Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Czy posiada może ktoś z Was wiedzę, jakie są możliwości dołożenia aktywnego tempomatu do X4 G02 posiadając pakiety: Systemy asystujące kierowcy oraz Asystent parkowania plus z systemem kamer 360 (o ile ten pakiet ma jakieś znaczenie)? Uprzedzam wiadomości że mogłem sobie zamówić ... Nie mogłem. Systemy asystujące kierowcy pro (bo tak się to chyba zwie) dostępne są wyłącznie w wersja M z mocniejszymi silnikami. Przy standardowych silnika 20d, 20i oraz 30i, ten pakiet jest niedostępny. Aktualnie posiadam aktywny tempomat z system start/stop i w mieście czy nawet na autostradzie, bardzo fajna sprawa. Gdyby okazało się że w BMW to tylko kwestia oprogramowania, ewentualnie wymiana jakiejś części to oczywiście byłbym chętny natomiast gdyby okazało się że trzeba pół samochodu wymienić no to słabo. W volvo początkowo też tego nie miałem. Chciałem mieć ale przez zupełny przypadek w między czasie zmieniły się pakiety, sprzedawca mi nie powiedział że to wyleciało no i był klops ale powiedział żebym się nie martwił bo aktywny tempomat to tylko kwestia wymiany jakiejś tam pompy w skrzyni + wgranie oprogramowania i zrobili mi to na miejscu w serwisie. Koszt identyczny jakbym zamawiał tą opcję w konfiguratorze. Czy w BMW jest podobnie czy jest to bardziej skomplikowany zabieg?


I jeszcze jedno pytanie bo bym zapomniał. Powiecie mi jak działa system utrzymania pasa ruchu w BMW gdzie nie ma aktywnego tempomatu? Bo ja ok 2 miesięcy po odebraniu Volvo jeździłem bez ACC bo czekałem aż serwis sprowadzi pompę i ten system utrzymania to była jakaś totalna porażka. To się powinno nazywać system ostrzegający przed zjazdem z pasa bo to co on robił to był ping pong. Od jeden krawędzi do drugiej. Kompletnie nie umiał trafić w środek pasa i nim jechać. Okazało się że to podobno normalne. Dopiero jak mi dorzucili ACC to ten system zaczął działać i naprawdę trzymał się wręcz środka pasa i jak droga skręcała to nie dojeżdżał do krawędzi i dopiero odbijał tylko trzymał cały czas środek nawet na skręcie. Mam nadzieję że w BMW bez ACC działa to nieco lepiej niż w Volvo.

Opublikowano
Tak, dokładnie takie pakiet. Tylko pytanie czy ten pakiet nie wymaga jakichś modyfikacji jeżeli chodzi o części. Zakupić jeszcze nie mogę bo czekam na auto, odbiór mam kwiecień/maj. Ale to było by dziwne gdybym mógł go zakupić bo co by w takim razie przeszkadzało aby był on dostępny w konfiguracji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W zamówionym przez Ciebie egzemplarzu będzie zwykły tempomat z radarem w zderzaku?

Na kierownicy są chyba dodatkowe przyciski do aktywnego tempomatu, ale jeśli w sklepie to można kupić to może to tylko różnica w oprogramowaniu? Może ktoś już tutaj to przerabiał, jak nie to ASO powinno wiedzieć.


Wygląda to tak jak by montowano to w każdym aucie z opisu na stronie ale aktywacja wymaga opłaty.


Sprzęt umożliwiający korzystanie z tej funkcji jest bezpłatnie instalowany w pojeździe fabrycznie. Umożliwia to jeszcze bardziej elastyczną konfigurację pojazdu.

Opublikowano

Ja mam zwykły tempomat i po zalogowaniu do MyBMW wyświetla komunikat: "Usługa nie jest dostępna dla aktualnie wybranego pojazdu."

Oczywiście na kierownicy nie mam tych dodatkowych przycisków przy tempomacie.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

No to tym bardziej dziwi fakt, że nie da się tego wybrać w konfiguratorze. Chyba że w związku z tymi brakami części, brakuje jakiegoś modułu/sterownika i dokupić się nie da. Tego nie wiem. To tak jak niektóre marki mają wyświetlacze centralne standardowe ale nie mają opcji dotyku. Niby nic bo wyświetlacz ten sam ale dotyku brak. Dlatego właśnie jestem ciekaw co tu BMW namodziło.


