Skocz do zawartości

Błąd vanosa (103) delphi (67), wypadanie zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Walczę już z błędem vanosa od dłuższego czasu. Na samym początku wyrzucało mi błędy wypadania zapłonu na trzech cylindrach, sond i bład vanosa po stronie dolotowej (103) w inpie vanos wogóle nie pracował, wartości na wykresach sie nie zmieniały. Wymieniłem odme oraz uszczelki na vanosie i zeszlifowałem na papierze ściernym luzy na łożyskach wg.

Wypadanie cylindrów oraz sond przestały się pokazywać, natomiast błąd vanosa za każdym odpaleniem auta wyskakuje. Zostawiłem już auto w takim stanie. Ostatnio kupiłem komputer diagnostyczny delphi 150e, po podpięciu oczywiście był błąd wałka rozrządu zaworu wlotowego Vanos, nie została osiągnięta pozycja końcowa oraz pokazały się błędy wypadania dwóch cylindrów, raz na jakiś czas wyskoczą. Chciałbym teraz już kompletnie rozwiązać problem. Zauważyłem, że gdy zapalam auto z wciśniętym gazem do około 3k obrotów to błąd vanosa nie wyskakuje i wartości coś się zmieniają w programie. Auto jest troche ospałe przy niskich obrotach. Myślę nad wymianą czujnika wałka rozrządu po stronie dolotowej. Widziałem dość dużo tematów natomiast brak rozwiązań.


Samochód BMW E46 323ci M52b25 170km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź co to za czujnik, jak zamiennik to do wymiany na oryginał. Rozrząd jest ok? Sprawdziłeś czy wałki zgadzają się?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdź co to za czujnik, jak zamiennik to do wymiany na oryginał. Rozrząd jest ok? Sprawdziłeś czy wałki zgadzają się?

Czujnik wału nie musi być oryginał.. nowy oryginał zastanów się ile kosztuje pierw.. zamiennik nowy db firmy kosztuje około 6,7 stów chyba że kolega woli oryginał od katowanej bemki za 150 zł... To pzdr

Opublikowano
Niestety nie sprawdzałem rozrządu, w ogóle nie przyszło mi to do głowy wtedy, pod koniec tygodnia jak będę w domu popatrzę na ten czujnik. Przy okazji chciałbym zapytać czy wie ktoś może jak ma się wysuwać bolec przy elektrozaworze po podaniu napięcia? Ostatnio wykręciłem ten elektrozawór z vanosa i podłaczyłem do wtyczki i przękreciłem na zapłon, bolec wyszedł natomiast gdy przykryje palcem lekko otwór to on nie wychodzi śmiem wątpić żeby taka siła cokolwiek mogła przestawić w vanosie. Zamówiłem używkę elektrozaworu podmienię pod koniec tygodnia i sprawdzę również ten czujnik czy oryginał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź co to za czujnik, jak zamiennik to do wymiany na oryginał. Rozrząd jest ok? Sprawdziłeś czy wałki zgadzają się?

Czujnik wału nie musi być oryginał.. nowy oryginał zastanów się ile kosztuje pierw.. zamiennik nowy db firmy kosztuje około 6,7 stów chyba że kolega woli oryginał od katowanej bemki za 150 zł... To pzdr

W Twojej perełeczce nie musi, w innych tak.

Tylko oryginał działa prawidłowo, dobrych zamienników brak, ponieważ vdo siemens nie jest już od dawna dostępny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadzam się z mańkiem, albo oryginał albo ewentualnie przeróbka czujnika ze strony wydechowej, u mnie chodzi tak już kilka miesięcy, działa prawidłowo.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dzisiaj przyszedł elektrozawór wymieniłem i vanos dalej nie działa, natomiast przy okazji sprawdziłem czujnik położenia wałka od strony ssącej i wygląda na zamiennik tzn. nie ma nigdzie logo bmw ani napisów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień czujnik na oryginał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak wykreciłem czujnik okazało się, że jednak jest oryginalny, miał strasznie zatarte logo bmw natomiast i tak kupiłem inny, używkę no i nic nie dało, dalej wyskakuje bład na komputerze błąd wałka rozrządu zaworu wlotowego Vanos. Na czym polega kasowanie adaptacji? Gdy ją zrobię ten błąd nie wyskakuje a i vanos zmienią swoję połozenie bo widzę na komputerze. Natomiast po zgaszeniu auta znowu to samo bład wałka rozrządu zaworu wlotowego Vanos i vanos ani drgnie na wykresach. :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź styki na kostkach sterownika silnika, i izolację przewodów za gniazdkiem w które wspinasz czujnik wałka.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Mam dwa elektrozawory vanosa (na poczatku sprawdziłem czy on jest niesprawny) i odpiałem wtyczke od wkreconego elektrozaworu w aucie i podpiałem do tego drugiego. Okazało sie że ten bolec i na zapłonie i na odpalonym aucie i takze na wkręconych obrotach niby jest wysuniety natomiast moge go z łatwoscia przepchać palcem i go wsunąc do srodka, nie ma szans zeby cokolwiek mogl przesunać w vanosie. Odpialem go i podpialem do akumulatora w garażu na którym jest 12,2 V napiecia i bolec elektrozaworu wysuwa sie mocno i trzyma nie da sie go wcisnąc do środka. Sprawdziłem napięcia na wtyczce z auta i okazało sie że na zapłonie jest 8V a na odpalonym silniku 10V a przy dodawaniu gazu napięcie dalej jest 10V.

