Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


posiadam 1, dokładnie model diesel 2009 polift, jednakże jest po swapie na M54B30, poprzedni właściciel bardzo mocno skopał robotę i niestety mam spore problemy z tym autem. Pradopodobnie pojawi się więcej tematów ode mnie, aczkolwiek na tą chwilę chciałbym rozwiązać problemy z:

- brak prądu na tylne drzwi (po dokupieniu podzespołów odpowiedzialnych za opuszczanie szyb + zamków w drzwiach, zlutowaniu pociętych kabli wiązki, prądu dalej brak)

- nie działa mi opuszczanie szyby kierowcy (jedynie szyba przedniego pasażera działa)

- nie działa sterowanie szybami w panelu kierowcy - chodź ustawianie lusterek działa w obu drzwiach z panelu kierowcy;


Kupiłem całą wiązkę wewnętrzną aby na jakimś przykładzie móc odtworzyć jakie kable idą do czego.

No ale z racji swap-a, nie wiadomo po co kto i co odcinał.


Dlatego pytanie: czy ktoś może posiada spis pinów modułu komfortu? Tak abym wiedział który kabel do czego idzie i ewentualnie mógł dojść czemu dane kable są ucięte.

Dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz tyle problemow to proponuje ci zainstalować sobie program ISTA i odczytać błędy w module FRM, bo on jest za to odpowiedzialny. Klikajac na błąd ISTA wyświetli ci schematy. Będziesz mial i kolory kabli i miejsca we wtyczkach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czekam na final tej zabawy... Takie pytania, przy takim projekcie....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już chyba bardziej takie dopieszczanie i silnik już napędza to autko.
Opublikowano
Jak masz tyle problemow to proponuje ci zainstalować sobie program ISTA i odczytać błędy w module FRM, bo on jest za to odpowiedzialny. Klikajac na błąd ISTA wyświetli ci schematy. Będziesz mial i kolory kabli i miejsca we wtyczkach.

 

Przyjrzę się temu, bardzo dziękuję :)

 

Czekam na final tej zabawy... Takie pytania, przy takim projekcie....

Po pierwsze, kupiłem już ze swapem.

Po drugie, mam mechanika od tego, ale tak... dziś mam trochę poczucie, że dałem się zrobić w chu...

 

To już chyba bardziej takie dopieszczanie i silnik już napędza to autko.

tak, silnik już napędza auto i teraz jest dopieszczanie i naprawianie wszelkich pierdół, które wychodzą :)

Taa...

no taa..... Panie kkx5 szanowny ;)


BMW 116D według raportu VIN, 2009 polift. Facet wystawił za 12000, wrzucony M54B30 (czyli był diesel, a jest benzyna!), 100% zaspawany dyfer, do tego zawieszenie gwintowane Eibach albo Bilstein (nie pamiętam, które mi mechanik powiedział, jak sprawdzał); 2 przednie koła 18”, 2 tylne 17” z oponami letnimi + 4 felgi stalowe z nowymi zimówkami. Według mojego mechanika speca w tej dziedzinie (3 lata się zajmuje moim japońskim sportowym samochodem i jestem z niego niemiłosiernie zadowolony) to była naprawdę okazja (lipiec/sierpień tego roku), bo dostać jedynkę to powiedzmy koło 10 000, ten silnik no to kolejne powiedzmy 4500-6000 w zależności od stanu i dodawanego osprzętu, zawieszenie kolejne 2500 - 3500.


Od otrzymania auta, widać było, że jest sporo "pierdół" do zrobienia, po ich ogarnięciu zacząłem jeździć, kilka może kilkanaście dni pojeździłem i coś tam się zepsuło, naprawione w jeden dzień, coś prostego. Potem znowu jeździłem i po dobrych 3 tygodnia walnęła pompa paliwa. Po tym jakże krótkim czasie jeżdżenia tym autem i z tą mocą, którą ma, podjąłem decyzję o sprzedaży japońca, bo to BMW po prostu zapierd***, "(...) panie to lata..". Jest to także jeden z może 4 albo 5 bmw, które mi się na tyle podobają, aby tę markę rozważać.


Dzban, który wcześniej miał to bmw i robił tego swapa, uciął np. wiązkę idącą na podłodze przy kierowcy do słupka w drzwiach (słupek między przednim i tylnymi drzwiami) i nie miałem prądu w tylnych drzwiach.

Kupiłem 2 pełne wiązki elektryczne do środka tego samochodu (wszystko: puszka z bezpiecznikami + wszystkie kable, które tam idą), no i odtworzyłem które kable idą do tych drzwi, po przylutowaniu dalej nie ma prądu w tym. Nad całym tym zadaniem z kablami, lutowaniem spędziłem dobre 3 dni i mi się odechciało, ale teraz znowu mi się zachciało i chce jednak mieć to auto normalnie działające. Po dokładniejszym sprawdzeniu skrzynki z bezpiecznikami (mówię o tej w schowku wewnątrz auta) okazało się, że bardzo mało kabli wchodzi do tego modułu komfortu, no i po stronie pasażera z przodu też znalazłem poucinane kable, tym razem kable, które właśnie powinny iść do tego nieszczęsnego modułu.

I tak to wygląda.


Dodam najważniejsze....: kupiłem to auto 100% w ciemno, bez widzenia go na żywo. Kasa poszła, laweta przyjechała i zrzuciła, elo. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wiem juz wszystko. Zadam ci tylko jedno pytanie, jesli na nie odpowiesz prawidlowo, uznam ten projekt jako Street legal, czyli wszystkie systemy dzialaja, auto nie generuje bledow, auto, nie silnik, jesli nie, to jest i bedzie gruz do driftu, wiec:

Jak poradziles sobie z niezgodnoscia lini PT-Can?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
To wiem juz wszystko. Zadam ci tylko jedno pytanie, jesli na nie odpowiesz prawidlowo, uznam ten projekt jako Street legal, czyli wszystkie systemy dzialaja, auto nie generuje bledow, auto, nie silnik, jesli nie, to jest i bedzie gruz do driftu, wiec:

Jak poradziles sobie z niezgodnoscia lini PT-Can?

Nie poradziłem sobie ponieważ tego nie robiłem. Auto kupiłem już po swapie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.