@KrzychoM a masz systemy asystujące kierowcy? Bo wydaj mi się że to tu może być pies pogrzebany. To również mówię na przykładzie swojego aktualnego samochodu czyli Volvo. Dołożyli mi tempomat bo miałem ten pakiet zawierający ostrzeganie o pojeździe w martwym polu czy funkcję wykrywania przeszkód (nie wiem już jak ten pakiet się nazywał) ale gdybym go nie miał to dołożenie tempomatu nie było by możliwe. Albo inaczej. Było by możliwe ale nie opłacalne bo wymagało by właśnie wymiany lusterek z modułami, wymiany zderzaków z koszykami pod radary, dołożenie radarów, wymiana przedniej szyby na taką z kamerą do tego systemu, wiązki elektryczne i kilka innych rzeczy.

Opublikowano
No to niestety z tego co widzę, dołożenie nie wchodzi w grę. Brak przycisków na kierownicy. Jak wybrałem w konfiguratorze dla wersji M40i systemy asystujące kierowcy pro to kierownica wygląda zupełnie inaczej. I teraz pytanie, czy to tylko kwestia przycisków czy jednak czegoś jeszcze. Bo jeżeli same przyciski to ich wymiana nie będzie stanowiło problemu. Nawet gdyby była konieczna wymiana całej kierownicy to i tak obleci. Natomiast jeśli to kwestia jakichś modułów, wiązek etc no to już będzie lipa.
Opublikowano (edytowane)
Mój Szwagier ma X5 30d z 2020 roku, ma tylko asystentów kierowcy (nie pro), a auto przyjechało z tymi dodatkowymi przyciskami na kierownicy i w zderzaku ma ten dodatkowy radar - czyli może wykupić „odblokować” tą opcję aktywnego tempomatu, mimo że nie ma asystentów pro. Edytowane przez KrzychoM

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Bo zapewne zanim nastąpiły te problemy z dostępnością części, w X4 również była taka opcja i dostawałeś pełną kierownicę. Ale czasy mamy takie jakie mamy. A Ty masz u siebie z przodu pod rejestracją ten radar (taki prostokąt)? Bo jeśli nie no to już wiadomo że to nie tylko kwestia kierownicy a wymiany dodatkowo całego zderzak, dołożenie radaru. Pewnie wiązka również. Więc to chyba bu wyczerpało temat. Gdyby jednak radar był to jest jeszcze jakaś nadzieja :D
Opublikowano
Czyli dołożenie odpada. Za dużo zabawy. Wymiana zderzaka, dołożenie radaru, zapewne wiązki również brak, wymiana przycisków lub w najgorszym razie kierownicy ... Pewnie chcąc to zrobić w ASO to kilkadziesiąt tysięcy jak nic.
Opublikowano
Nie, to już lekka przesada. Do 5k bym dał gdyby była taka opcja. X4 mam na 4 lata i koniec leasingu zbiega mi się z końcem spłacania kredytu więc za 4 lata mam nadzieję że sytuacja z częściami się już poprawi i wtedy będę celował już w X6 :). A te 4 lata się jakoś przemęczę. Wiadomo, szkoda że nie ma bo już się przyzwyczaiłem do tego ale cóż poradzić. Pocieszające jest to, że te problemy są we wszystkich markach. W Volvo już nawet nie da się zamówić radaru martwego pola. Jest tylko w topowych modelach S/V90 i XC90.
Opublikowano
Cześć,

I jeszcze jedno pytanie bo bym zapomniał. Powiecie mi jak działa system utrzymania pasa ruchu w BMW gdzie nie ma aktywnego tempomatu? Bo ja ok 2 miesięcy po odebraniu Volvo jeździłem bez ACC bo czekałem aż serwis sprowadzi pompę i ten system utrzymania to była jakaś totalna porażka. To się powinno nazywać system ostrzegający przed zjazdem z pasa bo to co on robił to był ping pong. Od jeden krawędzi do drugiej. Kompletnie nie umiał trafić w środek pasa i nim jechać. Okazało się że to podobno normalne. Dopiero jak mi dorzucili ACC to ten system zaczął działać i naprawdę trzymał się wręcz środka pasa i jak droga skręcała to nie dojeżdżał do krawędzi i dopiero odbijał tylko trzymał cały czas środek nawet na skręcie. Mam nadzieję że w BMW bez ACC działa to nieco lepiej niż w Volvo.

