Skocz do zawartości

Zwarcie? Elektronika wariuje /ROZWIAZANY/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Być może to co za chwilę napisze będzie brzmiało bardzo chaotycznie ale postaram się to jak najbardziej uprościć.

Zaczynając od początku:

Jezdzilem jak zawsze, nie było z samochodem od dłuższego czasu żadnego problemu. Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka poduszek, po 2min dołączyła do niej kontrolka skrzyni biegów (skrzynia zmieniała biegi jak należy). Zatrzymałem się na parkingu, wypiąłem aku, poczekałem chwilę, zapiąłem, kontrolka skrzyni już się nie pojawiła została tylko z poduszek. Dodam że nie świeciła mocno tylko się jakby 'żarzyła'.

I teraz zaczyna się najlepsze. Przez kilka dni odkrywałem nowe ciekawostki.

Otwierając daszek przeciwsłoneczny i lusterko, nie zapala się światło nad nim, tylko w całym samochodzie, gaśnie radio. Po zamknięciu lusterka radio znów się włącza. Do tego zmienia się a liczniku temp/spalanie/itd. Dodam, że przycisk BC nie działał od zakupu. A teraz każde otworzenie lusterka działa jak naciśnięcie BC. Kiedy lusterko jest otwarte kontrolka poduszek świeci mocniej.

Teraz dodatkowe smaczki. Niezależnie od poleżenia daszku i lusterka nie działa multi funkcja kierownicy, nie działa klakson, nie działa podrzewanie foteli ani roleta tylnej szyby. Czasem nie słychać dźwięku z radia mimo że jest załączone i po kilku chwilach na parę minut znów działa. Trzymajac wcisniety hamulec naturalnym jest to że światło z tyłu świeci na czerwono, otwierając wtedy lusterko światło mocno przygasa.

Jeśli ktoś wie czego szukać i gdzie zacząć będę niezmiernie wdzięczny!

Edytowane przez Bolek97
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie jak Fuser pisze. Miałem to samo u siebie. Możesz rozebrać swoją kostkę i ją wyczyścić.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Witam serdecznie, nie chce zakładać nowego tematu, więc się podepnę. U mnie jest podobnie. Nie działa klakson, ogrzewanie siedzeń, widać w nocy podczas jazdy, że miga czasami światło w środku. Z radiem jest tak, że cały czas się włącza i wyłącza. "Elektromechanik" w moim mieście próbował wymieniać moduł komfortu wiele razy, aż się poddał i dzisiaj odbieram auto beż naprawy. U mnie też będzie kostka stacyjki?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sam nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. Możesz profilaktycznie kupić używaną kostkę za parę PLN, rozebrać, sprawdzić czy nie są popalone styki i wyczyścić. Wymiana nie jest trudna, znajdziesz film na YT.
Opublikowano
Mój elektromechanik mówi, że to moduł komfortu. Jest to prawdopodobne? Plus jak radio włącza się i wyłącza to cyka coś z tyłu, tam gdzie są przekaźniki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proponuję sprawdzić punkty masowe pod wykładziną od strony pasażera. Jest ich kilka wzdłuż progu. (Pod wykładziną w okolicy słupka przedniego i bliżej słupka środkowego na wzmocnieniu poprzecznym pod fotelem)

Co to znaczy że próbował kilka razy wymienić moduł komfortu (GM)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Zamawiał 3-4 sztuki i żaden moduł nie pomógł. Dalej zwala na niego, że trzeba znaleźć dobry działający moduł. Stał samochód u niego prawie 3 tygodnie. Wczoraj w końcu zabrałem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie masz radio? W desce czy w bagażniku?

Masz kilka usterek w których ciężko jest znaleźć wspólny punkt. Nie można również jednoznacznie wykluczyć kostki stacyjki, nie jest ona droga więc proponuję wymienić, sam sobie z tym powinieneś poradzić.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wsiądż kolego do samochodu, odpal go, włącz radio. Otwórz i zamknij osłonę słoneczną pasażera otwórz lusterko i zobacz co się dzieje.

Jak radio będzie wariować, i kontrolki jakieś na liczniku to jednoznacznie ze 100% pewnością masz walniętą kostkę stacyjki.

Ale jak nie wierzysz - podmieniaj dalej moduły komforu.

