Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, temat oczywiście wielokrotnie wałkowany ale nigdy do końca nie rozwiązany. Problem dotyczy doboru opon zimowych do BMW X5 z x drive. Moim przypadku silnik to 4,4 i 320 KM. Nalepka sugeruje że przy kołach o rozmiarze 19 cali rozmiar opon powinien wynosić 255/50. Moje letnie opony natomiast mają następujące rozmiary z racji różnych różnych szerokości felg względem przodu i tyłu. Mianowicie z przodu mam 255/50 R19 natomiast na tyle 285/45 R19. Powiedzcie mi jak jej rozmiarów opon używacie do swoich X5 z tym silnikiem i z x-drivem. I czy aktualna różnica wysokości tych dwóch osi jest dopuszczalna? Jakich opon na zimę wy używacie które mógłbym kupić ponieważ jest ogromny problem z doborem. Pozdrawiam
  • Moderatorzy
Opublikowano

Witam, temat oczywiście wielokrotnie wałkowany ale nigdy do końca nie rozwiązany.

Marna prowokacja, by zainteresować się twoją sprawą :roll: No jak nie rozwiązany jak rozwiązany?

Zobacz na nalepce M+S, to są zimówki.

Producent przewiduje na zimę 255/55 R18 4x to samo. BMW nie przewiduje do ciebie 19" na zimę.

Ale, jeśli chcesz, to:

Masz 19" w różnych szerokościach więc nie możesz dać tam opon zimowych w jednakowych rozmiarach. Jak się uparłeś na 19" to na tych felgach muszą być 255/50 + 285/45 + homologacja BMW. Cenowo wyjdzie wysoko, a nawet nie wiem czy znajdziesz takie opony z homologacją.

Masz 2 wyjścia:

- dokupić dwie felgi takie jak masz na przodzie i dać je na tył i kupić 4x 255/50 R19 już nie musisz mieć opon z homologacją

- kupić felgi 18" i na to zimówki 255/55 również bez homologacji się obejdzie. Polecam tę opcję ze względu na koszty i łatwość w przekładkach co pół roku.

Opublikowano

Mieszany komplet zimówek na 19" z homologacją powinien znaleźć.

Można ryzykować coś sprawdzonego bez homologacji. Są takie zestawy ale nikt nie zagwarantuje czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na x-drive.

Do tej pory miałem letni komplet opon mieszanych bez homologacji - Nokian Z-Line SUV (285/45/19 i 255/55/19) - kupiłem z takimi oponami i trzy sezony jeździłem - bez problemów (teraz już na lato założyłem inne opony z gwiazdką - zobaczymy).


A co do zimówek. Ta koncepcja jest dobra. Kupić zestaw kół 18" - wybór spory. Z takimi samymi oponami więc nie ma takiego parcia na homologację. Jak będziesz szukać kompletu to pasują też od e70 ale mają większy otwór centrujący i trzeba tulejki dokupić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jako, że sporo jeżdżę to dokupiłem 2x felgi 9j 19 na tył i mam 4x taką samą oponę. Polecam to rozwiązanie, opony dużo tańsze niż mieszane, jeżdżę bez ROF więc komfort jest i w miarę się prowadzi
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Nie do końca rozumiem czemu ma służyć ta homologacja? Generalnie co do felg nie posiadam kompletu na zimę i nie zamierzałem w tym roku kupować felg razem z oponami a same opony. Ale twierdzę po tym co piszecie że nie ma problemu by umieć tą samą szerokość opony tym samym felgi w tym aucie z tym silnikiem. Aktualnie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem dokupić dwie takie same felgi aluminiowe ale o szerokości takiej jak mam z przodu i dopiero wtedy pomyśleć o komplecie 4 tych samych opon. I myślę o tych oponach Pirelli scorpion. Bo rozumiem że sama homologacja dotyczy gwarancji na x drive tak?
Opublikowano
jako, że sporo jeżdżę to dokupiłem 2x felgi 9j 19 na tył i mam 4x taką samą oponę. Polecam to rozwiązanie, opony dużo tańsze niż mieszane, jeżdżę bez ROF więc komfort jest i w miarę się prowadzi

