powiedział to że "zgniły regulator" - więc możliwe że to jego sprawka.


a55c0116ee752bb7med.jpg

201f303e0b477781med.jpg

dc9ba3cb9c2ba4bcmed.jpg


Co do akumulatora to taki mam

cb44f0474a630654med.jpg

takie coś

https://www.iparts.pl/czesc/akumulator-exide-ek950,0-24-ek950-1052351.html?gclid=EAIaIQobChMInsTE7Mz09AIVF5zVCh1_RwFFEAYYASABEgIJpvD_BwE

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak sie skonczylo? U mnie brak ładowania na trasie.laweta.diagnoza problem z alternatorem.Naprawa i co? Na zimnym silniku po odpaleniu laduje 11.5-11.6v. Po ok 15min/ 10-15km ładowanie wchodzi na 14.4v i jest stabilnie.akumulator ma niecały rok dobrej marki kwasiak zarejestriwany przy wymianie.wiem,ze naprawa alternatora polegala na wymianie pierscieni/łożyska/ szczotek w regulatorze. Wg mnie trzeba wymienic caly regulator ale moze sie myle. Dodam ze auto nie wyrzuca zadnych bledow


Edit

po wizycie w warsztacie na kompie bląd 1 swiecy zarowej+podgrzewacza filtra paliwa. Z alternatora/ibs błędu nie ma. Odpie6cie ibs nic nie zmienia. Dzis zaskoczyło ladowanie po ok 20min na biegu jałowym. Auto zostalo w warsztacie jutro podmiana regulatora a jak to nie pomoże biorę auto do firmy ktora regeneruje alternatory i niech sprawdzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czołem.

czekam na alternator.

Jest w "regeneracji" - ogólnie wleci cały nowy regulator.

Poprosiłem o kompleksową regenerację. Niewch wszystko przejrzą.

Nie chciałbym znowu go wyciągać.

dzisiaj tramwajem do pracy :duh:

czekam na info. Może będzie dzisiaj, może jutro.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj alternator wleciał spowrotem.

Ustawienie go w tulejach... cóż dość wymagające.

Wszystko śmiga cacy.

Regulator szybko reaguje na zwiększenie lub zmniejszenie poboru napięcia.

Wymieniono regulator. Łożyska i rolkę wg mnie albo ją wyczyścili.

Fotki juz jutro.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.