Wie ktoś jakie maja być napięcia na tym elektrozaworze przy zapłonie, przy odpalonym silniku i na obrotach od 2k-4k bo na tych obrotach chyba pracuje Vanos. I na jaki bezpiecznik, przekaźnik wchodzą te przewody od wtyczki tego elektrozaworu Vanosa dolotowego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinno być 12v. Jeżeli masz sterownik MS43

Plus (pin1 elektrozaworu) idzie pod bezpiecznik obok sterownika silnika F2 30A.

Sterowanie masą (pin2 elektrozaworu), elektrozawór ssący pin 40 środkowa wtyczka sterownika silnika

Wydechowy pin 41 środkowa wtyczka sterownika silnika.

Daj woltomierz na pin 1 wtyczki elektrozaworu i masę, przy włączonym zapłonie powinno być coś zbliżone do napięcia akumulatora.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Powinno być 12v. Jeżeli masz sterownik MS43

Plus (pin1 elektrozaworu) idzie pod bezpiecznik obok sterownika silnika F2 30A.

Sterowanie masą (pin2 elektrozaworu), elektrozawór ssący pin 40 środkowa wtyczka sterownika silnika

Wydechowy pin 41 środkowa wtyczka sterownika silnika.

Daj woltomierz na pin 1 wtyczki elektrozaworu i masę, przy włączonym zapłonie powinno być coś zbliżone do napięcia akumulatora.


Czyli napięcie zmienia się na przewodzie masowym a tym steruje bezpośrednio sterownik silnika? Czyli problemem jest sterownik silnika?

Sterownik to MS42 bo silnik m52tub25 170km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przy ms42 jest dokładnie tak samo.

IMG-20211211-201759.jpg

Sprawdziłeś czy masz 12v?

Sprawdź wtyczkę sterownika silnika środkową piny 40 i 41 czy nie są zaśniedziałe.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Przy ms42 jest dokładnie tak samo.

IMG-20211211-201759.jpg

Sprawdziłem czy masz 12v?

Sprawdź wtyczkę sterownika silnika środkową piny 40 i 41 czy nie są zaśniedziałe.

 

Miedzy + na wtyczce a masą jest 11,9 V na zapłonie. Na przewodach wtyczki na zapłonie jest 8 V a na zapalonym silniku 10V. Będe patrzył na te styki i przelecę całe przewody co lecą od vanosa do sterownika pod koniec tygodnia.

Opublikowano
Przy ms42 jest dokładnie tak samo.

IMG-20211211-201759.jpg

Sprawdziłeś czy masz 12v?

Sprawdź wtyczkę sterownika silnika środkową piny 40 i 41 czy nie są zaśniedziałe.

 

Odpiąłem środkową wtyczkę od sterownika i zmierzyłem napięcie między pinem 40 a + i wychodzi równe 8V na przekręconym zapłonie. Tak jakby sterownik podawał za małe napięcie na ten pin 40. Jakieś sugestie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może jutro sprawdzę jak to jest u mnie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Jeszcze z ciekawości sprawdziłem napięcie gdy odpaliłem auto z wciśniętym pedałem gazu i wtedy napięcie na wtyczce wynosi 12V i sie nie zmienia :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Porównywałeś parametry ze stroną wydechową?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Porównywałeś parametry ze stroną wydechową?

Na zapłonie wtyczka elektrozaworu wydechowego ma 8V, na zapalonym silniku nie sprawdzałem, sprawdzę Jutro. Sprawdzę również jak się ma napięcie gdy odpalę auto z wciśniętym pedałem gazu dla strony wydechowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.