Chciałeś powiedzieć 8j tak bo z tego co się orientuję to z przodu jest 8 a z tyłu 9 prawda? I teraz masz 2 x 8j? Czy się pomyliłem i z przodu jest 9 a z tyłu 10?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam 4x9j 255/50 r19

Mam doświadczenie z oponami lato zima, ten sam rozmiar, pomiędzy nowymi oponami na felgach różnica 1cm na średnicy - na obwodzie dużo więcej oczywicie. Po to jest ta homologacja. Żeby pomimo różnych rozmiarów opon na różnych felgach obwód był ten sam.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
witam ja mam zamontowane x5 53 4400 286 km v8 przód 255/50/19 tył 285/45/19 oczywiscie przód felg jest mniejszy niż tył opony mam wielosezon i musze napisac ze prowadzi sie oki
Opublikowano

Panowie a można założyć do x5 po lifcie bez pneumatyki

2x 255/55/19

2x 255/50/19


?


Jak to będzie się jeździło w takim zestawie i nie będzie problemów?

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Bo nie ma takiej konfiguracji kół, która przewidywałaby na przód 255/50 a na tył 255/55.

225/65 też wejdzie, ale to nie znaczy, że się to zakłada.

Masz speedo error z tylnej osi 3,34%. Tył stoi wyżej 13 mm.

Edytowane przez Ponta
  • Moderatorzy
Opublikowano

No bo ma 4x to samo. profil 55 zamiast 50 wejdzie do tego auta bo tam między oponę a błotnik pies z budą się zmieści.

Więc jak chcesz koniecznie większy profil z 50 na 55 to załatw 4x taką oponę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

popatrz na felgi jakie ma twój kolega.

Jak ma 4x 9J to w porządku, będzie jeździł i się nic nie stanie. Ważne żeby wszystkie były z tej samej firmy i z tym samym bieżnikiem.


Jeżeli masz 2x9j i 2x10j r19 to musisz mieć ogumienie mieszane. Czyli takie jakie jest wymagane przez BMW. Do tego z mojego doświadczenia z mieszanymi szerokościami już wiem, że nawet założenie nowych opon na tył i używanych na przód z różnych modeli opon ale od jednego producenta może skończyć się naprawą x-drive.. Czyli naprawiasz X-drive idziesz po rozum do głowy i kupujesz dobre opony :lol:


Od kiedy kupuję nowe opony takie jak mają być nie mam problemów.

Żeby obciąć koszty zakupu opon (w tym roku zrobiłem 65tyś), zamieniłem tylne felgi na 9j, czyli mam 4x takie same felgi i kupuję 255/55 r19. Grupa premium to około 2600 za 4sztuki opon. Ale tańsze nowe poniżej 2000 kupisz.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Czyli nie mogę mieć w BMW x5 po lifcie 2 opon innej firmy z przodu z innym bierznikiem, i 2 innych opon z tyłu od innego producenta z innym bieżnikiem pomimo tego, że obie 4 opony będą takich samych rozmiarów?


Wszystkie 4 opony muszą być takiego samego producenta i z takim samym bieżnikiem?

Opublikowano

Możesz mieć co chcesz ale obwody kół muszą być takie same bo inaczej dojdzie do szybkiego zużycia/uszkodzenia x-drive bo tam nie ma mechanizmu różnicowego, więc:


- Jeśli masz takie same felgi z przodu i z tyłu to zakładasz 4 takie same opony i nie mieszaj producentów a nawet modeli bo nie masz gwarancji, że mimo takiego samego rozmiaru opony będą mieć taki sam obwód. Jedyne co zyskujesz w takiej konfiguracji to możesz odpuścić sobie homologacje BMW - mają mieć odpowiednie indeksy prędkości i nośności. Możesz kombinować z większą lub mniejszą szerokością, z większym lub mniejszym profilem - coś co wejdzie na felgę i zmieści się pod błotnikiem (tutaj żadnych czarów nie ma). Oczywiście, możesz trafić na zestaw opon różnych producentów, które będą mieć taki sam obwód ale to loteria - to, że dwie różne opony będą mieć taką samą średnicę przy pomiarze na „sucho” nie oznacza, że będą podobnie się zachowywać podczas jazdy - wystarczy, że jedna będzie miała miększe barki).


