Skocz do zawartości

G31 Emergency battery: Change interval reached


bankowiec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Jakas zmora z ta beteria. Ciekawe co ile pada. Wg tego co szukałem sam na necie bo temat mnie zainteresowal to w g31 nie ma jak dostac sie inaczej. W sedanie bardzo prosta robota ale nie w station. Moglem sedana kupic :mrgreen:

Jak ogarniesz temat to zdaj relacje co i jak

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

kilka miesięcy temu wymieniałem samodzielnie, czas pracy około 2-2,5h (przy czym moja wiedza na temat rozbierania tapicerki była raczej znikoma, próbowałem posiłkować się jakimiś filmikami z netu ale w przypadku G wyglądało to trochę inaczej .... brak instrukcji jakiejkolwiek w necie dot kombi) tak trzeba zdjąć podsufitkę i to całą (przy czym "tylko" opuścić) - jeśli nie zrobisz tego w całości to przy opuszczaniu tylko z tyłu gdzie jest moduł ulegnie ona gdzieś zagięciu i nie będzie to wyglądać "ciekawie" .. ja zacząłem rozbierać od słupków środkowych (B), na szczęście nie trzeba było rozbierać dołu tylko tą część górną (z tego co pamiętam jest na zatrzaski plus wysunięcie do góry .... czy jakoś tak), potem demontaż rączek (u mnie 4 sztuki), wymaga to trochę wprawy bo zaślepki do "sprężynek/spinaczy" zwalniających rączki jest ciężko zdemontować (ja użyłem cienkiego zagiętego śrubokręta -może jest jakiś specjalny przyrząd ..) - łatwo je uszkodzić (te zaślepki) -rączki siedzą na takich "spinaczach" trzeba ścisnąć dwoma śrubokrętami do środka i powinny zejść, potem trzeba zdjąć obudowy słupków c (zdejmujesz zaślepkę z napisem airbag i odkręcasz torx-em), Słupki A-> zdejmujesz zaślepkę airbag i odkręcasz torx-em, w przeciwieństwie to innych modeli te obudowy są również na zatrzaskach, potem demontujesz daszki przeciwsłoneczne (jest tam śruba torx z jednej strony a z drugiej strony chyba jakiś wcisk był, ale mogę się mylić), niestety nie pamiętam czy trzeba było zdejmować panel środkowy z przodu przy kamerach przedniej szyby czy opuścił sie z podsufitką ..... (chyba raczej razem z podsufitką), najwięcej zabawy było z rozebraniem słupów D... trzeba zdjąć roletę i odkręcić obudowę po której jeździ roleta (są tam torx-y) plus trzeba zdjąć te "bolczyki" za które zaczepią się roletę (są na wcisk - trzeba uważać i odpowiedni je ścisnąć żeby wyszły) generalnie tą obudowę słupka trzeba "wysunąć" do góry, potem jest trochę zabawy żeby go z powrotem założyć .... potem "odginasz" uszczelki i prawie jesteś w domu ... podsufitka nie opuści sie zbyt nisko, wyjęcie baterii tylko od strony bagażnika (z przestrzeni pasażerskiej raczej nie dasz rady) trochę na "czuja" śrubokrętem podważasz zabezpieczenie obudowy baterii w module i podmieniasz baterię .... i to prawie koniec .... w moim przypadku (nie wiem czy inni też tak mieli) trzeba było skasować błąd komputerem (jeździłem tydzień z komunikatem o awarii systemu)... Podsumowując jeśli masz trochę zdolności "manualnych" i czasu wolnego to jest to do ogarnięcia samemu...


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to sporo roboty w sumie. W sedanie niby moment i po wszystkim. Jak to jest ze to pada tak czesto? One sie nie ładują podczas jazdy?

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do bani patent. To jak to nie sa akumulatorki to po co daja je w takie durne miejsce :duh: jeszcze rozumiem jakby trzymaly z 10 lat. Ale 3 lub 4

