Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Proszę o dzielenie się informacjami na temat zużycia energii w waszych iX3 w zależności od temperatury, prędkości, obciążenia itd.
Opublikowano

Moje iX3 przy temperaturach ok 8-12 stopni zużywało w okolicach 20-22 kW/ 100 km.

Ostatnio kiedy temperatura spadła w okolice 1-5 stopni zużycie wzrosło do ok 25 kW/ 100 km

Zastanawiam się jak to będzie wyglądało przy mrozie. Czy zużycie jeszcze wzrośnie czy zatrzyma się w okolicach 25 kW/ 100 km ?

Być może wpływ na zużycie energii miała zmiana opon na zimowe...?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawości, jaki jest zasięg przy takim zużyciu energii? Drugie pytanie, przy jakiej prędkości da się zrobić trasę typu Waw-Wro na jednym ładowaniu?



Sent from my iPhone using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Miesiąc temu na wszystkich świętych robiłem podobną trasę 330 km, prawy pas, prędkości przepisowe 90-120 km, a na koniec zostało mi jeszcze 100 km zasięgu, przy czym pod koniec jak już wiedziałem że dojadę to wskoczyłem na lewy przyspieszyłem do 140...

W poprzedni weekend trasa prawie ta sama 300 km, prędkości trochę szybsze 90-130 km i dojechałem na oparach 6% baterii zasięgu zostało 30 km...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to ja chyba wstrzymam się z zakupem elektryka… dzięki!

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Ja mam zasięg 700 km, przy prędkości 170-200, na niemieckich autostradach :mrgreen: potem 5 min i mogę dalej lecieć :norty:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

U mnie to wygląda podobnie jednak zaskoczony jestem tym jak bardzo zużycie wzrosło po tym jak się ochłodziło...

Jak było ciepło wychodziło średnio 20 kw teraz bliżej 25 kw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam zasięg 700 km, przy prędkości 170-200, na niemieckich autostradach :mrgreen: potem 5 min i mogę dalej lecieć :norty:

Ten post nic nie wnosi do tematu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie to wygląda podobnie jednak zaskoczony jestem tym jak bardzo zużycie wzrosło po tym jak się ochłodziło...

Jak było ciepło wychodziło średnio 20 kw teraz bliżej 25 kw

Faktycznie, duży wzrost.

Ciekaw jestem ile więcej w takiej temperaturze zużywa sam napęd (a raczej ile mniej wydajne są baterie).

Bo podejrzewam, że za ten wzrost odpowiedzialne jest też większe zużycie energii na ogrzewanie wnętrza…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy mega oszczędnej jeździe wychodzi niby tyle :


4b815fbcafc31291.jpg


ale mimo takiego "spalania" zasięg gwałtownie spada :


269f0c3a34000442.jpg


Słabo to wypada w rzeczywistości...

 

Arturo, kupiłeś elektryka do swojego garażu czy to tylko testy? Ciekawie musi wyglądać iX3 w towarzystwie samych eMek :-)

Opublikowano

Myślę że oprócz wnętrza ogrzewana jest również bateria.

Dziś pojeździłem 120 km po WWA i okolicach w trybie eco pro i wyszło średnio 23 kW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podzielę się swoimi testami na długiej i nudnej trasie autostradą 500km (testowane na odcinku min 10km, a często kilkadziesiąt km):


Gdzieś w necie znalazłem takie wyniki testów:

przy 100 km/h 20,3 kWh/100 km

przy 120 km/h 24,8 kWh/100 km

przy 140 km/h 29,1 kWh/100 km

w mieście: 16,3 - 22,8 kWh/100 km


Moje wyniki wychodziły mniej więcej +15% do powyższego, ale ja testowałem przy komplecie osób i pełnym bagażniku oraz ok 2-5st C i zimowych oponach. Dokładne wartości, to:

przy 110kmh 24.8kWh / 100km

przy 120kmh 28kWh/100km

przy 130kmh 30kWh/100km

przy 140kmh 34-35kWh/100km

Zimowa trasa to spory wzrost zużycia energii nawet pomimo pompy ciepła, a przez to spadek zasięgu.


Mocny też wpływ ma ukształtowanie terenu i kierunek wiatru. Nawet 50km odległości, ale lekko z górki może dać zużycie 32kWh przy 140km, a w przeciwną stronę może to być nawet 35-36kWh.


