Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwróć się z zapytaniem do firm takich jak Bimmer Works lub Mobile Coders - BMW Kodowanie które na co dzień się tym zajmują, uzyskasz konkretne odpowiedzi zapewne.
Opublikowano

A w ogóle ten tempomat teraz znowu pojawił się do wyboru w konfiguratorze czyli mają już części. Myślicie że jest zatem szansa że kierownica i reszta gratów będzie na wyposażeniu i będzie można ją opcję dokupić w sklepie BMW? Niestety zmienić zamówienia już nie mogę. Mam podpisaną umowę i jakbym zmieniał to musieli by mi tamto anulować i wprowadzić na nowo i wtedy wiadomo, czas oczekiwania też wydłuża się o te 3 miesiące które minęły od mojego zamówienia.

Jesteś pewien, że nie możesz zmienić zamówienia? Aneksem do umowy się nie da?

Opublikowano

Abstrahując od tego, że już jestem lekko zdenerwowany, to teksty jedzie, płynie, będzie, jest?, niema, cenzurowana lista, problemy, wstrzymane zamówienia, niespójne informacje, Panie a w mercedesie i skodzie jest jeszcze gorzej itd.....

to ma mało wspólnego z klasą premium. Przy konfiguracji tego auta nikt mi nie powiedział słowem o tym jaka jest różnica, i nie żebym był mało dociekliwy.

Masakra.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Gadałem dziś jeszcze raz z Mobile Coders - BMW tylko tym razem zadzwoniłem do oddziału w wielkopolsce a nie na śląsku. Bez problemu dołożą tempomat. To jest wyłącznie kwestia radaru, wiązki którą dokładają ale to bez żadnego prucia istniejącej, po prostu dokładają podobno brakującą część i wpinają się w sterownik no i przyciski na kierownicę. Kupuję się podobno cały zestaw tylko na lewą stronę. Nie wiadomo jeszcze jak z kamerą pod szybą i do tego potrzebny jest VIN ale powiedzieli że jak pakiet asystentów kierowcy jest to kamera powinna być w porządku czyli tylko to co wymieniłem powyżej. Fajnie bo tego jednak będzie mi brakowało a auto mam skonfigurowane specjalnie z zamiarem wykupu po 3 latach i pojeżdżenia nim tak z 5 - 6 lat bo już mnie takie zmienianie co 3 lata męczy a ten okres mija nie wiadomo kiedy. Zresztą nie wiadomo jaka sytuacja będzie na rynku za te 3 lata. Jeszcze na pewno sobie hamulce przerobię na te m-kowe i będzie wszystko czego mi potrzeba :)
Opublikowano
Sory ale nie powiem Ci, nie zapytałem. Wiem, zapomniałem. Skupiłem się bardziej na tym czy jest możliwość dołożenia i wpadłem w jakąś euforię jak się dowiedziałem że bez problemu dołożą, że z tego wszystkiego zapomniałem zapytać o cenę. Możesz zadzwoń, sam się chętnie dowiem. Ja dzwoniłem na numer 727 937 974. Aczkolwiek pewnie nawet gdyby okazało się że to wyjdzie i 10k to raczej się zdecyduję bo po prostu z tego często korzystam. I powiem Ci (bo trochę tych aut już przerobiłem), że jak się sporo jeździ i ma się tych wszystkich asystentów, to człowiek dojeżdża do celu o wiele bardziej zrelaksowany bo nie musisz skupiać się na wszystko co jest dookoła. Wiadomo że myślenia wyłączać nie można bo to tylko elektronika ale już mi kilka razy w życiu uratowała dupę np naciskając za mnie hamulec bo ja jeszcze nawet nie zdążyłem nogi z gazu zdjąć i gdyby nie systemy to doszło by do kolizji na 100%. A ludzie teraz tak jeżdżą że to głowa boli. I wcale nie mówię tu o prędkości a o wymuszeniach. Nie patrzą w ogóle. Wjeżdżają pod sam samochód po czym do 50 rozpędzając się przez 1000m.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Dobra, wracamy do tematu. Aktywny tempomat. Ktoś z Was już się orientował w X3/X4 jak wygląda sprawa gdy mamy pakiet asystentów kierowcy plus (nie pro, bez ACC)? W sensie czego brakuje i jak mocno trzeba ingerować w samochód? Czuję się bez tej opcji jak bez nogi. Aż nie sądziłem że się tak od tego uzależniłem. Może już ktoś robił rozeznanie i byłby w stanie się podzielić. Na pewno brakuje przycisków w kierownicy i radaru w przednim zderzaku. Ale nawet nie jestem w stanie podejrzeć, czy pod ten rada jest jakaś wiązka czy nie ma jej w ogóle i trzeba wszystko dokładać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra, wracamy do tematu. Aktywny tempomat. Ktoś z Was już się orientował w X3/X4 jak wygląda sprawa gdy mamy pakiet asystentów kierowcy plus (nie pro, bez ACC)? W sensie czego brakuje i jak mocno trzeba ingerować w samochód? Czuję się bez tej opcji jak bez nogi. Aż nie sądziłem że się tak od tego uzależniłem. Może już ktoś robił rozeznanie i byłby w stanie się podzielić. Na pewno brakuje przycisków w kierownicy i radaru w przednim zderzaku. Ale nawet nie jestem w stanie podejrzeć, czy pod ten rada jest jakaś wiązka czy nie ma jej w ogóle i trzeba wszystko dokładać.

No ale przecież z nimi gadałeś, mniej więcej uzyskałeś odpowiedź. Nie wiem czy ktoś będzie miał więcej doświadczenia niż właśnie takie firmy które robią to na codzień.

Dołożenie tego, to dość duża ingerencja w auto więc nie zdziw się jakby, jakiś serwis ASO chciałby Ci odebrać gwarancję na kluczowe elementy auta.

