Skocz do zawartości

BMW E46 2.5 po naprawie blacharskiej nie odpala


Aron94

Rekomendowane odpowiedzi

Słuszna uwaga,ale powinien kręcic rozrisznik-a co steruje przepustnicą jak nie ECU...

Auto nie ma komunikacji z czujnikiem wału korbowego i nie zakreci...

Nie wiem jak jest program w ecu napisany, ale po co ma kręcić skoro nie powinien odpalić.

Bedzie kręcił i odetnie wtryski?

Trochę było by to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Przy tylko braku synchronizacji ews-dme w e46 silnik kręci, nie odpala.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Słuszna uwaga,ale powinien kręcic rozrisznik-a co steruje przepustnicą jak nie ECU...

Auto nie ma komunikacji z czujnikiem wału korbowego i nie zakreci...

Nie wiem jak jest program w ecu napisany, ale po co ma kręcić skoro nie powinien odpalić.

Bedzie kręcił i odetnie wtryski?

Trochę było by to bez sensu.

 

Może i bez sensu, ale tak to jest skonstruowane.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W którym sterowniku? Sprawdzałeś w inpie czy prawidłowo pokazuje położenie dźwigni zmiany biegów? Może spróbuj odpiąć sterownik skrzyni biegów i zobacz czy wtedy zakręci.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W EWS pisałem wcześniej że cały czas jest taki komunikat, ale pokazuje normalnie na której pozycji jest dźwignia

 

Jaki komunikat masz w ews?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może poprostu EWS się wysypał a my szukamy .....

Jak zmostkujesz te piny w EWS to kręci tylko w położeniu N i P a na pozostałych nic?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Biorąc pod uwagę że kręci prawidłowo tylko na P i N czyli raczej widzi prawidłowo położenie wybieraka. Nie wiem czy by się nie pokusić o softwarowe usunięcie EWS.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To wygląda że jest coś nie tak ze sterownikiem skrzyni albo jego zasilaniem. Z modułu ews wypnij przewód numer 6 i na pin nr6 podaj 12V. Musi kręcić i palić.


Jak połączysz te dwa grube kable to będzie oczywiście kręcił ale z wypiętym modułem ews nie zapali.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A moim zdaniem wgranie softu bez EWS nie rozwiążeproblemu...

Skoro swiecą się kontrolki na desce i jest napięcie na pinie 26 to znak że EWS otwiera linie 15 ,wiec zonk musi siedzieć na komunikacji między ECU a którymś sterownikiem.

W niedziele bede mógł luknąć w schematy-podaj kolego rocznik,model,moc oraz vin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kotin44 i tak może być, możliwe że i sterownik ubity, ale na razie to nic nie wiemy, jeszcze można sterownik skrzyni podmienić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego też pytałem czy po zmianie sterowników błędy pozostają te same na nowych. Bo to co jest w MS43 wygląda na brak napięcia ale teoretycznie we wtyczkach jest jak należy.

Odnośnie EWS


EWS 3.3 control unit

The EWS 3.3 control unit communicates with the key fitted in the ignition lock. If the communication procedure is correct and the key has sent all data necessary for identification and start enable to the control unit, the control unit detects whether the key is valid and has been released for use. If this is the case, it releases the starter relay located in the control unit and sends a coded enable signal via the data link to the DME/DDE.


The control unit can manage a maximum of 10 keys allocated to the control unit, i.e. a maximum of 6 replacement keys are possible.


The control unit can identify the individual keys thus making it possible to disable/enable individual keys and to store fault codes for each individual key separately in the fault code memory.


Data link to DME/DDE

The EWS3 control unit sends a coded enable signal to the DME/DDE via the data link. The engine cannot be started before this signal has been transferred.

Engine control unit (DME/DDE) with coded start enable input

The engine control unit (DME/DDE) only enables ignition and fuel supply if a correct enable signal is received from the EWS control unit.

EWS-DME/DDE interface

Identical variable codes are stored in the EWS 3.3 control unit and in the DME/DDE control unit. The value of these codes changes after every start procedure. Engine start is only enabled when the code sent by the EWS control unit agrees with the code in the DME/DDE control unit.


The control units are allocated only during initial programming of the DME/DDE control unit. The engine control unit then adopts the basic code of the EWS control unit.


Important

It is not possible to replace the DME/DDE or EW 3.3 control units for test purposes!


In the case of certain faults, it is possible that the variable codes in both control units deviate from each other. In these cases it is possible to match the variable codes by means of the service function ”EWS - DME/DDE matching”.


Influencing variables

P/N input for automatic transmission

Whether the vehicle is equipped with automatic transmission is defined in the coding.


On automatic vehicles, a start procedure is enabled by the EWS3 only if the selector lever is in position P or N.


The EWS3 control unit receives the information with regard to the selector lever position twice:


- Via a data link

- Via the K-bus

If the information ”selector lever in position P or N” is sent only via the K-bus but, due to a fault, not via the data link, noticeable start delays within the range of 1 - 2 s can occur.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem wgranie softu bez EWS nie rozwiążeproblemu...

Skoro swiecą się kontrolki na desce i jest napięcie na pinie 26 to znak że EWS otwiera linie 15 ,wiec zonk musi siedzieć na komunikacji między ECU a którymś sterownikiem.

W niedziele bede mógł luknąć w schematy-podaj kolego rocznik,model,moc oraz vin.

 

WBAAV31090FV87640 2001R E46 2.5 Pb 141KW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym jednak wywalił EWS, zawsze można wrócić do ori softu jak to się okaże nie to a zmiana softu to 10min roboty. Może EWS coś krzaczy na komunikacji.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.