- Jeśli masz różne felgi - 9j na przód i 10j na tył, to musisz stosować zestaw zalecany przez BMW - 285/45/19 i 255/50/19 i z homologacją BMW co zapewni równy obwód kół. No i znów - możesz trafić na poprawny zestaw bez homologacji ale to już loteria - możesz szukać w internecie czy ktoś coś przetestował.

- Innych opcji. Nie możesz stosować mieszanych opon na takie same felgi mimo, że te opony będziesz mieć homologację.


Rozwiązanie z mieszanymi oponami jest wizualnie fajne ale kosztowne. Ponieważ tylne opony zużywają się szybciej to na dobrą sprawę jak tył zużyje się na tyle, że będzie do wymiany to przód będzie jeszcze całkiem dobry.

Przy takich samych 4 oponach możesz koła zmieniać z przodu na tył aby równomierniej się zużywały.


Reasumując - robisz jak chcesz, kombinować można bo to nie kosmiczna technologia ale jak nie zapewnisz równobieżności osi to zajedziesz x-drive więc najlepiej stosować się do przedstawionych prostych zasad.

Opublikowano

Myślałem, że x5 po lifcie nie ma x-drive tylko napęd stały na 4x4. Wielkie zdziwienie.


Wyjaśnij mi jeszcze dlaczego według bmw opony to 255/50/19 a większość ludzi zakłada 255/55/19?

Jest jakaś różnica w jeździe? Nie chodzi mi o stan wizualny.


Jakie objawy daje zepsuty, albo,,kończący,, się x-drive?

Można to w miarę szybko jakoś zdiagnozować?


I jeszcze jedno. Wspomniałeś o homologacji bmw. Na oponeo są opony z homologacja audi, Mercedesa. Jeżeli takie kupię wszystkie w tym samym rozmiarze to będzie ok? Czy muszę szukać jedynie opon takie jakie zaleca bmw?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak masz 4x taką samą felgę i oponę, to homologacja żadna nie jest potrzebna, żeby były nowe.


Miałem na przodzie i tyle różne bieżniki opon przy ogumieniu mieszanym, średnica się mniej więcej zgadzała (ślepy traf, wtedy nie wiedziałem). I tak skrzynka poszła, po pewnym czasie dźwięk spod auta do około 60km/h przypominał stary tartak :lol: powyżej tej prędkości było ciszej. Na początku zanim hałasowało czasami coś podszarpywało, myślałem, że to automat. Przy dużej różnicy ponoć szarpie, nigdy nie miałem takiej różnicy to nie wiem.


Różnica pomiędzy moimi kołami lato (continental) i zima (goodyear) to około 1cm na średnicy. Oba komplety nowe na tej samej feldze, rozmiar 255/50 r19. Dlatego z oponami trzeba uważać.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
hej mam pytanie a jesli wyskakuje blad cisnienia opon w kole po zmianie opon to jak komputer rozpoznaje ze akurat chodzi o cisnieni opon a nie o xdrive przeciez xdrive tez chyba mierzy po absie obrot kola tak samo jak czujnik cisnienia w kole
Opublikowano

Dobra.

To powiedzcie mi jeszcze jedno.

Obecnie na 4 alusach 255/55/19 lato.


Bezpieczniej kupić znowu 4x 255/55/19 czy kupować lepiej 4x 255/50/19?

Opublikowano

Dawidwebb, jedno i drugie to dwa odrębne systemy. Test ciśnienia opon jest brany z ABS i przetwarzany przez ten podsystem. Zauważ, że jest on kalibrowalny.

X-drive jest bardziej złożony. Tam lecą dane z ABS, ESP, czujnika skrętu kół, prędkości itp…


Czarus89 - nie ma różnicy. Kup takie jak Ci odpowiadają. Ja na zimę mam 255/55 ale na felgach 18. Teoretycznie wg. instrukcji przy feldze 19 powinna być opona 255/50, więc jak dasz 55 będzie może bardziej szybkościomierz przekłamywać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.