Spróbuj ASO czy w ogóle przewidują dołożenie tej funkcjonalności, strzelam że raczej nie.

 

Gadałem dziś jeszcze raz z Mobile Coders - BMW tylko tym razem zadzwoniłem do oddziału w wielkopolsce a nie na śląsku. Bez problemu dołożą tempomat. To jest wyłącznie kwestia radaru, wiązki którą dokładają ale to bez żadnego prucia istniejącej, po prostu dokładają podobno brakującą część i wpinają się w sterownik no i przyciski na kierownicę. Kupuję się podobno cały zestaw tylko na lewą stronę. Nie wiadomo jeszcze jak z kamerą pod szybą i do tego potrzebny jest VIN ale powiedzieli że jak pakiet asystentów kierowcy jest to kamera powinna być w porządku czyli tylko to co wymieniłem powyżej. Fajnie bo tego jednak będzie mi brakowało a auto mam skonfigurowane specjalnie z zamiarem wykupu po 3 latach i pojeżdżenia nim tak z 5 - 6 lat bo już mnie takie zmienianie co 3 lata męczy a ten okres mija nie wiadomo kiedy. Zresztą nie wiadomo jaka sytuacja będzie na rynku za te 3 lata. Jeszcze na pewno sobie hamulce przerobię na te m-kowe i będzie wszystko czego mi potrzeba :)
Opublikowano
Dokładnie to oni mi powiedzą dopiero po obejrzeniu auta bo każdy samochód podobno wychodzi inny i w każdym są bądź brakuje innych rzeczy. ASO raczej czegoś takiego się nie podejmie a nawet jeśli to będą chcieli za to tyle, że pewnie jakiejś średniej klasy samochód bym za te pieniądze kupił. Przecież dołożenie otwierania bagażnika nogą jest na pewno o wiele prostsze niż ten tempomat i też ASO powiedziało że tego nie dokładają i nie jest to kwestia części. Powiedzieli mi że do X4 nie mają procedury dołożenia tego elementu i nie jest to w ramach ASO możliwe.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Moje dzisiejsze pytanie jest trochę powiązane z aktywnym tempomatem. ACC jest częścią pakietu systemy asystujące kierowcy PRO. Ja mam pakiet systemy asystujące kierowcy bez pro bo niestety pro nie był dostępny i w tym pakiecie jest asystent pasa ruchu który utrzymuje auto na pasie. Pytałem jeszcze sprzedawcę przed zamawianiem auta, jak ta opcja działa w BMW. Na zasadzie czy ona faktycznie utrzymuje auto w pasie czy może jest to ping pong i dostałem odpowiedź że takie prawdziwe utrzymanie jest jedynie z ACC a jeśli nie ma się ACC to jest to niestety ping pong. No i teraz nie wiem, czy oni coś w tej kwestii zmienili czy nie bo w poprzednim aucie, miałem co prawda ACC ale jak go wyłączyłem to utrzymanie w pasie działało tak że jak dojeżdżałem do linii środkowej, auto odbijało mi samo w prawo i zjeżdżało do prawej linii. Byłem przekonany że w BMW będzie identycznie. Ale dziś jakoś przez przypadek zobaczyłem że to tak nie działa. Po dojechanie do środka, auto faktycznie robi korektę ale nie zjeżdża na chama do prawej tylko koryguje lekko w prawo po czym kontruje i trzyma pas. I teraz nie wiem czy to tak w BMW zawsze działało czy może oni jakoś poprawili ten system. Co prawda z ACC działa to jeszcze inaczej bo tam nie dopuszcza do dojechania do linii tylko utrzymuje zawsze na środku ale byłem przekonany że w BMW bez ACC będzie to taka jazda od pasa do pasa i miło się zaskoczyłem.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeżam trochę temat. Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć, ewentualnie może ktoś ma możliwość sprawdzenia po VIN, jaką kamerę mam zamontowaną pod szybą? Bo podobno pojawiła się opcja dołożenia ACC ale cała opłacalność inwestycji oparta jest o tą kamerę. Podobno do ACC potrzebna jest jakaś kamera hight szerokokątna. Jeżeli ona jest to ACC to tylko przyciski, kawałek wiązki i radar. I wtedy to się opłaca. Jak jest zwykła, mała kamera to dołożenie ACC oscyluje w okolicach 30k i jest to kompletnie nie opłacalne bo wymaga wymiany kamery, wymiany szyby, wymiany jakiejś tam wiązki itd. I chciałbym zweryfikować jaka kamera jest u mnie w aucie. 

Opublikowano (edytowane)

polecam zrobić całego asystenta plus (z utrzymaniem pasa ruchu) - dochodzą przednie radary w narożach (tylne może już masz) i wymiana kierownicy.

Jeśli masz asystenta 5AL i 5AS (oparty na kamerze takiej jakby z dwoma trójkątami to powino być ok). będzie kosztowało z 10k z kierownicą max 12k

 

Edytowane przez Ynio
Opublikowano

Mam asystenta kierowcy ale nie tego PRO bo mi PRO wycięli właśnie ze względu na jakieś tam braki. Więc mam aystenta pasa ruchu, mam te lampki w lusterkach itd. Nie mam tylko aktywnego tempomatu. Co do kamery to nie bardzo wiem o co chodzi z tymi dwoma trójkątami. Kamerę mam taką jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jednak ta podstawowa kamera i do ACC potrzebna jest inna, taka jakby szeroka. 

IMG_1555.JPG

Opublikowano (edytowane)

www.facebook.com/kubakoduje/    tam dzwoń i pytaj - nie zawsze odbiera bo zarobiony jest.

Zdjęcie kierownicy z przyciskami zapodaj.

Edytowane przez Ynio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.