Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A jak to się ma do e53 przed liftem gdzie jest stały napęd? też musi być taka precyzja jeśli chodzi o producentów i rodzaj bieżnika?
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W przedlifcie teoretycznie można, praktycznie raczej też.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
ale co masz na mysli mówiąc że można?
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
że napęd w przedlifcie będzie żył, jak coś przykombinujesz z oponami
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Z tymi oponami to zawsze jest cyrk. A xdrive to w ogóle. Jak złapiesz kapcia na autostradzie i będziesz miał naprawdę duuużo szczęścia i auto nie wybuchnie to w bagazniku znajdziesz 17" jako zapasówkę. Taką prawdziwą, nie dojazdówkę. I co wtedy? :mad2:

Zrobiłem ok 170tyś z czego myślę, że więcej niż połowę na letnich 255 50r19, mam różne felgi, nie wolno to na przód założyć tylnych felg. Kółko załaczające napęd wyrabia się w połowie obwodu, można je obrócić o 180 stopni lub kupić zamiennik z allegro robiony w opolu za 80. Objaw - brak kontroli trakcji.

Raz prze pomyłkę kupiłem dwie opony 50 i dwie 55, komputer po kilometrze mechanikowi wywalil brak kontroli trakcji czyli różnica była za duża.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie czy mogę założyć do x5 po lifcie 4x takie same opony 255/55/19 z homologacja z Audi lub z innego producenta? Wszystkie 4 felgi są takie same i opony takiej samej wielkości i szerokości, ale z homologacja innego producenta?

Czy mają to być opony albo z homologacja bmw, albo zwykle bez żadnej homologacji?

Opublikowano

Jak masz komplet takich samych felg i opon to homologacja nie ma większego znaczenia. Mają mieć odpowiednie indeksy nośności i prędkości. Zalecane są runflaty ale ludzie jeżdżą na zwykłych i jest ok.

Tyle, że według specyfikacji jest 255/55/18 a Ty chcesz dać 255/55/19 więc pewnie będzie jakieś przekłamanie na prędkościomierzu.

Opublikowano

Przekłamanie na obrotomierzu jest bez znaczenia.

Cenowo to jest spora różnica między 255/50/19 a 255/55/19, dlatego chciałbym kupić ta druga, tańsza.


Najważniejsze, żeby xdrive nie widział problemu w 4x 255/55/19 z inną homologacja producenta od innego auta.


Niby jest na oponeo Goodride za 425 zł, bardzo dobra cena ale nie znam tej firmy.

Gdyby to był jakiś kombi, Sedan to spoko, ale do x5, tego czołgu to chyba byłoby bardziej wskazane coś lepszego?

Opublikowano

Ps.

Dlaczego ludzie sprzedają opony z samochodów, które ledwo co opuściło salon?

Są to opony nowe. Ściągają, sprzedają jako nowe i kupują inne.

Dlaczego? Z tymi oponami jest coś nie tak, że ludzie się ich tak pozbywają?

Opublikowano

Kto to wie?

a) z jakiś powodów im opony nie odpowiadają bo są np. zbyt głośne - dla mnie to ważny parametr bo szum opon na dłuższą metę jest męczący, może są zbyt twarde, zbyt miękkie - kto bogatemu zabroni; ostatnio widuję, że nawet do samochodów klasy premium trafiają takie sobie opony - w końcu liczy się zysk;

b) są sprzętowymi onanistami, naczytają się w necie opinii i uważają, że jak kupią jakiś model to im przybędzie +20% do osiągów i możliwości;

c) zmieniają design samochodu - sprzedają całe koła i może bardziej się opłaca sprzedać osobno opony i osobno felgi;

d) uszkodzili w jakiś sposób opony - kilka solidnych hamowań, ślizgów bokiem i opona może już nie działać jak powinna więc idzie na sprzedaż, później nowy właściciel się doktoryzuje czemu koła wibrują, buczą, czemu wyważyć ciężko…

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie odkopuje temat opon.

4 felgi takie same.

2 opony przod mają 6mm bieżnika, są z 2019r

Planuje kupić 2 nowe opony tego samego producenta, te same indeksy prędkości, model, itp tyle że z roku 2021/2022.


Pytanie brzmi, czy mając taki zestaw, przod z innym bieznikiem, tyl z nowym, ale tego samego producenta z tymi samymi parametrami nie uszkodze xdrive?


Bmw x5 e53 po lifcie z xdrive.

Opublikowano

Pewnie będzie dyskusja ale...

Jak wiemy, tylne opony zużywają się szybciej. Jeździłem na takim zestawie, że przód był całkiem niezły, tył już kwalifikował się do wymiany - nic się nie podziało z x-drive.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
założyć na krzyż i raz na jakiś czas obrócić, sam widzę u siebie w e53, że tył trochę szybciej znika (nie dużo - może 1mm różnicy po sezonie)
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Czyli różnica 2mm-3mm bieżnika więcej z tyłu w nowych gumach przy xdrive jest akceptowalna?

Bardziej chodzi o to by zachować wysokość, szerokość 4x takich samych opon tego samego producenta o tych samych parametrach?

Ciekaw jestem jak taka opona z 2019r tego producenta ma się do wykonania jej w roku 2022.

Niby parametry na papierze takie same co w 2019, ale jednak.

Opublikowano
Tu w DE tak robią w serwisie, sami mi zaproponowali wymianę dwóch opon zimowych jak tylne miały 5mm a przednie 7mm. Pojezdzilem tak 3 sezony i teraz wszystkie 4 mają około 4mm i będę wymieniał całość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.