Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć sporo czytałem w różnych markach jak ludzie rozpoznają że trwa właśnie regeneracja DPF, u mnie w czasie jazdy za nic nie jestem w stanie rozpoznać po pracy silnika jak i skrzyni. Natomiast na zewnątrz silnik chodzi zauważalnie.... ciszej? Większość ludzi twierdzi że silnik pracuje twardziej lub bardziej basowo, natomiast u mnie ewidentnie idzie ciszej, dopiero kiedy zakończy proces ewidentnie słychać że praca silnika się pogłaśnia, jakby się egr otworzył i słychać taki pogłos spalin wydechowych. Dziwne to trochę, ciekawe czy egr pracuje poprawnie ale żadnych błędów niema i na zgaszonym ma pozycje 0%.

W każdym bądź razie podczas wypalania dźwięk silnika jest o wiele przyjemniejszy a powinno być wręcz na odwrót.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , jak dobrze widziałem , posiadasz aplikację BTool.....?

Nie ma innego , lepszego sposobu aby stwierdzić ,że masz wypalanie DPF w czasie jazdy....

Opublikowano

Zgadza się mam, ale niechce mi się wpinać co chwilę Caristy w OBD... Gdyby mogła być wpięta na zawsze to ok, ale chyba się nie usypia jednak.

Takze jeśli po zgaszeniu auta idzie wentylator to na 100% jest przerwana regeneracja. No i ogólnie ciężko to wyłapać kiedy jest właśnie wypalanie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To się zgadza , kontrolowanie tego procesu jest kłopotliwe/męczące.


Ja zrobiłem tak...

Kupiłem interfejs Bluetooth który sam się wyłącza jeśli nie jest używany.

Na początku jeździłem z włączoną aplikacją za każdym razem . Nauczyłem się kiedy wypala się filtr DPF i np. w mieście , jeżdżąc w koło komina , wypalanie mam co ok.200km . Po wypaleniu DPF kasuje licznik dziennych kilometrów i gdy widzę ,że przejechałem ok.150km po mieście to włączam aplikację. Niestety , innej metody nie ma.

A to , że włączył ci się wiatrak , nie zawsze oznacza przerwanie procedury wypalania filtra DPF......

Opublikowano

No mi się nigdy jeszcze nie włączył wiatrak po zgaszeniu z innego powodu. Za każdym razem jak hulał to na zgaszonym odpalałem btool i była fajka regeneracja aktywna...


A kontrolowanie tego według mnie ma tylko jeden cel, szkoda po prostu oleju na przerywanie i wlewanie mu ropy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po co to kontrolowac?

 


Aby........nie robił zbyt często wypalania , które generuje ......

- wstrzykiwanie ropy ( zwiększone zużycie paliwa )

- wysokie temperatury , które wpływają na szybsze starzenie się silnika jak i osprzętu + wszystko to , co jest w bezpośrednim sąsiedztwie układu wydechowego

- rozrzedzanie oleju silnikowego , to na pewno nie jest dobre dla elementów ruchomych silnika .

- działające świece żarowe , które wspomagają dogrzewanie DPF

- wyższa temperatura płynu chłodzącego , jak płyn chłodniczy jest zbyt ciepły to i olej w ASB jest cieplejszy a jak wiadomo , temperatura powyżej 80°C przyspiesza jego degradację ......


Pewnie stwierdzisz ,że są to bzdurny , mało istotne rzeczy..... Ale w dłuższej perspektywie czasu będą kumulowały wyższe koszty utrzymania auta.


Jak ktoś śpi na pieniążkach to nie widzi w takim czymś problemu. Zepsuje się auto to kupuje nowe lub naprawia stare. Ale nie wszystkich stać na takie wydatki....

I nie pisz mi ...... po co kupujesz BMW jak cię nie stać na serwis...... Jest jeszcze takie coś jak HOBBY i indywidualne preferencje. Mam narzędzie , które umożliwia kontrolowanie tego procesu , to korzystam.

Należy tylko pogratulować twórcy aplikacji BTool ....... :cool2:


Teraz każda marka auta z podobnym systemem do BMW dużo kosztuje jeśli chodzi o serwis.


Tak naprawdę ta dyskusja jest o niczym , niech każdy z nas robi jak chce. Każdy z nas niech sam sobie stwierdzi czy to wszystko wychodzi mu na dobre czy odwrotnie.




Pozdrawiam wszystkich..... :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po co to kontrolowac?

Podpisuję się pod tym co napisał Burza1234.