Miasto u mnie patrząc tylko na krótkich odcinkach (max 4-5km), to 25-30kW, ale codziennie zapropogramowane jest webasto, a styl jazdy jest zerojedynkowy od pierwszych metrów. Samej średniej na mieście nie sprawdzałem (przy okazji sprawdzę), ale obstawiam że to jest pewnie coś ok 22-24kWh przy dynamicznej jeździe.


Jeśli chodzi o trasę, to 500km nad morze autoastradą wymaga jazdy 120-130kmh i 2 przystanków (np Ionity, które ma dobrą cenę dla nowych BMW) o łącznej długości przynajmniej 1h. Najlepiej rozładować baterię do 5-10% i ładować na ładowarce do 80% (max 85%). Do 70% ładuje z bardzo dużą szybkością. Max miałem 153kW. Powyżej 100kW trzymało mi do jakichś 50%, potem stopniowo zwalnia. 70-100kW jest do jakichś 80%, potem spadek szybkości ładowania do 50kW i mniej.


Warto powyższe wiedzieć przy planowaniu trasy. Trochę to przypomina planowanie trasy 30 lat temu gdzie z mapą się planowało trasę, postoje itp i coś w tym jest fajnego jak się to robi rzadko i ma się dużo czasu :) Generalnie każdy musi sobie opracować własną strategię. Ja przyjmuję że min ładowarka na trasie to 50kW (realnie 35-40kW), a optymalnie 100kW (Orlenów takich jest trochę - duży plus dla Orlen) a najlepiej Ionity (350kW, czyli dla iX3 max 150kW dla zakresu 0-40%). Ja np mając Ionity celuję żeby zejść do 5%, więc przyspieszam jakieś 50-80km przed ładowarką żeby szybciej dojechać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hehe, coś w tym jest co piszesz, z „frajdą” planowania trasy.

Przypomniało mi się jak we wczesnych latach 90-tych pojechałem w Bieszczady. I musiałem się na zapas zatankować w Sanoku, bo dalej nie było już stacji które miały… benzynę bezołowiową :wink: na szczęście wcześniej dostałem „cynk” o tej sytuacji i mogłem „zaplanować ładowanie”, bo inaczej musiałbym chyba jechać PKS-em z kanistrem po bezołowiówkę :lol:

To było fajne, bo jednorazowe… ale gdyby miało być regułą, to słabo…


@MM82MM - masz rację, jeszcze utrzymywanie temperatury baterii… stąd i zalecenia, że zwłaszcza w zimie warto korzystać z programowania godziny odjazdu… póki auto podłączone do ładowarki - wtedy do nagrzania wnętrza przed odjazdem i przygotowania baterii korzystamy z energii w sieci, a nie z akumulatora po rozpoczęciu jazdy…

Przy przejazdach po mieście pewnie nie ma to znaczenia, ale przy wyjeździe na trasę te kilka % energii pobranej z sieci, a nie z baterii, może być istotne…

Opublikowano

Dzisiaj pokręciłem się trochę po mieście i wyszło całkiem nieźle:

a0789e017489a662med.png

Fakt, że było trochę cieplej +7

Opublikowano
Dziś na 15 min przed wyjazdem włączyłem ogrzewanie i faktycznie była duża różnica przy zużyciu energii. Od pierwszych kilometrów średnie zużycie energii oscylowało w granicach 21-22 kw. Przez kilka ostatnich dni kiedy było chłodniej i nie podgrzewałem auta przed wyjazdem średnie zużycie wskakiwało na poziom 30 kW i potem stopniowo malało, tak samo jak prognozowany zasięg. Po przejechaniu pierwszych 5 km na zimnej baterii zasięg spadał o 30 km.
Opublikowano
Dziś na 15 min przed wyjazdem włączyłem ogrzewanie i faktycznie była duża różnica przy zużyciu energii. Od pierwszych kilometrów średnie zużycie energii oscylowało w granicach 21-22 kw. Przez kilka ostatnich dni kiedy było chłodniej i nie podgrzewałem auta przed wyjazdem średnie zużycie wskakiwało na poziom 30 kW i potem stopniowo malało, tak samo jak prognozowany zasięg. Po przejechaniu pierwszych 5 km na zimnej baterii zasięg spadał o 30 km.