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

kilka miesięcy temu wymieniałem samodzielnie, czas pracy około 2-2,5h (przy czym moja wiedza na temat rozbierania tapicerki była raczej znikoma, próbowałem posiłkować się jakimiś filmikami z netu ale w przypadku G wyglądało to trochę inaczej .... brak instrukcji jakiejkolwiek w necie dot kombi) tak trzeba zdjąć podsufitkę i to całą (przy czym "tylko" opuścić) - jeśli nie zrobisz tego w całości to przy opuszczaniu tylko z tyłu gdzie jest moduł ulegnie ona gdzieś zagięciu i nie będzie to wyglądać "ciekawie" .. ja zacząłem rozbierać od słupków środkowych (B), na szczęście nie trzeba było rozbierać dołu tylko tą część górną (z tego co pamiętam jest na zatrzaski plus wysunięcie do góry .... czy jakoś tak), potem demontaż rączek (u mnie 4 sztuki), wymaga to trochę wprawy bo zaślepki do "sprężynek/spinaczy" zwalniających rączki jest ciężko zdemontować (ja użyłem cienkiego zagiętego śrubokręta -może jest jakiś specjalny przyrząd ..) - łatwo je uszkodzić (te zaślepki) -rączki siedzą na takich "spinaczach" trzeba ścisnąć dwoma śrubokrętami do środka i powinny zejść, potem trzeba zdjąć obudowy słupków c (zdejmujesz zaślepkę z napisem airbag i odkręcasz torx-em), Słupki A-> zdejmujesz zaślepkę airbag i odkręcasz torx-em, w przeciwieństwie to innych modeli te obudowy są również na zatrzaskach, potem demontujesz daszki przeciwsłoneczne (jest tam śruba torx z jednej strony a z drugiej strony chyba jakiś wcisk był, ale mogę się mylić), niestety nie pamiętam czy trzeba było zdejmować panel środkowy z przodu przy kamerach przedniej szyby czy opuścił sie z podsufitką ..... (chyba raczej razem z podsufitką), najwięcej zabawy było z rozebraniem słupów D... trzeba zdjąć roletę i odkręcić obudowę po której jeździ roleta (są tam torx-y) plus trzeba zdjąć te "bolczyki" za które zaczepią się roletę (są na wcisk - trzeba uważać i odpowiedni je ścisnąć żeby wyszły) generalnie tą obudowę słupka trzeba "wysunąć" do góry, potem jest trochę zabawy żeby go z powrotem założyć .... potem "odginasz" uszczelki i prawie jesteś w domu ... podsufitka nie opuści sie zbyt nisko, wyjęcie baterii tylko od strony bagażnika (z przestrzeni pasażerskiej raczej nie dasz rady) trochę na "czuja" śrubokrętem podważasz zabezpieczenie obudowy baterii w module i podmieniasz baterię .... i to prawie koniec .... w moim przypadku (nie wiem czy inni też tak mieli) trzeba było skasować błąd komputerem (jeździłem tydzień z komunikatem o awarii systemu)... Podsumowując jeśli masz trochę zdolności "manualnych" i czasu wolnego to jest to do ogarnięcia samemu...


pozdrawiam

 

oplułem ekran resztką kawy... nie mogłem przestać płakać ze śmiechu...


trochę przypomina mi ta historia pewien cytat z filmu. o ten:


-Ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie. Wstaję rano,za piętnaście trzecia. Latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem, śniadanie jadam na kolację, więc tylko wstaję i wychodzę.

-No ubierasz się pan

-W płaszcz jak pada.Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?

-Aaaa...fakt.

-Do PKS mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest PKS.

-I zdanżasz Pan?

-Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni, to jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny, do Stadionu. A potem to mam już z górki, bo tak:119, przesiadka w trzynastkę, przesiadka w 345 i jestem w domu. To znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma. To jeszcze mam kwadrans. To jeszcze sobie obiad jem w bufecie. To po fajrancie już nie muszę zostawać, żeby jeść, tylko prosto do domu i góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się, jem śniadanie i idę spać

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ciekawe ile kosztuje taka wymiana w ASO ?

@maciek a nie tak wygląda życie każdego właściciela nowego BMW ? :wink:

W ASO wymiana ok. 700zl bodajże.


Ja w G31 wymieniałem,


Zdjąłem uszczelkę od góry, odpiąłem dwa klipsy od podsufitki i wsunąłem rękę.

Na czuja otworzyłem klapkę w środku miałem tel z wideokonferencja i latarka, ogladalem obraz na drugim.

Wymieniłem akumulatorek i tyle.



To nie jest bateria, to jest akumulator, nie wierze ze sie nie ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe ile kosztuje taka wymiana w ASO ?

@maciek a nie tak wygląda życie każdego właściciela nowego BMW ? :wink:

 

Ja tylko dla porządku dodam, że absolutnie nie naśmiewam się z pracy wykonanej przez kolegę powyżej. Wręcz jestem pełen podziwu dla jego determinacji i zdolności


Po prostu narracja opisu wywołała skojarzenie z cytatem, który wkleiłem

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....


eh

@maciek_w - nie odebrałem Twojego wpisu jako naśmiewanie się :) (można tylko dodać że powinien to być śmiech przez łzy .. bo jak napisał Krakus3 "czy nie tak wygląda życie ..."), btw opis może wygląda strasznie ale faktycznie tak nie jest :), @bankowiec mam nadzieje że uda Ci się metodą @luk_byd (tak jak piszesz rękawicę trzeba podjąć); dodam jeszcze tylko że w nieautoryzowanych warszawskich warsztatach cena wahała sie między 500-600 zł ...


pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O proszę czyli da sie jakos bez rozbierania polowy auta :mrgreen: to dziwne ze pada tak szybko jak to akumulatorek.

