Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy to prawda, że w BMW serii 1 po liftingu jest mniej problemów z rozrządem i jego wymiana ponieważ rozrząd jest umiejscowiony z przodu silnika a nie od ściany grodziowej?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jest problem. Ja mam przejechane 80 tyś i już rozrząd jest słyszalny. Pierwsze o szumy dobiegają z dolnej części rozrządu. Od góry nie słychać.
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Łatwo napisac wymieniac:


Tylko pytanie czy przebiegu 90000km i to przy benzynie 1,6 136hp wogole mozna mowic o wymianie rozrzadu ktory dodatkwo jest na łańcuchu- czyli wedle powszechnie panujacej niegdys opini niewymienialny. To karygodne zaniedbanie bawarskiej marki jesli slysze wczoraj od diagnosty ze wszystko wlacznie z metalicznym doskwierajacym juz dzwiekiem wskazuje na wymiane rozrzadu (z podzespolami a jakze). Lancuch jest juz nazbyt rozciagniety rzekomo i stad mam takie objawy jak: szarpanie pojedyncze lub podwojne najczesciej przy 3000 obr na 5 przy 120kmh a ponadto na hamowni jak i w realu wyskakuje niepelna moc silnika przy 6200obr z bledem wydechowego czujnika walka rozrzadu oraz cisnienia doladowania- wylaczenie jako reakcja (na profesjonalnym kompie podpietym pod obd). ehhh. plakac sie chce na sama mysl ze przy takim przebiegu po wzorowym uzytkowaniu przez niespelna 1,5 roku auta mam zainwestowac 4tys zl w silnik...


ktos cos doradzi moze? mieliscie podobne objawy rozciagnietego lancucha rozrzadu???

Opublikowano
Łatwo napisac wymieniac:


Tylko pytanie czy przebiegu 90000km i to przy benzynie 1,6 136hp wogole mozna mowic o wymianie rozrzadu ktory dodatkwo jest na łańcuchu- czyli wedle powszechnie panujacej niegdys opini niewymienialny. To karygodne zaniedbanie bawarskiej marki jesli slysze wczoraj od diagnosty ze wszystko wlacznie z metalicznym doskwierajacym juz dzwiekiem wskazuje na wymiane rozrzadu (z podzespolami a jakze). Lancuch jest juz nazbyt rozciagniety rzekomo i stad mam takie objawy jak: szarpanie pojedyncze lub podwojne najczesciej przy 3000 obr na 5 przy 120kmh a ponadto na hamowni jak i w realu wyskakuje niepelna moc silnika przy 6200obr z bledem wydechowego czujnika walka rozrzadu oraz cisnienia doladowania- wylaczenie jako reakcja (na profesjonalnym kompie podpietym pod obd). ehhh. plakac sie chce na sama mysl ze przy takim przebiegu po wzorowym uzytkowaniu przez niespelna 1,5 roku auta mam zainwestowac 4tys zl w silnik...


ktos cos doradzi moze? mieliscie podobne objawy rozciagnietego lancucha rozrzadu???

 

Pierwsze słyszę o takich objawach łańcucha, a trochę się o nim naczytałem bo mam ten sam silnik.

Jedziesz do serwisu gdzie specjalizują się w BMW, prosisz o weryfikację rozciągnięcia łańcucha i po sprawdzeniu jak będzie rozciągnięty to od razu zlecasz wymianę.


Te błędy co masz to może od elektrozaworu Vanos: Nr OE BMW 11368610388. Na diagnostyce kompem bez problemu powinno wyjść co jest do wymiany.

Tak samo z ciśnieniem doładowania, może padł czujnik.


Nie tylko w tym silniku i nie tylko w marce BMW są łańcuchy wytrzymujące 100-150tys km...

Opublikowano

dzieki bardzo za odpowiedz :)


sprawdze to w bawarii motors za 2500km bo mam wymiane oleju. moze powiedza cos o lancuchu. zerwac nie sadze ze sie zerwie bo ja tam ledwo slysze cokolwiek....

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Wczoraj była próba odpalenia n13 116i po wymianie rozrządu. Była wymiana razem z kołami. Silnik zachowuje się jak nie miał by kompresji ale test szczelności przez podanie powietrza w cylindry trzyma i popuszcza przy kręceniu wałem. Znalazłem podobny filmik i była to wina przestawionego rozrządu. Wszystko ustawione na blokadach. Czy może być coś co jest źle robione? Np wałek odwrócony. Wcześniej było zdejmowane bez blokad. Do montażu są już blokady ale coś jest nie tak. Mechanik twierdzi,że nie można w innym miejscu zablokować wałków.
Opublikowano
Jednak skończyło się na zdjęciu głowicy i praktycznie wszystkie zawory się nie domykają i są delikatne ślady na tłokach. Więc mit o bezkolizyjności tego silnika się nie sprawdza.. No chyba że od razu po zgaśnięciu przystępujemy do roboty a nie piłujemy i próbujemy odpalić. Czy silnik VALVETRONIC trzeba jakoś specjalnie ustawiać do pozycji 0 po montażu wałków i wałka pomocniczego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.