A parkujesz pod chmurką czy w garażu? Bo ja parkuję w nieogrzewanym garażu gdzie jest ok 10 stopni i nigdy nie udało mi się osiągnąć takiego wyniku :)

Max 23,5kWh przy odcinku 10-15km

Opublikowano

Parkuje w garażu w którym jest 15 C.

Przez ostatnie kilka dni jeżdżę w eco pro i mam zużycie ok 22 kW przy obecnych temperaturach

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Fajne porównanie zasięgu tegorocznych EV:



Od 100% do 0% iX3 przejechał 412km zużywając 17,2 kWh/100km


Dalej zajechał tylko Ev6 oraz Enyaq ale obydwa mają ciut większe baterie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jeszcze dla porównania inne świeże zestawienie (aczkolwiek iX3 niestety nie ma, jest jedynie iX).

Widoczny spory spadek (vs WLTP) zasięgu aut testowanych w warunkach zimowych.


https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/realne-zasiegi-samochodow-elektrycznych-i-zuzycie-energii-a-wltp-ranking-aut/7fdl9c7

Opublikowano

Wczorajsza wycieczka Kraków - Sucha Beskidzka - Kraków pozytywnie mnie zaskoczyła zużyciem energii.

Przy stałej temperaturze zewnętrznej -7°C zużycie na odcinku 141km wyszło 19,9kWh/100km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczorajsza wycieczka Kraków - Sucha Beskidzka - Kraków pozytywnie mnie zaskoczyła zużyciem energii.

Przy stałej temperaturze zewnętrznej -7°C zużycie na odcinku 141km wyszło 19,9kWh/100km

 

Jaka średnia prędkość, pewnie niska? Przy małych prędkościach i spokojnej jeździe auto potrafi pozytywnie zaskoczyć.

Opublikowano
Wczorajsza wycieczka Kraków - Sucha Beskidzka - Kraków pozytywnie mnie zaskoczyła zużyciem energii.

Przy stałej temperaturze zewnętrznej -7°C zużycie na odcinku 141km wyszło 19,9kWh/100km

 

Jaka średnia prędkość, pewnie niska? Przy małych prędkościach i spokojnej jeździe auto potrafi pozytywnie zaskoczyć.

 

Jasne średnia nie była zatrważająca bo raptem 50km/h ale dzisiaj robiąc po mieście 20km z kilkoma postojami i średnią zdecydowanie niższą przy temperaturze zewnętrznej raptem -1°C wyszło zużycie 25,5 kWh/100km. Dodatkowo gdybym dwa dni temu nie robił końcówki obwodnicą to wynik by się pewnie utrzymał na poziomie jaki miałem w Skawinie czyli 17,9kWh/100km.

Reasumując chodzi mi o to, iż wychodni na to że dzięki pompie ciepła różnica w trasie pomiędzy latem, a zima jest naprawdę nieduża.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczorajsza wycieczka Kraków - Sucha Beskidzka - Kraków pozytywnie mnie zaskoczyła zużyciem energii.

Przy stałej temperaturze zewnętrznej -7°C zużycie na odcinku 141km wyszło 19,9kWh/100km

 

Jaka średnia prędkość, pewnie niska? Przy małych prędkościach i spokojnej jeździe auto potrafi pozytywnie zaskoczyć.

 

Jasne średnia nie była zatrważająca bo raptem 50km/h ale dzisiaj robiąc po mieście 20km z kilkoma postojami i średnią zdecydowanie niższą przy temperaturze zewnętrznej raptem -1°C wyszło zużycie 25,5 kWh/100km. Dodatkowo gdybym dwa dni temu nie robił końcówki obwodnicą to wynik by się pewnie utrzymał na poziomie jaki miałem w Skawinie czyli 17,9kWh/100km.

Reasumując chodzi mi o to, iż wychodni na to że dzięki pompie ciepła różnica w trasie pomiędzy latem, a zima jest naprawdę nieduża.

 

Hmm, dziwne. Wg mnie jest spora różnica jednak. Mi przy autostradowych prędkościach przy temp w okolic 0st C wychodziło na oko z +20-25% przy tej samej prędkości na tempomacie.

Opublikowano
Co do różnicy w zużyciu w zależności od temperatury to dzisiaj zrobiłem tą sama trasę tylko było o 17 °C ciepłej niż w poniedziałek. Wynik to 17,2 kWh/100km tak więc wyszło jakieś 15% różnicy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.