Spytaj kilka tys. osób co korzystają z aplikacji i autora BTool po co się tyle natrudził. Pierwotnym i podstawowym celem pawelgawel było stworzenie takiej aplikacji która umożliwi kontrolę i diagnozę itp.DPF-a. Takiej właśnie aplikacji z takimi możliwościami DPF-a brakowało. O czym świadczy bardzo duża ilość osób którzy korzystają z zadowoleniem z BTool, nie tylko ale przede wszystkim ze względu na możliwość kontroli, wymuszania procesu wypalania itp. DPF-a. Nie tylko przerywanie procesu wypalania DPF-a nie służy zdrowiu :wink:

Opublikowano

No i tak właśnie jest jak piszecie z tymi wypalaniami, dla środowiska jest fajnie ale nie koniecznie dla naszego samochodu, zwłaszcza gdyby były jakieś anomalie w działaniu.

Mnie natomiast interesuje kto wyłapał jakieś symptomy które mogły by wskazać że trwa właśnie regeneracja, mając aplikacje można się upewnić i być może w przyszłości będzie można wyczuć na ucho co się z autem dzieje. Czytając odczucia innych niestety u mnie absolutnie żadna oznaka nie występuje, jedynie co napisałem wcześniej cichsza praca na wolnych obrotach słyszalne tylko na zewnątrz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2:

A po co to kontrolowac?

Podpisuję się pod tym co napisał Burza1234.

Spytaj kilka tys. osób co korzystają z aplikacji i autora BTool po co się tyle natrudził. Pierwotnym i podstawowym celem pawelgawel było stworzenie takiej aplikacji która umożliwi kontrolę i diagnozę itp.DPF-a. Takiej właśnie aplikacji z takimi możliwościami DPF-a brakowało. O czym świadczy bardzo duża ilość osób którzy korzystają z zadowoleniem z BTool, nie tylko ale przede wszystkim ze względu na możliwość kontroli, wymuszania procesu wypalania itp. DPF-a. Nie tylko przerywanie procesu wypalania DPF-a nie służy zdrowiu :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
No i tak właśnie jest jak piszecie z tymi wypalaniami, dla środowiska jest fajnie ale nie koniecznie dla naszego samochodu, zwłaszcza gdyby były jakieś anomalie w działaniu.

Mnie natomiast interesuje kto wyłapał jakieś symptomy które mogły by wskazać że trwa właśnie regeneracja, mając aplikacje można się upewnić i być może w przyszłości będzie można wyczuć na ucho co się z autem dzieje. Czytając odczucia innych niestety u mnie absolutnie żadna oznaka nie występuje, jedynie co napisałem wcześniej cichsza praca na wolnych obrotach słyszalne tylko na zewnątrz.

 

Ja to wszystko robię dla siebie i dla mojego BMW............


Życzę dużo zdrowia ......... :mrgreen: :cool2:

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie natomiast interesuje kto wyłapał jakieś symptomy które mogły by wskazać że trwa właśnie regeneracja, mając aplikacje można się upewnić i być może w przyszłości będzie można wyczuć na ucho co się z autem dzieje. Czytając odczucia innych niestety u mnie absolutnie żadna oznaka nie występuje, jedynie co napisałem wcześniej cichsza praca na wolnych obrotach słyszalne tylko na zewnątrz.

Ja dlatego że bardzo często praktycznie tak samo jak opisał to wcześniej Burza1234 korzystałem i nadal korzystam gdy wiem ( wcześniej po zakończeniu wypalania reset licznika dziennego ) że może się zbliżać proces wypalania DPF-a, i w momencie gdy apka informowała mnie że nastąpił proces wypalanie zaobserwowałem po jakimś czasie bardziej basowy pomruk wydechu i skrzynia biegów w pozycji confort przełącza biegi na wyższych obrotach podobnie jak w pozycji sport. Gdybym wcześniej nie korzystał a aplikacji nie wiem czy byłbym w stanie wyłapać te zmiany. Tylko że ja mam silnik 2d B47. W twoim silniku nie wiem, może te zmiany nie tak łatwo zaobserwować za pomocą zmysłów. Możesz sprawdź tą metodą :cool2: Wcześniej mając E61 N47 nie wiem z jakiego powody ale nie byłem w stanie wyczuć kiedy wypala się DPF a bardzo mi zależało bo miałem problem " przybywało oleju" niestety jeszcze wtedy nie było tak przydatnej apki BTool .

