Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Auto BMW E39 2002r m54 automat. Mam problem ze sterownikiem ABS a konkretnie chodzi o jego poprawne zakodowanie. Sytuacja wygląda tak że mój stary sterownik wywalał błędy czujnika ciśnienia oraz prędkości kół co skutkowało 3 kontrolkami na desce oraz brakiem abs/dsc. Postanowiłem kupić używany sterownik (teoretycznie 100% sprawny) jednak okazało się że jest od wersji z manualną skrzynią biegów i potrzeba go zakodować do automatu. Teoretycznie wszystko zrobiłem ponieważ po kodowaniu i kalibracji kąta skrętu wszystkie kontrolki znikają, abs działa , dsc działa ale po jakiś 15min wywala znowu wszystkie kontrolki ... Wtedy inpa/ista nie mogę się połączyć z żadnym sterownikiem ani ABS ani silnika , a w Ncs pokazuje mi błąd "VIN faulty". I tu moje pytanie czy problem jest ze sterownikiem czy ja coś robię źle ? Wiem że zmienia się jakoś Vin w modułach ale nie potrafię tego zrobic. Ewentualnie może jest ktoś kto mógłby opisać krok po kroku jak to powinno wyglądać ?

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kodowanie NCS? Puściłeś pustym plikiem?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Szumrak chodzi o plik .man ?


Starałem się robić wszystko jak w tym filmiku jednak nie mam opcji w programie żeby wgrać pusty plik .man , swój sterownik mogę otworzyć i edytować, ale pustego nie mogę/ nie umiem wgrać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież to jest bardzo dobry poradnik, sam z tego się uczyłem. Wybierasz "empty FSW_PSW.MAN" i w tym momencie masz "zrobiony" plik MAN czyli wszystko w nim wykasowane. Potem przechodzisz do NCS'a i kodujesz tak samo jak wcześniej gdy zmieniałeś jakieś parametry.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Najpierw wejdź do folderu work i wykasuj FSW_PSW.MAN

Następnie odczytaj NCSem pompę. Zamknij okienko które wyskoczy. Change Job, SG codieren i potwierdź (execute Job czy jakoś tak ;)) Po robocie Vin powinien być zmieniony a pompa dokodowana.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Dummy nie ma w ogóle opcji czy jest nieaktywna ? Pobierałeś soft ze strony pod tamtym filmem ?
Opublikowano

W dummy nie mam takiej opcji , soft z innego źródła ,nie pamiętam konkretnie. Szumrak zrobiłem tak jak pisałeś efekt taki sam.. wszystkie kontrolki poznikały, błędy skasowane po jakiś 15min jazdy wszystkie kontrolki wracają , licznik przestaje działać (prędkościomierz) i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny auto nie ma mocy. Inpa nie można się połączyć a w Ncs jest taki błąd https://files.fm/u/ws32j5nup Vin faulty.


Edit. Okienko które wyskoczy nacisnąć ok czy cancel?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy po odpięciu pompy się połączy. Cos mi to śmierdzi uszkodzonym sterownikiem. W momencie jak nie możesz się połączyć odepnij wtyczkę od pompy i spróbuj jeszcze raz.


Z tym okienkiem to w momencie jak już NCSem połączysz się przez ews czy ike, następnie dajesz wstecz, process ECU, read ECU i wyskoczy okienko Netto.dat czy coś takiego. Wyłącz to okienko, change Job, SG codieren, execute Job. Jak to przechodzi to musi być pompa zakodowana prawidłowo.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dzisiaj spróbowałem jeszcze raz jednak przez inny profil w Ncs i inny sterownik i się udało! 100km zrobione bez problemu. Wczoraj próbowałem przez expertmodus i kmb , dzisiaj expertmode i ews i poszło. Dziękuję bardzo za pomoc !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A Vin w KMB i EWS masz taki sam?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odrazu te 3 kody pod vinem zobacz
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Niestety na powrocie do domu znowu ta sama sytuacja... Zmieniłem tylko sterownik na stary żeby skrzynia pracowała normalnie i dojechałem do domu. Przy okazji zobaczyłem wyrobioną i luzną kleme minusowa przy Aku , to może być przyczyną ? Jutro wsadzam i tak nowy akumulator ale jestem ciekaw. Dziwna sprawa bo auto zrobiło dziś ponad 150km i już myślałem że wszystko ok...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem tak zrób porządek z klemami bo skoki napięcia powodują w tym aucie cuda na kiju. Odnośnie błędów nie właściwego kodowania to powinny się one po kilku sekundach pokazać a nie po 15km dlatego podejrzewałem uszkodzony sterownik. Pompa ABS (DSC) jest połączona linią diagnostyczną ze sterownikiem silnika i skrzyni, a po CAN łączy się z licznikiem. Sprawdź w liczniku czy nie ma błędów związanych z CAN.

Jednak zacznij od tych klem!

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Klemy udało mi się ogarnąć dzisiaj , jest wszystko jak powinno byc. Podłączyłem jeszcze raz "nowy" sterownik na zegarach odrazu cisza więc wydaje mi się że przyjął kodowanie... Jednak po chwili znowu wszystko się zapala i ponownie nie można się z niczym połączyć... Nie mam już dziś czasu dłużej z tym siedziec. Spróbuję jutro jeszcze z tym licznikiem tak jak mówisz , chociaż wydaje mi się że ten sterownik też jest zepsuty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też obstawiam jego usterkę. Jak pojawia się kontrolki z błędami na liczniku i nie idzie się z niczym połączyć, nie wylaczaj zapłonu tylko odepnij wtyczkę z pompy ABS i spróbuj ponownie połączyć się z silnikiem lub skrzynią. Jak połączy to szukaj sterownika lub oddaj do regeneracji.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Witam ponownie , sprawdziłem te błędy w liczniku https://files.fm/u/ehyrcwjdu te 3 na pierwszym zdjęciu ( nr 245 , 141 , 251) to z licznika reszta to silnik/skrzynia. Poczekałem aż zapala się kontrolki i odłączyłem sterownik i wtedy mogę się łączyć normalnie z innymi sterownikami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej obstawiam sterownik ABS.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
No niestety nie mogę ci nikogo sprawdzonego polecić. Ja sam sobie zrobiłem łatwo nie jest tym badziej że połączenia które pękają nie są lutowane tylko klejone. Oczywiście można to polutować ale wymagana chirurgiczna precyzja. Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno dextech dobrze to naprawia. Sam nie korzystałem więc nie polecę.
Opublikowano
O proszę dobrze wiedziec, tym bardziej że dzisiaj całkiem przypadkowo oglądałem jego filmik na YT i postanowiłem zadzwonic. Jutro wysyłam sterownik mam nadzieję że szybko i sprawnie pojdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.