Skocz do zawartości

Wymiana tarczy hamulcowej E39 520dT (Brake disc change)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,


Jeśli kogoś interesuje film o wymianie tarczy hamulcowej w e39, oto jeden (mój samochód). Zostało to zmienione ze względu na wibracje kierownicy podczas hamowania przy wyższych prędkościach. Jest to pokazane na filmie. Wykonano pomiar skoku bocznego, pokazano również wymianę klocków hamulcowych i wymianę kołków prowadzących zacisku. Może to może być dla kogoś pomocne.




Dziękuję bardzo i życzę miłego dnia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie żebym się czepiał, ale jak zdjąłeś tarczę to trzeba było zmierzyć bicie piasty. Piasta powinna być wcześniej wylizana na błysk szczotką drucianą na wiertarce. Do pomiaru bicia tarczy trzeba ją dokręcić na wszystkich śrubach połową momentu. Jak dokręciłeś tylko jedną śrubę plus tę małą przytrzymującą to nie jest miarodajny wynik. Jeśli piasta ma bicie to na nowych tarczach będzie OK przez jakieś 1000-2000 km, a potem może powrócić usterka.


Nie wiem czemu się tak mordowałeś z zaciskiem, bo ja najpierw ściągam sam zacisk, a potem jarzmo i w odwrotnej kolejności składam. Nie trzeba tyle kilogramów dźwigać w ręce i nie ma ryzyka, że jak ucieknie to urwiesz wężyk. Tulejek prowadzących się nie smaruje https://www.ate-hamulce.pl/baza-wiedzy-ate/smarowac-czy-nie-smarowac/ w zaciskach ATE. Co prawda ja trochę łamię tę zasadę i daję kroplę oleju silikonowego, ale tylko aby zwilżyć. Tego smalcu tam nie potrzeba. Do prac przy zaciskach gdzie trzeba coś posmarować najlepszy jest smar ATE Bremszylinder Paste.


I na koniec przed wciśnięciem tłoczka należałoby odchylić gumę przeciwkurzową i zalać zmywaczem do hamulców, żeby choć trochę wypłukać jeśli są zanieczyszczenia. Potem zluzować odpowietrznik i wcisnąć tłoczek wypompowując płyn wężykiem do naczynia. Jak wciskasz tłok bez odkręcenia odpowietrznika, a dodatkowo będzie tam brudno to ten brud zawsze trochę wejdzie do komory z płynem hamulcowym.

Opublikowano

Cześć,


dziękuję za wskazówki, prawda, zapomniałem o piaście, bardzo prawda. Cóż, jeśli jest źle i tarcze hamulcowe psują się, to niestety będzie kolejny film na ten temat (mam nadzieję, że nie :).


Docisk owszem wiem, powinien być zdemontowany w pierwszej kolejności, ale zapomniałem o tym i nie chciałem dokręcać zacisku. Jednej rzeczy mogą się tutaj nauczyć inni.


To, że tuleje nie są nasmarowane, jest dla mnie nowością, wszystkie sworznie zacisku, które smarowałem do tej pory, ale możesz mieć rację, ponieważ poruszają się wewnątrz tej gumowej tulei... Tak, to może być prawda.


Jeśli chodzi o tłok zacisku, tak, generalnie dobrze jest go wyczyścić, ale ... możesz napotkać problemy, przypadkowo go uszkadzając lub nie umieszczając go z powrotem w idealnym miejscu. Nie miałem zapasowego kaloszy, więc nie ryzykowałem, że utknąłem na tym.


Zresztą masz rację i dla doskonale poprawnej pracy należy wykonać opisane przez Ciebie kroki. Właściwie bardzo się cieszę, że wspomniałeś o tym wszystkim, wszyscy możemy się nauczyć, dziękuję


P.S. przepraszam za zły polski, nie jestem polskim mówcą, tylko używam tłumacza google

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.