Opublikowano
No właśnie że u mnie zmiana biegów kompletnie się nie zmienia, różnicy w pracy wydechu też nie słychać żadnej, jedynie co to temperatury są wyższe w ukrytym menu ale to bez sensu ponieważ dostać się tam trwa dłużej niż do btoola... Z tym licznikiem czasem sobie to zrobię że skasuje no kurcze niema innej metody. Zauważyłem jeszcze u mnie że podczas regeneracji mam zawsze otwarte żaluzje, chyba muszę sobie na nie zamontować... kamerkę :twisted2: :lol:
Opublikowano

Ponoc w trzylitrowkach nieslychac.w B47 jest basowy pomruk jak kolega pisze. Zaluzja to dobry trop.


Tez mam obsesje sprawdzania i kontroli wypalania btoolem, staram sie unikac przerywania procesu i jezdze bez celu zeby zakonczyc reg. Srednio co 150-200km.


Wkurza mnie juz to troche , sam niewiem - moze lepiej zyc w niewiedzy i zmieniac olej co 10-12 tys

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie że u mnie zmiana biegów kompletnie się nie zmienia, różnicy w pracy wydechu też nie słychać żadnej, jedynie co to temperatury są wyższe w ukrytym menu ale to bez sensu ponieważ dostać się tam trwa dłużej niż do btoola... Z tym licznikiem czasem sobie to zrobię że skasuje no kurcze niema innej metody. Zauważyłem jeszcze u mnie że podczas regeneracji mam zawsze otwarte żaluzje, chyba muszę sobie na nie zamontować... kamerkę :twisted2: :lol:

 

Według NewTis , żaluzja NIE otwiera się w wyniku rozpoczęcia/trwania procesu wypalania DPF.

Ona otwiera się gdy przekroczone są temperatury olei , płynu chłodzącego czy jazdy z przyczepką.

Aż sam zobaczę to u siebie .....


Warunki włączenia i wartości zadane

Do sterowania klapami powietrza stosuje się następujące kryteria oceny:

- Temperatura płynu chłodzącego (czujnik temperatury płynu chłodzącego i czujnik temperatury na wylocie chłodnicy, jeśli występuje)

- Temperatura oleju przekładniowego

- Temperatura oleju silnikowego

- Zasilanie prądem charakterystycznego termostatu mapowego (jeśli występuje)

- Załaduj sygnał

- Prędkość silnika

- Prędkość jazdy

- Prędkość wentylatora elektrycznego

- Wykrywanie przyczepy



AWARIA rolet

Napęd żaluzji chłodnicy pozostaje w pozycji, w której znajdował się w momencie wystąpienia usterki.


Blokada żaluzji chłodnicy jest również wyłączana w przypadku wykrycia usterki czujnika temperatury płynu chłodzącego lub wentylatora elektrycznego.




 

. Wkurza mnie juz to troche , sam niewiem - moze lepiej zyc w niewiedzy i zmieniac olej co 10-12 tys

Kolego , obejrzyj sobie poniższy filmik......

Opublikowano
Potwierdzam w m57 żadnego basowego dźwięku nie słychać przy wypalaniu, skrzynia działa tak samo (żadnych zmian w jej działaniu podczas wypalania). Wydaje mi się tylko że na wolnych obrotach na postoju silnik pracuje inaczej bardziej miękko w trakcie regeneracji to jest pewnie przez to że świece żarowe grzeją w tym momencie i dawka paliwa zwiekszona. Natomiast wcześniej miałem E61 z silnikiem m47 i tam było słychać w pewnym zakresie obrotów basowy dźwięk i skrzynia trzymała zawsze wyższy bieg.
Opublikowano
. Wkurza mnie juz to troche , sam niewiem - moze lepiej zyc w niewiedzy i zmieniac olej co 10-12 tys

Kolego , obejrzyj sobie poniższy filmik......

Ogladalem juz wczoraj :cool2: osobliwy przypadek, zla diagnoza.


Zgadzam sie z toba, ze trzeba kontrolowac DPF i to robie jak czuje, ze bedzie wypalanie, ale sam fakt ciaglej kontroli i jazdy pod dyktando filtra/wypalania czasem mnie mocno irytuje.

Jesli wypalal by sie co powiedzmy 500km lub wiecej niema problemu, ale przy wypalaniu powidzmy co 150-200km to raz w tygodniu jazda z wypalaniem/apka :) **lub czesciej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale przy wypalaniu powidzmy co 150-200km to raz w tygodniu jazda z wypalaniem/apka :) **lub czesciej

To wydaje mi się że często Ci się wypala. To chyba jazda wyłącznie po zatłoczonym mieście. Jaki przebieg ?

