Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam klubowiczów,


Tak jak w temacie wątku, silnik był remontowany generalnie razem z honowaniem bloku w serwisie bmw 10 tyś km temu, jest świeżo po wymianie oleju i filtrów i leję tylko 98. Obecny przebieg to 183 tyś a auto jest z 2006 roku.


Dopiero zrobiłem trasę 200km i zostawiłem auto na noc, dzisiaj wsiadam i odpalam a tu check engine zaczyna mrugać a silnik dziwnie „bulgocze” i pracuje dziwnie. Załączam link do krótkiego video:




Czy ktoś miał kiedyś podobny problem albo się zna?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jak czytam: honowanie bloku, w n46, to juz dalej nie czytam. Generalny remont? Czego? W tym silniku musi korba wyjsc bokiem aby go remontować, od dawna bmw nie zrobilo tak mocnego dolu jak n42/n46. Kto cie tak na kase naciagnal? Napisz, jaki to serwis bmw? Edytowane przez kkx5
  • Moderatorzy
Opublikowano

n46 remontowany? Bo pewnie brał olej to co chłopaki remont silnika.

Zamiast wymienić uszczelniacze zaworowe, może też pierścienie przepuszczają i koniec, nic więcej się tu nie robi może poza czujnikiem wałka rozrządu od biedy szlag trafi i wszelkimi uszczelnieniami.

Opublikowano

Ja za ten remont nie płaciłem, poprzedni właściciel to zrobił, pojeździł rok wymienił płyny i sprzedał razem z fakturami z serwisów za naprawy i zrobione było:

-uszczelniacze wału korbowego

-uszczelniacz miski

-uszczelka głowicy cylindrów

-komplet panewek

-zestaw pierścieni tłoka

-zestaw napędu pompy oleju

-naprawa osiowości bloku silnika

-wymiana panewek korbo i głównych

-wymiana świec

-komplet uszczelnień silnika i osprzętu

Myślę sobie chłop się wykosztował nieźle to kupię będzie jeździć, no i mechanik mówił że auto wygląda dobrze i nie ma błędów ani żadnych widocznych usterek.

I z nikąd ten problem się pojawił, może coś z valvetronic?

Może polecicie jakiegoś mechanika który zna te silniki dobrze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz jest jasniej. Poprzedni wlasciciel kupil auto z zatartym silnikiem, naprawil, pojezdzil, sprzedal. Jesli naprawa byla wykonana dobrze, to tylko na plus. Co teraz sie dzieje, trzeba odczytac bledy. Strzelanie ze moze to vvt albo cos innego jest bez sensu.
Opublikowano

Jeśli check miga to ewidentnie któraś cewka niedomaga. Na Twojej liście zrobinych rzeczy nie ma cewek.


Wymień komplet cewek

Opublikowano
dobry pomysł! Cewki zapłonowe do wymiany a jak nie to zapewne coś z vvt bo valvetronic to inaczej się "objawia", poza tym to nie wiem już co jeszcze można byłoby zrobić z tym autem bo w tym silniku już nic więcej nie ma z oryginalnych rzeczy, wszystko jest po wymianie a osprzętu to tam nie ma za dużo bo 150 koni w 2.0 na łańcuchu bez turbo to w tych czasach rzadkość pod względem prostoty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zawsze, staly check to uszkodzenie elektryczne vvt, miganie, czesto uszkodzenie mechaniczne vvt. Przeciez vvt to nie tylko silniczek. Droga jest taka: odczyt bledow, pozniej kalibracja vvt, przechodzi: silniczek ok ( co nie daje gwarancji ze system vvt ok), sa bledy wypadania: swiece/cewki (moze byc mechanicznie vvt, objawy sa takie same). Trzeba dobrze rozumiec o co chodzi w tym silniku bo az taki prosty to on nie jest.
Opublikowano

Okej mam już nieco wieści na temat problemu, po drodze do niego mój mechanik napotkał problem pękających węży przy chłodnicy i trzeba było je wymienić, odpowietrzyc układ i zalać płyn chłodniczy zanim można było diagnozować dalej.

Po skasowaniu błędów auto nagle zaczęło chodzić normalnie i po krótkim przejeździe wypluło błąd cewki zapłonowej.

Nowa cewka z wymianą będzie kosztować 250zł, i jutro po wymianie napiszę jak dalej i czy już po problemie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Cewka kosztuje 80-120 zł to za wymianę cewki chce 130-170 zł?

Ciekawe ile skasuje cię za wymianę 4 świec i 4 cewek - 1000 za same cewki a jeszcze świece i robocizna wymiany świec, strach się bać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozbieraj podszybie, inaczej sie nie da, zdejmuj pokrywe silnika, poskladaj wszystko, zaplac podatek, zaplac vat, zaplac pracownikowi, to ile zostanie w kieszeni warsztatu? 70zl...pomyslcie troszke zanim osadzacie, tez kasuje 250 za wymiane jednej cewki...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja płaciłem 200 zł stad moje zdziwienie. Nie przesadzajmy też w drugą stronę.

Spoko

Opublikowano

A więc..

Po wymianie węża chłodnicy i cewki zapłonowej silnik pracuje poprawnie, jedyny problem to możliwe że jak chodził nierówno przy dojeździe do mechanika to były niezłe wibracje od drążka skrzyni i nadwozia bo pękła poduszka pod silnikiem także sprawdzimy jeszcze to, ale to już inny temat.

Ostatecznie naprawa wyniosła:

-Wymiana węża chłodnicy (ASO) 280zł

-Odpowietrzanie i zalanie układu, wymiana części 70zł

-Wymiana cewki zapłonowej 250zł

-Diagnostyka komputerowa 300zł

Total: 900zł


Wniosków nie wyciągam żadnych bo szczerze mówiąc to spodziewałem się większych kosztów zaraz po zakupie auta a tutaj jednak trafione auto ma już zrobiony generalny remot jednostki, wymienione całe zawieszenie przód i tył, nowe tarcze i klocki, komplet modułów i zamek centralny, wymienione świece i teraz cewka.

Teraz tylko żeby wyjeździło swoje co włożone, ale tak to jednak jest z tymi e90 że mocno zależy od tego jak zmęczone życiem i ile już zostało zrobione bo serwisowanie tego auta nie jest tanie i warto inwestować w oryginalne części bo z tańszymi są same problemy..

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie,

Świeży zakup i cały czas problemy.

Wczoraj podczas postoju na światłach silnik zafalowal obrotami i zgasł.

Po odpaleniu błąd silnika, pełna moc niedostępna

Po podpięcie komputera błąd 2A6B

Mocy brak, wczoraj jechał do 30km/h dziś aż do 60km/h

W zeszłym tygodniu wymieniony kompletny rozrząd SWAG wraz z czujnikiem i wałek mimośrodowy, był wytarty.

Patrząc na błąd obstawiam valvetronic nie wiem jednak od czego zacząć czy to wina czujnika czy wymieniać silniczek ?

Mechanik twierdzi ze najlepiej wymienić jedno i drugie ale on za to nie płaci :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.