No da rade, da rade. Podsufitka trochę nagina, chociaż na końcu wygląda idealnie, bez śladu, bez szwanku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W touringu łatwiej niż w sedanie odchylić podsufitkę , więc myślę, że to również można szybko załatwić.

Tak pisałem o tym. Ale trzeba też trochę odwagi i ostrożności aby jej nie złamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego luk_byd pytanie jeszcze czy masz szklany, panoramiczny dach?

Tak się przymierzam (może podczas okresu świątecznego) ale myśl mnie ogarnęła czy właśnie roleta dachu nie będzie przeszkadzała w jego odchyleniu i dostaniu się do tej nieszczęsnej baterii/akumulatora.

Miłego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i bateria, a raczej akumulator wymieniony.

Wg tis należy wyjąć całą podsufitkę, jednak przy samym demontażu pojawiają się problemy. Największym wyzwaniem jest chyba wyjęcie zaślepek od rączek przy podsufitce. Wyjęcie ich bez specjalnego szpikulca, a zarazem ich nieponiszczenie jest sporym wyzwaniem. Pozostałe elementy raczej wychodzą dobrze, ale to wszystko plastikowe zatrzaski więc je połamać jest bardzo łatwo.

Ja w sumie odkręciłem wszystkie rączki, słupki, zaślepki, osłony przeciwsłoneczne, mikrofony, haczyki... Ale docelowo okazało się to chyba niepotrzebne, bo i tak całej podsufitki nie ściągałem, ale pewnie dzięki temu uzyskałem nieco miejsca.

Gdybym następnym razem to robił (a może tak się zdarzyć, bo podobno akumulatorki trzymają 3-4 lata czasem 5) to bym wyjął słupki C i D, odchylił do dołu całą podsufitkę w tylnej części auta (tutaj trzyma się ona na dwóch zatrzaskach- klipach). Dodatkowo należy wyjąć maskownice tylnych głośników przez co mamy wystarczająco miejsca aby podważyć klapkę i wysunąć akumulator. Znajduje się on w tylnej, prawej stronie modułu (patrząc w kierunku jazdy). Sam akumulator kosztuje w okolicach 230-240 zł (zależy gdzie patrzeć). Ja za swój w ASO zapłaciłem z jakimś tam symbolicznym rabatem 236zł. Pierwotnie wsadzony był o pojemności 450mAh, ale został on zamieniony na akumulator na coś powyżej 300 mAh (chyba 330).

Aha mam szklany dach więc on raczej też stanowi jakieś tam utrudnienie w całej operacji. Nie mam porównania do wersji bez panoramy, ale cały mechanizm od tego znajduje się przed modułem, przez co podsufitka w tym miejscu jest sztywniejsza i (chyba) trudniej ja odchylić do dołu.

Generalnie zadanie dla osób bardzo cierpliwych i dokładnych, albo mających z tym doświadczenie. Polecam zdobycie jakiegoś manuala, bo tam zazwyczaj jest pokazane z której strony podważać zatrzaski aby ich nie połamać - choć i tak ryzyko pozostaje, a szkoda by było gdyby później np. mikrofon z podsufitki na wybojach wypadał.

Powodzenia, bo skoro te akumulatory tak krótko żyją to raczej większość z posiadaczy G30/G31 (ale i innych modeli) będzie musiało się z tym wcześniej albo później zmierzyć

Edytowane przez bankowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego luk_byd pytanie jeszcze czy masz szklany, panoramiczny dach?

Tak się przymierzam (może podczas okresu świątecznego) ale myśl mnie ogarnęła czy właśnie roleta dachu nie będzie przeszkadzała w jego odchyleniu i dostaniu się do tej nieszczęsnej baterii/akumulatora.

Miłego

Teraz dopiero tutaj wszedłem.

Nie mam panoramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, przed chwila wymieniałem ta baterie w G31, wytrzymała 3,5 roku. Wymane zrobilem u siebie w garazu i zajela mi okolo 60 minut, takze nie ma tragedii.

Posilkowalem sie tym filmem:



Jak ktoś ma pytania to chetnie odpowiem, nie taki diabel straszny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Hej, Polecam wymianę samemu z instrukcją samo dotarcie do baterii i wymiana to do 90 min roboty maks. Z tym, że poza tą instrukcją cieżko znaleść sensowny content zdjęciowy tych elementów w sieci.


Jednak problem pokazał mi się przy ponownym montażu osłony prowadnicy rolety lub chyba poprawna nazwa to osłona słupków D. Namęczyłem się z tym strasznie i finalnie został mi na każdą stronę jeden spinacz :/ Nie jestem w stanie namierzyć na tej osłonie gdzie niby powinna być trzecia spinka a wybitnie zostały mi DWIE :)


Na rysunku zaznaczyłem dwia miejsca których jestem świadom, pytanie o trzecie

https://margoagency.com/testy/g31.jpg


Plus pytanie - czy, żeby błąd zniknął, trzeba jechać skasować błąd ? Bo Bateria wymieniona a błąd jak był tak jest XD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.