Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Od 6 lat jeżdżę bmw e87. Przymierzam się do bmw e91 ponieważ potrzebuje większego samochodu. Od zawsze bardzo podobało mi się e60. Boję się jednak ze przy samochodzie tej klasy ewentualne naprawy mogły by mnie przerosnąć.

Proszę użytkowników e60 o wypowiedzenie się czy koszty ewentualnych napraw byłyby diametralnie różne od tych z e90. Oczywiście decydując się na e60 wybierałbym prostsze egzemplarze tj bez xDrive, że standardowym zawieszeniem i raczej celował w te prostsze, polecane silniki.

Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na samochód to ok 35 tys. Wydaje mi się że za to można kupić fajne e91 lecz nie wiem jak to ma się do zakupu e60.

Opublikowano
Jeśli chodzi o koszty obsługi e60 vs e90, zakładając te same wersje silnikowe powinny być na zbliżonym poziomie. Dobrze mieć jakieś podstawowe narzędzia i warunki do podstawowych napraw/ serwisów we własnym zakresie aby nie jechać z każdą pierdołą do mechanika,. Na przykładzie mojego e60 M57 3.0d mogę powiedzieć, że to fajne przemyślane konstrukcje i łatwe w obsłudze dla kogoś kto choć trochę wie jak posługiwać się kluczami. Jednak, żeby wymienić chociażby filtr powietrza trzeba odkręcić sporo więcej śrubek/ osłon niż standardowo i choć nie jest to trudne to zajmuję chwilkę, podobnie z filtrem paliwa który w tym przypadku jest pod podłogą i przez to serwis u mechanika może kosztować więcej niż w przypadku innych samochodów. Druga rzecz to dobrze mieć kabelek obd do tego laptop z istą/ inpą i można w pełni samemu diagnozować.
Opublikowano
szukaj e60 po lifcie, ma poprawiona elektronike i zwykle nic sie z tym nie dzieje. Unikaj active steering bo nie da sie tego regenerowac, aktywnego stabilizatora bo jest drogi w naprawie, a reszta jest podobna do e90. E60 ma lepsze zabezpieczenie przed korozja. Szukalbym m57 ewentualnie m47, benzyniaki po lifcie to seria N a jesli szukasz bezawaryjnosci to bym w nie nie wchodzil, tak samo w diesle serii N.
Opublikowano
szukaj e60 po lifcie, ma poprawiona elektronike i zwykle nic sie z tym nie dzieje. Unikaj active steering bo nie da sie tego regenerowac, aktywnego stabilizatora bo jest drogi w naprawie, a reszta jest podobna do e90. E60 ma lepsze zabezpieczenie przed korozja. Szukalbym m57 ewentualnie m47, benzyniaki po lifcie to seria N a jesli szukasz bezawaryjnosci to bym w nie nie wchodzil, tak samo w diesle serii N.

Przed liftem też były benzyniaki seri N, dokladniej N52, po lifcie to N53.

Opublikowano
zgadza sie, piszac to mialem na mysli ze jak ktos sie bedzie decydowal na benzyniaka to odrazu wybierze m54, bo innych bezproblemowych nie widze.
Opublikowano
To się trzeba zdecydować, albo polift albo silniki Mxx... nie bardzo rozumiem tez odradzanie silników diesla serii N, co tam takiego awaryjnego? Robisz rozrząd i masz z głowy, reszta bolączek tyczy się każdego jednego silnika BMW, za to odwdzięczają się lepsza dynamika i mniejszym spalaniem
Opublikowano
jezeli chodzi o o n47 i n57 w porownaniu do m47, m57: egr elektryczny - wymiana na nowy 500zl+ - M czyszcisz ewentualnie wymieniasz elektrozawor za100zl; w pierwszych N zebatka na wale korbowym niewymienna, jak rozbierzesz rozrzad i bedzie zuzyta tworzy sie duzyy problem; panewki tez trzeba wymienic prewencyjnie przed 300tys km szczegolnie w n57, pompa paliwa potrafi opilkowac czesciej niz w M. Jezeli ktos sie pyta co bedzie tansze w utrzymaniu to odpowiadam seria M jest tansza niz N i mniej awaryjna, nie mowie nic na temat osiagow, kultury pracy czy nowszych rozwiazan.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.