Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupowałem zimówki i homologowane przez BMW jest tylko 1 rozmiar. Do tego 19 cali, wiec z wyborem się nie poszaleje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, ale można je kupić na „zwykłych” felgach od G01 albo na dedykowanych felgach „Aero” dla G08 :)


Marketingowo wg BMW felgi z linii Aero przeznaczone dla elektrycznych serii BMW „i” dają 2% oszczędności w zasięgu :wink:

Trochę to zabawne szczerze mówiąc, bo jednocześnie moje auto przyjedzie na oponach 245 przód i 275 tył, więc o jakich oszczędnościach tu mowa… choć z drugiej strony, jeśli BMW w iX3 nie zdecydowało się na drugi silnik z przodu, to pozostaje szeroka opona na osi napędzanej, aby ogarnąć trakcję…


Swoją drogą jak u Was wyglada start w iX3 na mokrym…? Nie zrywa przyczepności na tylnej osi przy mocniejszym starcie? Przy 245, nie mówiąc o 275, niby ma się już co kleić do asfaltu…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ograniczeniem mogą być nie felgi ale opony. Nie wnikałem z braku czasu, wiec poszedłem standardowym trybem kupując komplet kół w aso z dobrym rabatem :) Homologacja jest chyba do g08 a nie do g01, wiec teoretycznie może być w jakichś bardzo szczególnych sytuacjach problem z gwarancja czy ubezpieczeniem. Jednak g08 jest dużo cięższy od g01, wiec to trochę inne auto niż zwykła x3.


Co do klejenia to chyba właśnie dzięki tej masie, jest całkiem przyzwoicie na mokrym i nie zawsze zrywa, ale jednak to nie 4x4. Dużo bardziej musiałem uważać kiedyś w e90 30d czy 35i. Podobnie jest na letnich 275 jak i zimowkach (chyba 245 ale z głowy piszę).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O ile się nie mylę, to obecnie w rozmiarze 245/50R19 jest dostępne cztery zimowe modele homologowane przez BMW, które można stosować w G08.

Wszystkie oczywiście RunFlat i - co ważne właśnie w przypadku iX3 - wszystkie z indeksem nośności 105 oraz dodatkowo wzmacniane (XL).


Pirelli Sotto Zero 3

Michelin Pilot Alpin 5 SUV

Bridgestone Blizzak LM001

Continental WinterContact TS860

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dziwne bo mam nierunflat na lato i zimę. Tak mi powiedzieli ze do iX3 są nie RFT. Co ciekawe po latach jeżdżenia tylko rft doceniłem na nowo zwykle opony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No to faktycznie ciekawe.

Testówka iX3, którą jeździłem miała RunFlat, a i „pierwszy z brzegu” komplet zimowych opon w sklepie BMW, też widzę, że na RunFlat.

https://bmwsklep.pl/produkt/kolo-zimowe-bmw-ix3-g08-aerodynamik-842-r19/


Sprawdziłem jeszcze swoje zamówienie i też jak byk jest napisane:

1VQ - 20" aluminiowe obręcze M Aero 890 Bicolor z ogumieniem Runflat

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

Ja auto dostałem na letnich nie run flat i z tego co gdzieś czytałem to wręcz przy 20 jest zakaz montowania run flatów.

Co do zimy to mimo niezłego rabatu podziękowałem za oryginalny zestaw i zdecydowałem się na homologowane do iX3 felgi Dezent wraz z Continentalami 860

https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/dezent-th-dark-8-50x19-5x108-00-et45-00#42692481

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma takiego zakazu :) zdecydowana większość oryginalnych kół BMW jest obuta w RunFlaty (dla 20-cali właściwie wszystkie, także zimowe), a nawet 21-calowe mają fabrycznie opony RSC…


https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/konfigurator-akcesoriow.obręcze-kół-ze-stopów-lekkich.html


Natomiast macie oczywiście rację, że przy RunFlat komfort cierpi :wink: to odwieczny dylemat na tym forum i na wszystkich innych forach BMW, czy zakładać opony RSC czy nie :)


Zastanawiające jest jednak, dlaczego w swoich iX3 fabrycznie mieliście ogumienie nie-RunFlat… ciekawe co do mnie przyjedzie… niby w katalogu oraz na zamówieniu jest 20-cali RunFlat, ale… w dobie zaburzonych łańcuchów dostaw już nic nie jest pewne :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdziłem jeszcze raz i mój fabrycznie wyjechał na non run flat i tak mam w specyfikacji, mam też zestaw naprawczy. Słyszałem ze wszystkie takie są 20ki, ale moze mi tak powiedzieli sprzedawcy jak brałem stockowy.


A w cenniku jest:


1VE 20" aluminiowe obręcze Aero 843 Bicolor

2VC Zestaw naprawczy do opon


A Ty odebrałeś auto? Jeśli tak to jakiej marki i jaki model opon masz?


