Skocz do zawartości

Zasada działania pobierania paliwa ze zbiorników paliwa


gościue91

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Przeszukuje internet ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jak dokładnie wygląda pobieranie paliwa ze zbiorników w czasie jazdy. Ostatnio w 520d (n47d20) włączyłem pomiar paliwa w czasie jazdy i dziwiłem się dlaczego przez cały czas w jednej komorze znajduje się poziom bliski zeru, a w drugiej - prawie całe paliwo. Potrafilby mi to ktos wytłumaczyć? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zbiornik na dwie komory , tzn jedną ale po jego środku jest wał napędowy i w teorii dzieli bak na pół.

W baku masz dwie pompki , jedna przelewowa druga do podawania paliwa do silnika.

W pierwszej kolejności opróżniana jest lewa część zbiornika , w drugiej kolejności prawa .

Wpisz sobie w wyszukiwarkę bak od F11 i zobaczysz jak on wygląda. Wszystko ci się wyjaśni.


W starszych modelach BMW jest podobnie.

Po jakimś czasie w starszych autach pojawiały się problemy z odpaleniem , pomimo tego , że w zbiorniku było ok 30l paliwa. Najczęstszą przyczyną była niedziałająca pompka przelewowa. Wszystko działało , auto odpalało ale w baku musiało być więcej paliwa , więcej niż te 30 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.