Skocz do zawartości

BMW E46 2.5 po naprawie blacharskiej nie odpala


Aron94

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

To zczytaj nią błedy,a nastepnie wykonaj adaptacje EWS z DDE...

Nie masz zgody na START więc od tego zacznij,jeśli to nie pomoże to musisz posprawdzać zasilanie sterowników oraz komunikacje między nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Synchronizacja nic nie da bo nie ma zgody przez skrzynię, prawdopodobnie na pin 6 Ews trzeba podać 12v, jutro to sprawdzę u siebie. Tylko ten przewód z pinu6 trzeba ciachnąć skoro jest na nim masa.

Odczytaj inpą błędy z licznika, EWS, skrzyni, ASC(DSC).

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Multimetr w rękę, włącz zapłon i sprawdzamy. Pierwsza wtyczka sterownika 9pin ta z zasilaniami.

Pin 1,7,8,9 12v (możliwe że na 7 pojawia się po odpaleniu)

Pin 4, 5, 6 masa


Wtyczka druga 24pin

Co masz na pinie 23 (zapłon włączony)


Wtyczka czwarta 40pin

Pin 26 12v


Wtyczka piąta 9pin

Pin 5, 6 masa


Jaki masz sterownik skrzyni? Oznaczenie

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To co ci brakuje to w zależności od rocznika było podłączone lub nie, teraz sterownik skrzyni:

Wtyczka nr1 9pin

Pin 1, 7, 8, 9 12v

Pin 4, 5, 6 masa


Sprawdziłem j siebie EWS, co ciekawe na pinie 6 położenie dźwigni na P była masa, na każdym innym położeniu było 12v gdy wróciłem na P tu też już było 12v. Musi być jeszcze jakiś sygnał który to blokuje lub jakiś sterownik się zesrał, spróbuj odpiąć wtyczkę pompy ABS i zobacz czy coś się zmieniło, skasuj błędy w sterowniku silnika i zobacz co wróci. Wejdź też w skrzynie i zobacz w parametrach czy położenie dźwigni biegów zgadza się z tym co wyświetla inpa.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Luknij do neta jak działa immo,a następnie wykonaj wszystkie możliwe adaptacje.Sterownikiem skrzyni biegów,licznika,ABS steruje ECU,a skoro wypinałeś któryś sterownik to ECU to widziało pomimo braku akumulatora.

Od adaptacji trzeba zacząć bo przecież w błedach widać że jest problem z komunikacją między sterownikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53- LLFS opening coil Elec.

112- Throttle sensor 1

113- Throttle sensor 2

21- Vanos-Solenoid Valve intake-NW

19- Vanos-Solenoid Valve outlet-NW

68- Tank ventilation Valve

Wtrącając się w dyskusję uważam, że należało by zweryfikować przepustnicę.

Moim zdaniem sterownik nie powinien odpalać silnika przy braku obu sygnałów z przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik wału jak i pin 26 nie mają nic wspólnego z ews jak i kręceniem. Jak się kluczyk zgadza z modułem ews to musi kręcić, jak nie chce, to albo kluczyk jest niezgodny, albo z wybieraka biegów nie ma sygnału o luzie. Ews z Dme nie musi się zgadzać żeby kręcił, nie odpali, bo nie ma synchronizacji ale kręcić musi jeżeli jest zgodność klucza i ews.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.