Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wymieniałem przed chwila chłodnice i elektrozawor, bo z chłodnicy ciekło kropelkami. Po wszystkim dolałam płynu, czas odpowietrzyć. Odkręcam korek, temp max wiatrak na 1 i na wolnych obrotach. Nic się nie odpowietrzylo, a wąż u góry chłodnicy jest miękki dość. Auto nie wchodzi na temperaturę powyżej 75st. Termostat mógłby uniemożliwiać odpowietrzenie? Z kratek letnie powietrze, raz w drodze zawiało trochę cieplejszym, ale tylko chwile.Jaka przyczyna?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogrzewanie na max temperaturę nawiew na wolnym może być. Są 2 odpowietrzniki, którymi też musisz upuścić - przy termostacie i chłodnicy (tak w e39 było), po wejściu pod 90 stopni powinien się termostat otworzyć i zassać płyn w duży i mały obieg, i ciepłe powietrze ruszyć z nawiewów - jak będziesz mieć otwary korek na wyrównawczym zobaczysz jak poziom płynu pójdzie na dół, wtedy odpowietrznikami sprawdzić czy na pewno nie ma powietrza. Jak termostat puści powinno gorącym powietrzem zawiać. Najlepiej monitorować temperaturę na liczniku albo w INPA czy innym programem.


Masz LPG?

Opublikowano
Mam lpg mam jupitery inpe iste jakby co. E39 nie miałem, ten drugi odpowietrznik przy termostacie z przodu ma być? Miałem e46 z m54, tam odpowietrznik był przy chlodnicy, plastikowy koreczek
Opublikowano
Przy termostacie przy zderzaku zdecydowanie nie ma żadnego odpowietrznika. Przy chłodnicy tez nie, najwyższy punkt układu to wężyk przy korku zbiornika wyrównawczego . O co chodzi z tym lpg?
Opublikowano
Wymieniałem przed chwila chłodnice i elektrozawor, bo z chłodnicy ciekło kropelkami. Po wszystkim dolałam płynu, czas odpowietrzyć. Odkręcam korek, temp max wiatrak na 1 i na wolnych obrotach. Nic się nie odpowietrzylo, a wąż u góry chłodnicy jest miękki dość. Auto nie wchodzi na temperaturę powyżej 75st. Termostat mógłby uniemożliwiać odpowietrzenie? Z kratek letnie powietrze, raz w drodze zawiało trochę cieplejszym, ale tylko chwile.Jaka przyczyna?

:nienie: :nienie:

PODSTAWA -przy takich sprawach na bank musisz wiedziec czy masz dobry termostat jesli jesteś nie-pewny wymień go na nowy


:mad2: : Bardzo ważna sprawą jest aby sprawdzić czy działa w twoim e60 pompka elektryczna dodatkowa jest ona schowana w lewym nadkolu (od strony kierowcy) w mojej bmw połaczone są do niej w sumie 3 węze z obiegu auta ( w tym webasto jesli masz oczywiscie fabrycznie w niej)

Pompka mozę nie działac a jest odpowiedzialna za prawidlowe przepompowanie płynu do nagrzewnicy e-60 tki ,wniosek jeśli pompka nie dziala płyn nie wędruje do nagrzewnicy i nie dmucha ci ciepłym powietrzem ten obieg jest niesprawny przez nawalaną pompkę elektryczna (dodatkową)

:search:


:arrow: jeśli coś wiem pomoge doradzę.... :mrgreen:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj wymieniałem termostaty i chłodnicę wody. Ja odpowietrzyłem to w taki sposób :

Wlałem 3 litry płynu do zbiorniczka.

Ustawiłem nadmuch na najwyższą temperaturę i wiatrak na najmniejszy.

Odkręciłem nakrętkę odpowietrzenia na termostacie chłodniczki egr.

Później powolutku dolewałem płynu aż do stanu maksymalnego.

Wszystko działa elegancko, żadnego problemu z odpowietrzaniem nie było.

Także spróbuj podobnie zrobić u siebie.


Jezeli chodzi o temperaturę to faktycznie, któryś z termostatów odmówił posłuszeństwa.

U mnie okazał się termostat od chłodniczki egr, profilaktycznie wymieniłem obydwa.

Nigdy nie miałem nic wspólnego z mechaniką, a zabawa z wymianą zajęła mi około 3godzin. (mechanik zaśpiewał kosmiczną kwotę, była motywacja :D )


Pozdrawiam i zyczę szybkiej naprawy ;)

Opublikowano
CYTUJĘ --->>>> "Wczoraj wymieniałem termostaty i chłodnicę wody. Ja odpowietrzyłem to w taki sposób :

Wlałem 3 litry płynu do zbiorniczka.

Ustawiłem nadmuch na najwyższą temperaturę i wiatrak na najmniejszy.

Odkręciłem nakrętkę odpowietrzenia na termostacie chłodniczki egr". <<<<



:mad2: >>>>Tylko tu jest mowa o silniku benzynowym M54 a ty piszesz o dieslu,ruznica jest taka ze tu niema "nakretki odpowietrzania na termostacie chlodniczki EGR"

W m54 nie widac wogole nigdzie zadnej nakretki typowo do odpowietrzania układu czyli "odpowietrznika"

Jesli sie myle to poprawcie ale mysle ze wiem co muwię.... :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy odpowietrzaniu lejesz płyn do znaku max czy ile wejdzie?

Bo trzeba wlać ile wejdzie a po zakończonym zabiegu ująć.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Przy odpowietrzaniu lejesz płyn do znaku max czy ile wejdzie?

Bo trzeba wlać ile wejdzie a po zakończonym zabiegu ująć.

 

Pierwsze słyszę taka głupotę, raczej nie skorzystam z porady

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ja tam nie lubię namawiać. :norty:
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Rozwiązane. Odpowietrzylo się po miesiącu jazdy na wyższych obrotach samoistnie. Jak się nie odpowietrza to pompa wody uwalona. Ciepły nawiew tylko na wyższych obrotach: powód, zapchana nagrzewnica, do przepłukania. Nawiew w losowych kratek, pomieszane bo niesprawny jeden, drugiego brak silniczka nastawiającego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.