Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam bmw f34 2.0d 184km 2013r produkcji (300tyś km)

Jestem po wymianie silnika poprzedni "skończył sie przy 298tyś km" zakupiłem nowy słupek .. po przejechaniu 1300km nagle przy prędkości około 160km/h zaczęła mi drgać cała buda dosłownie natychmiast sie zatrzymałem otworzyłem maskę i usłyszałem specyficzny metaliczny dźwięk (stukanie) zadzwoniłem po lawete która zabrała moje auto do serwisu pierwsza diagnoza wtryski .. ok zregenerowałem są jak nowe natomiast po sprawdzeniu oleju okazało się że w oleju są opiłki metalu silnik został całkowicie wyjęty i rozebrany po rozebraniu natomiast okazało się że na jednym korbowodzie (4ty) jest obrócona panewka i teraz moje pytanie brzmi: Co jest najbardziej opłacalne i przyszłościowe czy wymiana wału na regenerowany wraz z panewkami (taki znalazłem na allegro) czy zakup kolejnego słupka ??? jeśli macie kogoś kto zajmuje się regeneracją wałów pomiarami i jest dla was zaufany bardzo proszę o kontakt do tej osoby lub firmy która się tym zajmuje może ktoś z was miał taką sytuacje i jest w stanie mi pomóc z góry bardzo dziękuje za informacje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zakupiłem nowy słupek ..

Nowy z serwisu? Rozwin

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Vin masz nabity na silniku? Nie. Wiec skad pewnosc ze silnik jest z danego auta? Ja zawsze powtarzam, nie kupowac uzywanych jak nie ma sie dziury w bloku. W 99% przypadkow n47 sie naprawia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie twoja wina. Dla mnie warsztat montujacy "nowy" slupek powinien najpierw go sprawdzic. Jako uzytkownik auta, nie musisz sie na wszystkim znac. Niestety, wiekszosc "serwisow" po dostarczeniu slupka po prostu go montuje i w razie awarii, nie nasz problem, klient taki kupil.
Opublikowano
teoretycznie tak powinno to wyglądać ale w praktyce jak sie okazało jest zupełnie inaczej źle trafiłem z warsztatem teraz zostałem z problemem niestety :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli mam doradzac, ja zawsze rozbieram i staram sie naprawic, nigdy nie kupowalem i nigdy klientowi nie proponowalem kupna slupka. Opcji jest pare

1. Najlepsza: kupno walu w nominale

2. Dobra: szlif obecnego walu

3. Najgorsza: kupno regenerowanego (nie wiesz czy mial mikropekniecia, ktore szlif zaslonil)

Tak czy inaczej, dobry mechanik to podstawa. Tam gdzie dales auto, je zabieraj, diagnoza wtryskow byla totalnie bledna i ktos kto sie zna, nigdy by tego nie zlecil.

Opublikowano

98ac73f05712.png

af6295a8a4c2.png

eba254a25136.png

1f1049419f44.png

c672afa0a0ca.png

0cf3f0c32f40.png


Na obecną chwile dodaje Ci zdjęcia jak to wygląda od środka... z tym wałem to jest jedna sprawa druga natomiast to panewki co dalej z panewkami co poradzisz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Patrzac na zdjecia, tragedii nie ma. Masz fotki panewek? To nie istotne odnosnie naprawy (ida nowe) ale istotne odnosnie jak bardzo sa zniszczone.
Opublikowano
niestety nie na tą chwile nie mam jutro zrobię i podeślę najdziwniejsze jest to ze panewka obrócona została na 4tym cylindrze tym najbliżej smarowania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To taka dziwna obiegowa opinia, 4ty najblizej pompy.... a pompa przeciez tloczy olej kanalem do gory, do filtra, a nie bezposrednio na wal, dopiero z filtra idzie na dol, na smarowanie panewek....
Opublikowano

Te panewki to Twoja wina (pałowanie na zimnym , longlife, ekojazda) czy jakiś możliwy powód ?

Dużo kilometrów przejechałeś tym samochodem ?

Opublikowano
Te panewki to Twoja wina (pałowanie na zimnym , longlife, ekojazda) czy jakiś możliwy powód ?

Dużo kilometrów przejechałeś tym samochodem ?

 

Czytaj uważnie cały temat ... olej co 15tkm po każdej dłuższej jeździe 3minuty stoi na wolnych obrotach .

Opublikowano
To taka dziwna obiegowa opinia, 4ty najblizej pompy.... a pompa przeciez tloczy olej kanalem do gory, do filtra, a nie bezposrednio na wal, dopiero z filtra idzie na dol, na smarowanie panewek....

Zdecydowałem sie na zmiane słupka na kolejny tym razem po regeracji niestety nikt w mojej okolicy nie podejmie sie wymiany wału a jak podejmie to bez żadnej gwarancji to a przy zakupie tego słupka dostaje rok od firmy która regenerowała motor i możliwość dokupienia 2 letniej tak więc zdecydowałem sie na słupek oczywiscie panowie sobie zażyczyli wtroski i turbine tez bo chcą sprawdzić czy wszystko z tymi dwoma podzespołami ok bo inaczej nie dadzą mi gwarancji na ten słupek ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyglada na jedyna sensowna droge w twojej sytuacji.
Opublikowano
Wyglada na jedyna sensowna droge w twojej sytuacji.

no niestety nie mam wyjścia ale bardzo dziękuje za miłą konwersację w razie problemów będe pisał :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te panewki to Twoja wina (pałowanie na zimnym , longlife, ekojazda) czy jakiś możliwy powód ?

Dużo kilometrów przejechałeś tym samochodem ?

 

Czytaj uważnie cały temat ... olej co 15tkm po każdej dłuższej jeździe 3minuty stoi na wolnych obrotach .

No ale Ty go od nowości ani w pierwszym, ani w drugim przypadku nie używałeś.

Opublikowano
Te panewki to Twoja wina (pałowanie na zimnym , longlife, ekojazda) czy jakiś możliwy powód ?

Dużo kilometrów przejechałeś tym samochodem ?

 

Czytaj uważnie cały temat ... olej co 15tkm po każdej dłuższej jeździe 3minuty stoi na wolnych obrotach .

No ale Ty go od nowości ani w pierwszym, ani w drugim przypadku nie używałeś.

 

Używam go od przebiegu 70tkm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.