W moim B47 dystans wypalanie w zależności od rodzaju i warunków eksploatacji oscyluje od 300km do 700km.

Opublikowano
ale przy wypalaniu powidzmy co 150-200km to raz w tygodniu jazda z wypalaniem/apka :) **lub czesciej

To wydaje mi się że często Ci się wypala. To chyba jazda wyłącznie po zatłoczonym mieście. Jaki przebieg ?

W moim B47 dystans wypalanie w zależności od rodzaju i warunków eksploatacji oscyluje od 300km do 700km.

Przebieg 175 tys udokumentowany.


-150-200km miasto bez korkow + krotkie trasy

-ok do 250km max trasa+ moze 10% miasto (chyba, ze autostrady to wiekszy dystans bo pasywnie wypala powyzej 140k/h i sadza sama spada)


Tez mi sie wydaje, ze czesto, ale ponoc B47 sie czesciej wypala niz N47 (normy spalin).

Ogolnie wydaje mi sie, ze dosc szybko przybywa sadzy. Mam bledy sondy za katem (blad w bimmertool jedynie). Jeszcze jej niewymienilem.


Czesto obserwuje wypalanie, i nieraz nie kasuje dystansu, wiec widze przelot od wypalania 300km ( a realnie mniej - wiec na tym wskazaniu niemozna sie wzorowac)


Zbieram info jak to wyglada u innych z tym silnikem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przebieg 175 tys udokumentowany.

 

Jeżeli samochód w znacznym stopniu był eksploatowany w mieście lub na krótkich trasach to DPF może w znacznym stopniu być zapełniony popiołem. W wyniku jego mniejszej pojemności szybciej się zapełnia i częściej się wypala.Należy sprawdzić ciśnienia wsteczne.

Opublikowano

Przebieg 175 tys udokumentowany.

 

Jeżeli samochód w znacznym stopniu był eksploatowany w mieście lub na krótkich trasach to DPF może w znacznym stopniu być zapełniony popiołem. W wyniku jego mniejszej pojemności szybciej się zapełnia i częściej się wypala.Należy sprawdzić ciśnienia wsteczne.

Cisnienia mam bardzo niskie sprawdzane wielkrotnie w roznych warunkach ( juz poruszalem temat czestego wypalania jakis czas temu)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po co to kontrolowac?

 


Aby........nie robił zbyt często wypalania , które generuje ......

- wstrzykiwanie ropy ( zwiększone zużycie paliwa )

- wysokie temperatury , które wpływają na szybsze starzenie się silnika jak i osprzętu + wszystko to , co jest w bezpośrednim sąsiedztwie układu wydechowego

- rozrzedzanie oleju silnikowego , to na pewno nie jest dobre dla elementów ruchomych silnika .

- działające świece żarowe , które wspomagają dogrzewanie DPF

- wyższa temperatura płynu chłodzącego , jak płyn chłodniczy jest zbyt ciepły to i olej w ASB jest cieplejszy a jak wiadomo , temperatura powyżej 80°C przyspiesza jego degradację ......


Pewnie stwierdzisz ,że są to bzdurny , mało istotne rzeczy..... Ale w dłuższej perspektywie czasu będą kumulowały wyższe koszty utrzymania auta.


Jak ktoś śpi na pieniążkach to nie widzi w takim czymś problemu. Zepsuje się auto to kupuje nowe lub naprawia stare. Ale nie wszystkich stać na takie wydatki....

I nie pisz mi ...... po co kupujesz BMW jak cię nie stać na serwis...... Jest jeszcze takie coś jak HOBBY i indywidualne preferencje. Mam narzędzie , które umożliwia kontrolowanie tego procesu , to korzystam.

Należy tylko pogratulować twórcy aplikacji BTool ....... :cool2:


Teraz każda marka auta z podobnym systemem do BMW dużo kosztuje jeśli chodzi o serwis.


Tak naprawdę ta dyskusja jest o niczym , niech każdy z nas robi jak chce. Każdy z nas niech sam sobie stwierdzi czy to wszystko wychodzi mu na dobre czy odwrotnie.




Pozdrawiam wszystkich..... :cool2:

W BMW (a miałem/mam kilka) świece żarowe jedynie w E60 i E90 wymieniałem.

Olej co 8-10 tyś

I wsio żyje jak trzeba.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gratuluję , że udało ci się trafić na dobre , nie zmęczone sztuki..... :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.