Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Czym objawia się wypalanie filtra cząstek stałych, jak to rozpoznać w trakcie jazdy? W instrukcji jest napisane tylko o działaniu w tym czasie wentylatora chłodnicy. Czy w tej sytuacji lepiej nie wyłączać silnika do momentu ustania pracy wentylatora?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, żadnych oznak nie ma w czasie wypalania DPF. Jedynie możesz zauważyć wyższe spalanie na biegu jałowym . Rozgrzany silnik pokazuje 0,6L - 0,7L , w czasie wypalania 0,9L - 1,1L. Ale w czasie jazdy nie stwierdzisz tego a i nie będziesz co jakiś czas specjalnie zatrzymywał się w miejscu.

Kup interfejs Bluetooth + aplikację BTool.

Dzięki temu będziesz wiedział kiedy masz wypalanie a jeśli będziesz chciał , to sam włączysz ten proces.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Opublikowano
Ostatnio po ok 600km od ostatniego wypalania załączyło się ponownie. Samochód użytkowany tylko w trasie. Po wjechaniu do garażu zauważyłem jedynie pracę wentylatora i czuć było w okolicach komory silnika dziwny zapach. Obroty silnika były w normie na biegu jałowym, a spalania nie pokazuje na postoju. Jest jedynie symbol "∞" po zatrzymaniu w opcji spalanie chwilowe . Powinno być widoczne na biegu jałowym??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten znak oznacza nieskończoność ????

Spalanie chwilowe powinno być wyświetlane.


Opis działania wentylatora.....

Prędkość wentylatora chłodnicy zależy od temperatury płynu chłodzącego na wylocie płynu chłodzącego (chłodnicy) oraz ciśnienia w układzie klimatyzacji. Gdy prędkość jazdy samochodu wzrasta, prędkość wentylatora chłodnicy maleje.


Jeszcze raz ...... aplikacja BTool + adapter Bluetooth rozwiąże twoje problemy.

Opublikowano
Tak nieskończoność- symbol. Tylko jak koła się kręcą spalanie chwilowe jest podawane. Jak auto się zatrzyma nie wskazuje żadnych wartości. Z wentylatorem to jest jawna informacja w instrukcji że się załącza podczas wypalania filtra i to jest ponoć normalne nawet w zimne dni jak dzisiaj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Z wentylatorem to jest jawna informacja w instrukcji że się załącza podczas wypalania filtra i to jest ponoć normalne nawet w zimne dni jak dzisiaj.

 


Tej informacji nie widziałem.

Silnik raczej dąży do tego aby wytworzyć temperaturę do wypalania DPF a nie odwrotnie .


Jaki masz silnik?


Może zrób tak, przy następnym wypalaniu DPF wyłącz klimatyzację i w ukrytych funkcjach ustaw odczyt temperatury płynu chłodzącego. Jak włączyć ci się wiatrak to zwróć uwagę na wartość temperatury płynu chłodzącego.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Nie mam załączonej klimatyzacji. Jak wejść w ukryte menu? Da się na stałe ustawić wyświetlanie dokładnej temp płynu chłodzącego, nie za pomocą wskaźnika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



To należy ustawiać za każdym razem gdy otworzysz auto pilotem , niestety.

Opublikowano
Znajdę gdzieś tłumaczenie poszczególnych opcji tego menu serwisowego, czego dokładnie dotyczą?Temp oleju i płynu chłodzącego to łatwo zrozumieć, a pozostałe?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jaką temp. powinien mieć olej i płyn chłodzący podczas wypalania filtra? oczywiście chciałbym to podejrzeć przez menu serwisowe
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Po dłuższej jeździe w warunkach zimowych gdzie temp. zewnętrzna wynosiła -2st zauważyłem po dojeździe na miejsce iż załączony był chyba wentylator przy chłodnicy a żaluzje odsłonięte, klima wyłączona a na zewnątrz jak wysiadłem znajomy zapach wypalania filtra. Nie gasiłem silnika przez około 15min, temp. oleju i płynu chłodzącego ok89-90st. Po tym czasie żaluzje się zamknęły i wyłączyłem silnik. Czy takie postępowanie wydłuży czas eksploatacji dpf'u? Czy gdybym podwyższał obroty spowoduje to szybsze zakonczenie cyklu wypalania?
Opublikowano
Czyli co jak zauważę że wentylator chłodnicy chodzi, żaluzje odsłonięte i prawdopodobnie trwa wypalanie dpf'u, to mam z powrotem wsiąść do auta i zrobić jeszcze rundkę po okolicy?nie można odczekać aż się cykl zakończy na postoju?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego z czystym sumieniem zaproponuję , abyś kupił aplikację BTool + adapter Bluetooth.

Dzięki tej aplikacji będziesz mógł nadzorować wypalanie filtra DPF.

Będziesz wiedział kiedy masz wypalanie lub samemu będziesz mógł to zainicjować ( wersja płatna ).

Co lepsze , jak będziesz miał błędy , które blokują wypalanie filtra to po ich skasowaniu w/w aplikacją wypalisz DPF.


Ta aplikacja ma jeszcze inne funkcje .

Ja osobiście jestem z niej mega zadowolony.


Jeśli masz otwarte żaluzje to oznacza że temperatura płynu chłodzącego przekracza 100°C lub temperatura oleju w ASB jest za wysoka lub jest podłączona przyczepa lub.......reszty warunków nie pamiętam. Jak bardzo chcesz to zajrzę do ściągi i wypiszę ci je wszystkie.


Ja na początku użytkowania BMW F11 , również miałem takie same sytuacje jak ty . Wtedy nie miałem aplikacji BTool . Tak więc nie wiedziałem co było przyczyną otwartej żaluzji.


Powtórzę się...

Jak chcesz dbać o swoje auto i zmniejszyć koszty utrzymania BMW to jak najszybciej zainstaluj aplikację BTool......


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Opublikowano

Wystarczy że na smartfon ściągnę aplikację bimmer-tool ze sklepu play?

Jaką polecasz wtyczkę bluetooth do gniazda?

Opublikowano
Auto mam jeszcze na gwarancji. Myślisz że gdy pojadę do ASO na przegląd to będą mogli sprawdzić że coś majstrowałem? Najnowsze modele ogarnia ta aplikacja?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.