A na zimę za to mam oryginalne koła z rft na 19 cali michelin. I bardzo te opony polecam, mam je w tym aucie i X5. Są bardzo ciche nawet na mokrym, a dodatkowo na mokrym praktycznie nie zrywa w iX3 trakcji pomimo jazdy w trybie 0-1.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na zamówieniu mam tak jak pisałem wcześniej:

1VQ - 20" aluminiowe obręcze M Aero 890 Bicolor z ogumieniem Runflat

ale jest tam też

2VC - Zestaw naprawczy do opon

więc ciekaw jestem co z tego miksu wyjdzie :) ale to będę wiedział dopiero w maju 2022, jeśli odbiór się nie opóźni... :|


Co do Michelin'ów w pełni się zgadzam.

Ze wszystkich opon typu RunFlat jakie miałem okazję użytkować (Michelin, Continental, Pirelli i Bridgestone) - Michelin zawsze były najcichsze i najbardziej komfortowe.

Opublikowano
Moje auto wyjechało na fabrycznych letnich 20 aero, z oponami Yokohama nie runflat, natomiast zimówki oryginalne 19 earo mają Michelin RunFlat. Także zestaw naprawczy na lato, i spokój na zimę. Nie poczułem zmiany komfortu po zmianie na zimowe. Zarówno na letnich i na zimowych tył troszeczkę wierci się przy mocnym przyspieszaniu na mokrym ale ogólnie trakcja na asfalcie jest bardzo dobra. Gorzej jest w błotku na nie utwardzonej drodze. Brakuje 4x4 i z lekką obawą oczekuję na zimę i śnieg...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czy to na pewno ta felga? Według informacji tutaj:

https://www.wheel-size.com/size/bmw/ix3/2021/

rozstaw śrub powinien być 5x112. Tak samo jest w G01, który powinien mieć identyczną piastę?

Do tego 8,5J ET47 zachodzi prawie 15mm głębiej w nadkole, niż teoretycznie OEMowe 8J ET34 - nic nie będzie obcierać w środku?

Opublikowano

Czy to na pewno ta felga? Według informacji tutaj:

https://www.wheel-size.com/size/bmw/ix3/2021/

rozstaw śrub powinien być 5x112. Tak samo jest w G01, który powinien mieć identyczną piastę?

Do tego 8,5J ET47 zachodzi prawie 15mm głębiej w nadkole, niż teoretycznie OEMowe 8J ET34 - nic nie będzie obcierać w środku?

Jasne ten link miał tylko pokazać rodzaj felgi, a nie konkretną pasująca do auta. Prawidłowy link to:

https://www.sklepopon.com/felgi-aluminiowe/dezent-th-dark-8-5x19-5x112-et35-13874

Te na pewno pasują bo jeżdżę na nich od 2 miesięcy :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Prawidłowy link to:

https://www.sklepopon.com/felgi-aluminiowe/dezent-th-dark-8-5x19-5x112-et35-13874

Te na pewno pasują bo jeżdżę na nich od 2 miesięcy :D

 

Tak, te wyglądają już dobrze od strony technicznej.

Ja trafiłem niezłą okazję na OZ X5B (link poglądowy, nie docelowy):

https://www.felgi.pl/felga/oz/x5b-black

8x19 5x112 ET35 + komplet montażowy (dedykowane śruby + pierścienie centrujące).

Do tego opony Pirelli Winter Sotto Zero 3 (rozmiar oficjalny, czyli 245x50R19 105V). Z czujnikami ciśnienia, montażem i kosztami przechowalni letnich w sumie wyszło trochę poniżej 8000 PLN. Biorąc pod uwagę, że cena standardowa za komplet zimówek to 16kPLN (obecnie można je dostać w promocji za 12600) to chyba nieźle.

Po przestawieniu rodzaju opon w samochodzie czujniki aktywowały się bez błędów, więc póki co problem z głowy.

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaczęły się wyprzedaże kół zimowych.

Przy dobrych dyskusjach z dealerem za komplet zimowek dedykowanych G08 da się obecnie zbliżyć do okolic 10.000 brutto

Biorąc pod uwagę że one schodzą fabrycznie na Michelin Pilot RunFlat - uważam, że to dobra oferta.


Kołpaki „Aero” do tych kół są wyceniane oddzielnie, oczywiście nie ma obowiązku ich kupowania i zakładania - standardowo felgi są lakierowane na czarny połysk.


P.S.

Przy okazji dealer doniósł, że szykują się podwyżki na kompletne koła BMW rzędu 30% (rzekomo za sprawą wzrostu ceny samych opon). Więc jeśli ktoś myślał o zakupie kół - to może to jest >ten< moment.

Opublikowano
Dostałem ofertę od dealera do mojej i4 na 18-calowe obręcze kół BMW Double Spoke 853 Gunmetal Grey, zestaw kompletnych kół zimowych za 7700 płn.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, to też dobra oferta - ok. 5kPLN taniej (Twoje koła standardowo kosztują ok. 12 kPLN).

Standardowa cena 19 zimowek do iX3 to ok. 16 kPLN, więc poziom rabatowania podobny.