 

A jak z tym utrzymywaniem pasa ruchu bez aktywnego tempomatu? Tu chyba @KrzychoM Ty będziesz wiedział najlepiej :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się że jeśli nie masz systemów pro to sam musisz zadbać o tym by auto jechało środkiem pasa ruchu tj. trzymać ręce na kierownicy, auto będzie aby zwalniać lub przyspieszać.

 

Inteligentna jazda – niemal niezależna. Innowacyjne systemy asystujące kierowcy Professional odciążają go przy wykonywaniu zadań związanych z prowadzeniem auta. Przy prędkościach do 210 km/h asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu przy aktywnym regulatorze prędkości komfortowo wspiera kierowanie w ciasnych miejscach na wszystkich rodzajach dróg, utrzymując samochód zawsze na środku pasa ruchu. Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go utrzymuje żądaną prędkość jazdy i zadany odstęp od poprzedzającego pojazdu. W razie potrzeby asystent ograniczeń prędkości automatycznie przejmuje aktualną prędkość.

 

Systemy asystujące kierowcy


System asystujący kierowcy obejmuje działające na bazie kamery/radaru ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, asystenta ograniczeń prędkości ze wskazaniem ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania z funkcją przewidywania oraz ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu. Ponadto urządzenia radarowe obejmują ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu. Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu rozpoznaje linie wyznaczające pas ruchu i powyżej prędkości 70 km/h poprzez wibracje kierownicy ostrzega przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu. W przypadku zbliżania się innego pojazdu poruszającego się w martwym kącie lusterka, funkcja ostrzegania przy zmianie pasa ruchu ostrzega kierowcę przez wibracje kierownicy i symbol migający w lusterku zewnętrznym. Ostrzeganie przed ruchem poprzecznym ułatwia wyjazd z miejsca parkingowego. Ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców rozpoznaje samochody, a ostrzeganie przed pieszymi reaguje na pieszych. Jednocześnie hamulce przygotowywane są do szybszego zadziałania. Jeżeli kolizji nie da się uniknąć, system inicjuje nagłe hamowanie z pełną siłą. W ciemności i podczas mgły działanie systemu może być ograniczone. Ostrzeganie przed kolizją z tyłu aktywuje w niebezpiecznych sytuacjach miganie kierunkowskazów z dwukrotną prędkością. Ręczny ogranicznik prędkości służy do indywidualnego ustawienia maksymalnej prędkości jazdy. Asystent ograniczeń prędkości po potwierdzeniu przez kierowcę dostosowuje prędkość jazdy do obowiązujących ograniczeń prędkości rozpoznanych przez wskazanie ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania z funkcją przewidywania.

 

Systemy asystujące kierowcy Professional

System asystujący kierowcy Professional oferuje optymalny komfort i bezpieczeństwo w monotonnych i niepewnych sytuacjach. Oprócz elementów systemu asystującego kierowcy zawiera on wiele innych funkcji, dzięki którym jazda jest jeszcze przyjemniejsza i bezpieczniejsza.


Regulacja odstępu (aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go) z ostrzeżeniem przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców utrzymuje do 210 km/h ustawioną prędkość i odstęp od poprzedzającego pojazdu. Asystent ograniczeń prędkości przejmuje automatycznie aktualną prędkość rozpoznaną przez wskazanie ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania. Również do 210 km/h działa asystent kierowania i toru jazdy ze wspomaganiem w ciasnych miejscach, który poprzez korekty toru jazdy pomaga utrzymać stabilny kurs na danym pasie ruchu.


Asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną pomaga uniknąć kolizji. Ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców reaguje w razie potrzeby coraz intensywniejszym ostrzeganiem i przyhamowaniem. W przypadku nagłego zasłabnięcia kierowcy włączony asystent zatrzymania awaryjnego może przez krótki czas prowadzić Twoje BMW i zatrzymać je.


Widok wspomaganej jazdy umożliwia wyświetlanie w czasie rzeczywistym działania poszczególnych elementów systemu asystującego kierowcy Professional w postaci wizualizacji otoczenia 3D na zestawie wskaźników.

Opublikowano
Przy zwykłych asystentach jest tylko ostrzeżenie (wibracje w kierownicy) jak się najedzie na linie, nic poza tym. Samemu się trzeba trzymać w pasie ruchu.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
No to lipa. Kurcze, słabo że tego nie można wybrać w konfigu. Nie będę teraz specjalnie dla aktywnego tempomatu dopłacał grubo ponad 100k za wersję M. Ale czasy nastały ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup kodiaq, jeszcze ci zostanie. :mrgreen:

Ciężko BMW nazwać marka premium czasami, brak szyby przedniej podgrzewanej np. to śmiech na sali.