Opublikowano
To nie jest kwestia tego, że nie wierzę tylko już oszołomiony jestem i zdenerwowany, więc ta pasywna agresja nie jest potrzebna. Radio cały czas wariuje. Na desce nic nie wyświetla. Więc raczej otwieranie i zamykanie nic mi nie podpowie, ale spróbuję. Nie działają tam napewno lampki. Wczoraj poszedłem wyczyścić kostkę to przed tym, na pierwszej pozycji w stacyjce radio pograło dobre kilka minut zanim się zaczęło się włączać i wyłączać. Spróbuję więc wpierw z tą kostką. Czy polecacie konkretny zamiennik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak mnie bierze jak słyszę o "elektrykach" samochodowych :mrgreen: Sam zostawiłem samochód na 2 tygodnie u "polecanego, najlepszego w mieście", a że do roboty codziennie przejeżdzałem obok to widziałem co się dzieje, czyli NIC. Jak dzwoniłem to ściema. Że już tam w modułach grzebie, albo kable ciągnie itp. Jak w końcu powiedziałem "ża 2 dni będę po furę", to nagle się ruszyło i zakładam, że wtedy przez te 2 dni faktycznie coś pogrzebał bo na całą wiązkę w nowe peszle wpakował i jakieś obejścia porobił, ale problemu i tak nie rozwiązał. Powiedział, że mam walnięty steronik silnika.

Mi to zajęło jedno popołudnie z drugą pożyczoną wiązką silnika i miernikiem w ręce. Okazało się, że wystarczyło podgiąć i oczyścić piny w kostce...

Dlatego mam podejście jakie mam, jak Ci eketryk mówi jedno i mimo, że to zrobił to nie naprawił, to chyba lepiej otworzyć się na inne rozwiązania i posłuchać ludzi którzy mieli podobny problem i podają Ci diagnozę, czy rozwiązanie na tacy.


Tu masz filmik. Cuda a jednak takie rzeczy się dzieja przy walniętej kostce:

Opublikowano
Więc zrobiłem tak jak pisałeś poprzednio. Włączyłem światło w osłonie słonecznej i jak jest otwarta to radio gaśnie w ogóle. Jak zamykam to włącza się na dłużej. Więc chyba kostka. Jestem w szoku. Zamówię kostkę tylko jaką wybrać? W sensie producenta?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No przestań, nie ma po co dziękować :mrgreen:


Bierz coś w miarę markowego najlepiej, jakiś FEBI czy coś widzę, że takie na allegro stoją. Sam nie pamiętam co kupiłem, ale pewnie jak zwykle z czescidobmw zamawiałem, nie chce mi się szukać co mają na stanie.

No i na pewno żadna używka, żeby nie wyszło, że zmienisz a problem zostanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cos źle czyścileś, ja swoją wyczyściłem ponad rok temu i chodzi do tej pory. Rozbierana na czynniki pierwsze i tam jest 6 par styków do czyszczenia. Bierzesz papier wodny, składasz kawałek na pół tak żeby ścierniwo było z obu stron, rozchylasz styki. Wkładasz papier puszczasz styk i poruszasz papierkiem góra dół aż cały przypalony nalot zejdzie. Na koniec omomierzem sprawdzasz czy jest pełne przejście i składasz do kupy.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Wyczyściłem tak jak ktoś kto ma dwie lewe ręce by to zrobił :P

Jutro jeszcze raz to zrobię. Co do kupna napewno nie wziąłbym używanej. Ale widzę febi sobie ceni taką kostkę. Znalazłem o wiele tańsze 50-70, ale teraz się boję je kupować :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz na przykładzie E46 jak wyjąć kostkę stacyjki, bo tam są takie małe śrubki do wykręcenia które ja trzymają.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Chłopaki jesteście zajebiści. Rozebrałem, wyczyściłem, potem złożyć nie mogłem haha, ale złożyłem i działa :D. Dziękuję wam wszystkim za pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i elegancko, w zamian za pomoc musisz kupić piwko i wypić duszkiem do dna ;)

Powiedz elektrykowi że wymieniłeś żarówkę w lampce wewnętrznej i od tej pory jest ok. :mrgreen:

:cool2: :cool2: :cool2:

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopaki jesteście [bAD]. Rozebrałem, wyczyściłem, potem złożyć nie mogłem haha, ale złożyłem i działa :D. Dziękuję wam wszystkim za pomoc.

 

Dobra robota, takie własnie są te fury - chcesz mieć coś zrobione dobrze - zrób to sam :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Same sukcesy w tym temacie :cool2:
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.