Skocz do zawartości

BMW E46 2.5 po naprawie blacharskiej nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z uruchomieniem mojej e46, brak reakcji po przekręceniu kluczyka cisza. Samochód w czasie naprawy stał z wyciągniętym akumulatorem 2 miesiące. Brak błędów w sterowniku ews. Świeci się błąd skrzyni biegów, koło zębate z wykrzyknikiem, w pamięci sterownika jest błąd 19 Zawór elektromechaniczny blokada. Ma ktoś jakiś pomysł jak ja uruchomić? Dodam że po zmostkowaniu dwóch grubych przewód w ews zaczyna kręcić rozrusznik lecz nie odpali :( z góry dziękuję za pomoc.

Błędy w sterowniku silnika:

35- uaktywnienie zaworu sterowania wolnych obrotów

27- kod nieznany

70- sygnał potencjometru 1 czujnika przepustnicy

71- sygnał potencjometru 2 czujnika przepustnicy

44- aktywacja zaworu elektromagnetycznego

7C- aktywacja zaworu elektromagnetycznego, kolektor wlotowy (Disa)

7B- plan aktywacji chłodzenia

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda że ktoś podpiął akumulator i o nim zapomniał przy spawaniu. Sprawdź bezpieczniki obok sterownika silnika. Są w takim klocku 5 lub 6 szt. Trzeba wyjąć cały klocek i dopiero można go otworzyć. Ewentualnie do sprawdzenia wiązka między sterownikiem a silnikiem, ale obstawiam bezpiecznik.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napewno te bezpieczniki obok sterownika silnika sprawdzone? Na innym sterowniku błędy sprawdzałeś? Bo że nie odpali to normalne. Jakie błędy w EWS?

Tu masz zaznaczony ten klocek

IMG-20211130-163723.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Tak te bezpieczniki sprawdzone.

W EWS zero błędów tylko w parametrach jest opis

Rozrusznik zablokowany że względu na położenie drążka wyboru.

A w zegarach błąd

FB- Can : EGS nie otrzymany ze sterownika skrzyni automatycznej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtyczki na sterownikach sprawdzone (silnik, skrzynia) czy nie są zaśniedziałe? Można się pokusić o podmianę sterownika skrzyni i sprawdzenie wiązki czy nie jest przetarta. Licznik wyświetla położenie dźwigni wyboru biegu? Selektor przy dźwigni się podświetla?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Wtyczki sprawdzone, sterowniki podmienione bez zmian , wiązkę przejrzałem w miejscu naprawy nic nie znalazłem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy na sterowniku silnika wtyczka 9 pin x60001 ta gdzie są zasilania na pinie nr8 wtyczki po zapłonie masz 12v? Czy na elektrozaworach vanosow na pinach 1 masz 12v? To samo na wtyczce Disa pin2, wtyczce krokowego pin2. Wszystko na włączonym zapłonie. Jeżeli nie ma tam napięcia to sprawdź bezpiecznik F102 za schowkiem, on jest w tej puszcze z bezpiecznikami ale od góry pod dekielkiem.

IMG-20211201-122930.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
No to kończą mi się pomysły (licznik nie był kiedyś wymieniany). Może gdzieś jakaś masa nie przykręcona. Coś było przy blacharce wyciągane? Silnik skrzynia jakieś moduły wiązki, które elementy były spawane? Jaką masz wersję EWS? Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Lewy kielich był wymieniany. Demontowana była pompa ABS oraz sterowniki, wiązka była przeciągnięta przez grodź do środka. Masy poprzekręcane na swoje miejsce nawet dokładałem dodatkowe ale bez rezultatu. Licznik raczej nie był wymieniany przynajmniej nie za mojej kadencji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie oznaczenie ma EWS? Czym to wogóle diagnozujesz? EWS podpięty spowrotem jak należy? W EWS wszystkie piny są takie same, czy kilka płaskich i kilka igieł?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dwa płaskie i kilka igieł. Jak zrobisz zworkę na tych płaskich to kręci rozrusznik.

EWS 3 BMW 61.35-6 905 669 62WB800 SIEMENS HW03SW08

Komputer mam Delphi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z ews pin6 idzie do sterownika skrzyni wtyczka X70003 (na środku sterownika) pin3, sprawdź multimetrem czy jest cały przewód. Brązowy z czarnym paskiem. Jak jest cały to zobacz co się na nim pojawia gdy drążek jest na P lub N (masa czy +12)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze jedno, po skasowaniu błędów w sterowniku silnika wszystkie wracają?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest szansa żeby to pod inpę podpiąć?

Inpa do pobrania z netu, filmy instruktażowe na ...tube, kabelek wystarczy zwykły vag.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem pewien czy Hex zagada, vag kkl napewno
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Z ews pin6 idzie do sterownika skrzyni wtyczka X70003 (na środku sterownika) pin3, sprawdź multimetrem czy jest cały przewód. Brązowy z czarnym paskiem. Jak jest cały to zobacz co się na nim pojawia gdy drążek jest na P lub N (masa czy +12)


Przewód jest cały. Na P jest masa a na N nie ma nic.

Vag kkl też zorganizuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dźwignia w położeniu N to rozrusznik też nie kręci?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.