Skocz do zawartości

E46 328i problem z rozruchem na benzynie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, pacjent to e46 328i m52 z LPG. Pojawił się mały problem z rozruchem. Na zimnym nie odpala na benzynie. Muszę go odpalać awaryjnie na gazie. Dopiero po rozgrzaniu się do ok. 30-40 stopni odpali z bólem na benzynie. W takiej temperaturze dość mocno przerywa. Gdy rozgrzeje się bardziej, ok. 60 stopni chodzi w miarę normalnie, choć pełnej mocy nie ma.


Dodatkowo, gdy go zgaszę i odczekam z 10-15 minut i spróbuje odpalić (przy 90 stopniach) to już nie odpali na benzynie.


Aktualnie prędkość maksymalna to 160km/H i dalej nie pójdzie. Miał ktoś podobny problem? Wiadomo co mu dolega? Z góry dziekuje za pomoc :)


Dodam jeszcze, ze w ciągu ostatniego roku były wymienione wszystkie cewki, filtry i ori czujniki (wału korbowego oraz dwa walka rozrządu)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprawdzenia błędy, najlepiej inpa oraz pomiar ciśnienia paliwa, ponieważ prawdopodobnie umiera pompa paliwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaż te błędy, gaz nie ma nic do sond, a pewnie to błędy złego składu mieszanki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie zrobiłem zdjęcia, ale tak na szybko podskoczyłem do kolegi po obd i wyskoczyło tylko to:


P0140 - ten błąd miałem już wcześniej, ok. rok temu gdy go ostatnio diagnozowalem, ale nie wykazywał żadnych problemów, miał pełna moc.

P0170 i P0173 - te się pojawiły dopiero gdy zaczęło mu brakować kopa, a być może wcześniej, w każdym razie podczas gdy rok temu był błąd p0140, to tych jeszcze nie było.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dwa ostanie to zły skład mieszanki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzisiaj rano znajomy próbował się podłączyć inpa, ale nie chciało się połączyć z samochodem. Podłączyłem się pod inne ustrojstwo pod obd i dodatkowo oprócz wyżej wymienionych pojawił się błąd p1250. Wiesz może czym może być spowodowane?


Dzisiaj pewnie pogrzebię trochę, powykręcam świece i zobaczymy co dalej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kombinuj sprawdź ciśnienie paliwa tak jak Maniek wspomniał. Pompa umiera albo coś z regulatorem ciśnienia.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
p1250 to prawdopodobnie wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Regulator ciśnienia również zamieniony i wciąż ten sam problem, macie jeszcze jakieś pomysły w związku z tym? Zawsze z takimi problemami radziłem sobie DIY, ale teraz widzę ze bez mechanika się prawdopodobnie nie obejdzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już nie wiesz gdzie szukać to może przepływomierz odepnij i zobacz czy będzie lepiej.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Po wypieciu przeplywki spadają obroty na sekundę i wyskakuje błąd P0101 - mass air flow sensor. Już na samym początku myślałem ze to przeplywka, ale najwyrazniej to coś bardziej złożonego :D
Opublikowano
Wiec tak, wymieniłem regulator ciśnienia i na benzynie zaczął chodzić dobrze, vmax wrócił do normy, jednak problemy z odpalaniem zostały. Przeszukałem forum i okazało się, ze głównym winowajca był gaz, gdyż resztki lpg po zgaszeniu zostawały w dolocie, wiec silnik nie był w stanie przypalić takiej mieszanki. Zgasiłem go na benzynie a rano odpalił na strzała. Dziekuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.