Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie co może być zepsute?

Pacjent E61 3.0 d 218 KM. Chodzi o hamowanie silnikiem Czasami działa dobrze, przeważnie jednak auto lekko dalej ciągnie.

Najczęściej "naprawia się" na krótki czas, jak auto się nieco przegoni na wyższych obrotach. Potem wraca jak wyżej.

Nawet ekonomizer pokazuje ok. 2 litrów w trakcie tego hamowania silnikiem, powinno być chyba zero.

Jakiś czujnik położenia pedału gazu czy coś? Miał ktoś podobny przypadek?

Opublikowano

Skrzynia automatyczna.

Dziś sprawdzałem w trybie DS i tam ładnie hamuje silnikiem, a ekonomizer pokazuje zero po zdjęciu nogi z gazu.

W trybie D rozpędzam auto powyżej 2000 obrotów, puszczam gaz, a auto zamiast hamować silnikiem wrzuca wyższy bieg, obroty spadają i tak się toczy.

Na ekonomizerze pokazuje ok. 2 l.

Chyba, ze to tak ma być /moje pierwsze auto z automatem/, ale jeśli tak to w trybie miejskim, do ok. 50-60 km/h, nie da się hamować silnikiem na D.

Opublikowano
Mam podobnie, wydaje mi się ze taki urok, ma być powolnie ospale i komfortowo, na D przerzuca biegi tak żeby oszczędzić paliwo (teoretycznie, bo w praktyce auto zbierające się co sekunde z 1200 obrotow pali więcej niż trzymane na 2000 tysiącach) za to nie szarpie nie hamuje silnikiem, jazda jest płynniejszą, czyli dojazd do świateł itd, żebyś nie musiał wciskać gazu 10 metrów przed światłami żeby do nich dojechać. Tryb D używam tylko na trasie, po mieście jechanie pod górkę na 4tym biegu 1300 obrotow to jakies nieporozumienie, dlatego zawsze jest DS. Może mam coś zjebane, nie wiem, taka moja luźna obserwacja, ale z tego co zdążyłem wyczytać to raczej to tak ma być, adaptacja może pomoc, ale umówmy się yo żadne DSG tylko nastoletnia skrzynia wiec cudów nie będzie, zawsze zostaje wgranie xhp i ustawienie sobie programowo skrzyni pod siebie a nie liczenie na to ze adaptacja coś da, bo raczej zaadaptuje się tak samo jak jest, rozpędzić się na 2ce, wrzucić 4ke żeby spokojnie dotoczyć się do swiatel, bo tak wyglada jazda miejska niestety
Opublikowano

Dziś zauważyłem, ze na D w trakcie hamowania silnikiem, ekonomizer spada do zera, ale tak powyżej 60-70 km/h.

Poniżej tej prędkości działa tak, jak opisałem w poście pierwszym. Chyba tak ma być faktycznie, dzięki za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.