Skocz do zawartości

Halogeny Night Vision a Webasto


Poulzsme

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , posiadam F11 535xd , samochód fabrycznie bez pakietu M , niedawno była mała stłuczka i koniecznością wymiany zderzaka zdecydowałem się na zalożenie pełnego M pakietu z wersji po lifcie i z racji posiadanego night vision zabudowałem dedykowane do niego halogeny ( kwadratowe soczewki ). Problem wyszedł na światło dzienne podczas montażu , okazalo się ze na lewy halogen nie ma miejsca bo za nim jest webasto ;) . Czy ktoś mial juz taki problem i ma jakieś rozwiazanie ? Zaznaczam ze rezygnacja z halogenów czy webasto nie wchodzi w gre.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem F02 LCI z Webasto i NightVision.

NightVision miało opcję doświetlania pieszych/zwierząt. W miejscach halogenów były światła ruchome, które mrugały i świeciły w ludzi i zwierzęta.

W F07 LCI mam Webasto i NightVision ale bez juz doświetlania pieszych. Jest MPakiet i halogenów tez nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie delikatnej przebudowy webasto ;( trzeba przenieść pompy wody w inne miejsce tak zeby nie przeszkadzaly w montazu nadkola ani tunelu do chłodzenia hamulców … jedyna możliwosc gdyz jak kolega napisal te obcje w 535xd się wykluczają , a jak juz jestesmy w temacie to ma moze ktos wiedzę jak te halogeny podłączyc ? Halogeny zamontowane sa na 4 piny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, a jak juz jestesmy w temacie to ma moze ktos wiedzę jak te halogeny podłączyc ? Halogeny zamontowane sa na 4 piny.

a co chciałbyś dokładniej wiedzieć? 2 piny do CAN3 (idzie do świateł), 2 pozostałe to + i -

Jak chcesz to mam numery wtyczek

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Bardzo chetnie , jeśli dysponujesz to napewno bedzie łatwiej zakupic ;) dysponujesz moze schematem gdzie dokladnie to połączyc ? Kodowanie zrobi mi kolega ale przewody chcialbym poprowadzic sam ;)

Pytanie: Masz night vision 2 czy night vision 3? do 2 nie da się dołożyć dynamic spot

Numer wtyczki 6pin do dynamic spot (nanoMQS) 61137724406 lub 77244069, cena w ASO rzędu 10pln. Kabel koniecznie 0,35mm2. Kabel 0,5mm2 nie wchodzi, trzeba ścinać izolacje

piny 9230107 w ASO rzędu 5pln sztuka (można kupić taniej na stronach z elektroniką, ale wysoki koszt przesyłki)

Wtyczki i piny są używane w serii G, więc ASO ma je zazwyczaj na stanie.


Połączenia (oba "halogeny" mają takie same):

pin1 masa (0.35 BR) -> punkt masy koło błotnika albo jakiś inny kabel z masą w okolicy

pin2 +12V (0.35 GN/WS) -> bezpiecznik F132 w bagażniku

pin3 CAN3_H (0.35 GE/WS) -> wiązka koło świateł

pin3 CAN3_L (0.35 GE/SW) -> wiązka koło świateł

jeżeli masz LED lub xenony skrętne to wpinasz się do CAN3 koło świateł, jak nie to ZGW, ale mam wątpliwości czy dynamic spot było oferowane ze zwykłymi xenonami.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczki zamówione , piny sa na miejscu . Sprawdzilem rownież wersje Night Vision i jest to Night Vision 2 wiec wiem już ze dynamic light spot działał nie bedzie ( trudno ) ale czy po podłączeniu halogenów w sposób jak opisaleś powyżej , bedą one normalnie świecic po włączeniu ich na włączniku świateł ? Ogromne dzięki za pomoc w temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. ale czy po podłączeniu halogenów w sposób jak opisaleś powyżej , bedą one normalnie świecic po włączeniu ich na włączniku świateł ?

Na 90% nie będą świecić wcale. A jeżeli będą to trybem pozycyjnym.


Dla rozjaśnienia, "halogeny" od night vision (zwane dynamic spot lub targeted illumination), nie ma ją funkcji klasycznych halogenów. Mają dwa tryby działania:

-światła pozycyjne świecące w momencie świecenia świateł mijania. Początek filmu

w praktyce wg. mnie one świecą ciemniej niż ringi

-tryb wskazywania obiektu, który działa tak:


Pomijając już jak zmusić je do świecenia ciągłe w drugim trybie, to jest to nie praktyczne bo światło jest dość mocne i "halogeny" przegrzewają się.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.. ale czy po podłączeniu halogenów w sposób jak opisaleś powyżej , bedą one normalnie świecic po włączeniu ich na włączniku świateł ?

Na 90% nie będą świecić wcale. A jeżeli będą to trybem pozycyjnym.


Dla rozjaśnienia, "halogeny" od night vision (zwane dynamic spot lub targeted illumination), nie ma ją funkcji klasycznych halogenów. Mają dwa tryby działania:

-światła pozycyjne świecące w momencie świecenia świateł mijania. Początek filmu

w praktyce wg. mnie one świecą ciemniej niż ringi

-tryb wskazywania obiektu, który działa tak:


Pomijając już jak zmusić je do świecenia ciągłe w drugim trybie, to jest to nie praktyczne bo światło jest dość mocne i "halogeny" przegrzewają się.

Choć nie wymaga to potwierdzenia :D To potwierdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.