Moim zdaniem to są w miarę rozsądne ceny (zwłaszcza, że w komplecie od razu oryginalne czujniki jak i 3-letnie ubezpieczenie kół)…

Opublikowano
Jest tylko jeden problem bo mam Pakiet M Technology i przy nim piszą, ze maja być 19-ki ale dealer twierdzi że sprawdził po VIN-ie i że te 18-ki pasują.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiele nie ryzykujesz.

Jeśli kupujesz u dealera, który dobrał Ci je po VIN - to w razie niedopasowania po prostu ich nie kupisz i poprosisz go o ofertę na pasujące :) Aczkolwiek ktoś kiedyś pisał (chyba w 340i), że mimo iż 18 cali było dopuszczone przez BMW do jego auta i „weszło”, to odległość między zaciskiem a felgą była naprawdę minimalna…


Swoją drogą trochę szkoda szkoda wkładać 18 cali (pod katem wizualnym) do Twojego auta, ale z drugiej strony mówimy o zimówkach…

Opublikowano

Początkowo nastawiałem się na 19-tki ale cena oryginalnych kół jest wysoka i nie dają rabatu: 19-calowe obręcze kół 859 M Bicolor, zestaw kompletnych kół zimowych - 18 286 zł. Osiemnastki wygladają gorzej ale auto ma większy zasięg co w zimie ma znaczenie, coś za coś..

Mam deklarację, że jak coś będzie nie tak z tymi 18-kami to będę mógł zwrócić, więc się zdecydowałem.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Jest tylko jeden problem bo mam Pakiet M Technology i przy nim piszą, ze maja być 19-ki ale dealer twierdzi że sprawdził po VIN-ie i że te 18-ki pasują.

W karcie homologacji pojazdu powinieneś mieć listę felg/opon certyfikowanych do twojego samochodu.

 

Początkowo nastawiałem się na 19-tki ale cena oryginalnych kół jest wysoka i nie dają rabatu: 19-calowe obręcze kół 859 M Bicolor, zestaw kompletnych kół zimowych - 18 286 zł.

Sprawdź, czy składając samemu z części (felgi + opony + czujniki) nie wyjdzie taniej/lepiej. Nawet kosztem 1-3mm ET (na zewnątrz oczywiście, może nawet wyjść ładniej, niż na felgach przewidzianych przez producenta).

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje auto ostatecznie przyjechało na nie-RunFlat’ach, mimo że w zamówieniu jak byk stoi „1VQ - 20" aluminiowe obręcze M Aero 890 Bicolor z ogumieniem Runflat”.

Szkoda, bo we wszystkich dotychczasowych BMW jeździłem na ROF i uważam to za nie tylko wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne rozwiązanie. Ale powalczę jeszcze trochę z BMW w tym temacie, bo zależało mi aby mieć RunFlat…


Dobra wiadomość jest taka, że teraz iX3 w rozmiarze 20 przychodzą obute w opony Yokohama, a konkretnie w model ADVAN Sport V107.

Nie miałem nigdy tej marki, ale z tego co czytam to ten model jest oponą o naprawdę wysokich osiągach, fabrycznie montowaną m.in. w M3 i M4. No i rzekomo ma bardzo małe opory toczenia, dlatego BMW stosuje go także w elektrykach. Zobaczymy jak się sprawdzi na dłuższą metę, na razie mogę stwierdzić tylko tyle, że są ciche.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jeszcze z ciekawości sprawdziłem, co jest dostępne na rynku w wersji RunFlat i z homologacją BMW w rozmiarze 245/45R20 przód i 275/40R20 tył (czyli standard dla Impressive).


Dostępne są co najmniej 3 modele opon, występujące w obu rozmiarach:

1) Pirelli Pzero

2) Bridgestone Allenza 001

3) Michelin Latitude Sport 3


Każda z nich występuje w nośności 103 i jednocześnie jako wersja wzmocniona XL - więc spełniają wszystkie kryteria opon dla iX3.

Opublikowano
byłem dzisiaj zobaczyć swoje auto (ma nakładaną ceramikę przed odebraniem) i też nie ma runflatów, zwykłe yokohamy i zestaw naprawczy.
Opublikowano

Tak, standardowo iX3 jest "obute" w opony zwykłe (nie RunFlat) i do tego jest zestaw naprawczy.

Ja przy kompletowaniu kół na zimę wybrałem opony RoF, a zestaw naprawczy wrzuciłem na półkę w garażu. Przy zmianie na letnie (te, na których odebrałem auto) zastanawiałem się, czy zapakować z powrotem ten zestaw do auta, ale stwierdziłem, że nie potrzebuję - dziennie pokonuję samochodem 30-40km wokół domu, ostatnio miałem dziurę w oponie chyba ze 6 lat temu, a jak się opona przebije to w sumie m.in. po to jest Assistance w ubezpieczeniu, żeby z niego korzystać.

Może jak będę za parę lat zmieniał opony letnie, to kupię model z RoF, ale na razie nie czuję aż takiej potrzeby, żeby zmieniać opony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.