Opublikowano
Akurat z szybą to mi nie przeszkadza bo auto garażuję, zarówno w domu jak i w firmie. W Volvo mam podgrzewaną i może to zabrzmi dziwnie ale przez 3 lata nie użyłem jej ani razu :D. A tak BTW, w serii 3, serii 4 oraz X5, X6, i X7 nie ma dotykowych ekranów i to w każdej wersji. Po prostu nie ma i koniec. Nieźle.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie w temacie,

Czy ktoś z Was wie, co tak naprawdę jest niezbędne aby dołożyć aktywny tempomat? Bo powiem Wam że gdyby okazało się, że np mam poprowadzoną instalację (nie wiem czy BMW daje jeden typ wiązki czy są różne), to będę chciał pewnie się w to pobawić. Już ogarnąłem że zderzaka wymieniać nie trzeba. Ta atrapa z wycięciem na radar jest normalnie do kupienia i jest ona wymienialna. Więc na pewno trzeba atrapę kupić Następnie radar ale też już patrzyłem i bez problemu nawet nowe idzie kupić. Dalej, kierownica. Właśnie, cała? Czy tylko przyciski wystarczy wymienić? Coś jeszcze Waszym zdaniem trzeba wymieniać?


A w ogóle ten tempomat teraz znowu pojawił się do wyboru w konfiguratorze czyli mają już części. Myślicie że jest zatem szansa że kierownica i reszta gratów będzie na wyposażeniu i będzie można ją opcję dokupić w sklepie BMW? Niestety zmienić zamówienia już nie mogę. Mam podpisaną umowę i jakbym zmieniał to musieli by mi tamto anulować i wprowadzić na nowo i wtedy wiadomo, czas oczekiwania też wydłuża się o te 3 miesiące które minęły od mojego zamówienia.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zapomnij że będzie chociaż 1 cm wiązki „gratis”. W BMW nawet żeby dołożyć jakieś lampki ambient itp trzeba ciągnąć całe wiązki od nowa niestety.
Opublikowano
A jak w takim razie wygląda taki samochód, dla którego ACC można dokupić w sklepie BMW? Bo taka opcja jest dostępna. Więc żeby było to możliwe, to musi mieć wszystkie wiązki i wszystkie graty już zamontowane co oznacza że jednak BMW daje niektóre rzeczy w standardzie tylko po prostu nie aktywne.
Opublikowano

Mój Szwagier ma takie X5 30d z produkcji luty 2020 ze zwykłymi asystentami, ale fizyczne elementy ma, typu radar, przyciski na kierownicy. On po zalogowaniu się do MyBMW widzi tą opcję aktywnego tempomatu do dokupienia.


Ja w X4 też nie mam asystentów pro, ale brak radaru i dodatkowych przycisków do tempomatu. Jak się zaloguję do MyBMW to tą opcję aktywnego tempomatu widzę, ale bez ceny, za to z komunikatem, że opcja dla mojego auta nie jest dostępna.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

No właśnie, może to po prostu w tych wyższych wersjach tylko jest czyli od serii 5/X5 wzwyż + niższe wersje ale topowe modele takie jak M.


Krzychu, a patrzyłeś u siebie czy np masz gdzieś w okolicy przedniego zderzaka po środku jakąś wolną wtyczkę? Bo aż trudno mi uwierzyć że BMW produkuje tyle rodzajów wiązek. Rozumiem że gdybym nie miał systemów asystujących kierowcę czy kamer 360 stopnie to wiązka może być uboższa ale jeżeli mam te pakiety to aż trudno było by mi uwierzyć że BMW wypuściło bo pod te osobną wiązkę bez tej jednej wtyczki do radaru. Przecież to nawet finansowo nie opłaca się takiego czegoś produkować. Taniej dać tą jedną czy dwie wtyczki więcej niż przestawiać produkcję żeby robić dodatkową wiązkę. Chociaż kto ich tam wie. Jak czytam forum xbimmers to nie wydaje mi się aby dołożenie było czymś skomplikowanym.


Co prawda to dla G30 ale nawet BMW oferuje gotowe zestawy do montażu: https://www.facebook.com/watch/?v=476159132899758

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.