Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, pisałem wcześniej o dziwnych błędach w Szybkich Pytaniach i Odpowiedziach, nikt się tym postem nie zainteresował, a teraz wracam z dalszą częścią i konkluzją dla przestrogi:


Na drugi dzień po nocnym wyskoczeniu na dosłownie moment i odcięciu mocy na autostradzie dwa razy błędów o przegrzaniu silnika (mimo że wskaźnik temperatury na to nie wskazywał), rano znowu wyskoczył błąd tylko inny - braku ładowania akumulatora i natychmiastowego zatrzymania. Skontaktowaliśmy się z naszym salonem i zostaliśmy poinformowani, że w związku z końcem gwarancji, będzie to normalna płatna naprawa, warto zaznaczyć, że auto nawet nie ma 40.000km. W takim razie obawiając się zawyżonych kosztów w ASO, zawieźliśmy auto do znajomego elektromechanika, który znalazł przyczynę (wspomniana wyżej część), która jak powiedział chyba jest z gumolitu i rozerwała się w środku, nie dając napędu na alternator. Zabawa na 1500zł za koło + robocizna po znajomości. Może to nie odosobniony przypadek, więc miejcie to na uwadze w swoich autach. A jak ktoś ma czas i chęci, to chyba warto wsunąć tam smartfona i nagrywając filmik może uda się dostrzec jakieś ewentualne anomalie na tym kole.

Śmiałem się że beemki nie ma nawet co porównywać do naszego też salonowego starego poczciwego Golfa V z 1.9tdi, bo to musi być przepaść w jakości, już się nie śmieję.

Myślę, że założenie tego tematu to dobry sposób na rozpowszechnienie informacji o tej awarii, inaczej zaginęłaby w gąszczu postów. A mam nadzieję że komuś pomoże w diagnozie kiedy (broń Boże) spotka się z tą samą sytuacją. Pozdrawiam.

Opublikowano
Myślę, że jakby założyć post, w którym wszyscy na świecie napisaliby swoje awarie w swoim BMW - to kabel w oceanie od Google'a nie byłby w stanie przesłać tych danych.
  • Lubię to 1
Opublikowano
Patrząc na opis Twojego auta widzę, że mocno podkręciłeś moc, bo o 40% (150 * 1.40 -> 210 koni), może to miało jakiś wpływ na Twoją awarię? Jeśli info o przegrzaniu się pokazywało. W każdym razie nawet gdyby auto jeszcze było na gwarancji to i tak musiałbyś płacić za naprawę u dealera jeśli by to zauważyli.
Opublikowano

IMG-20211209-111011.jpg


@maciaba Masz chyba na myśli starsze egzemplarze, bo tu ze świecą szukać awarii G20/21. Ale to byłby dobry pomysł, temat ze zbiorem poważnych awarii w tej generacji, chyba byłbym jednym z pierwszych przypadków.


@Matrad Dokładnie to o niecałe 30%, bo wypluło w serii 163. Elektromechanik powiedział, że to gów.nolit, nie wie jak musiałby jeździć i co musiałby robić, żeby doprowadzić do takiej awarii. Podkręconą moc też wyklucza, zresztą 320d ma po numerach te same koło, a w serii też wypluwają po około 210 koni. Weźmy też pod uwagę, że podkręcałem auto niecałe pół roku temu i zrobiliśmy od tego czasu jakąś śmieszną ilość kilometrów liczoną na palcach jednej ręki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.