Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Piszę o swoim przypadku, nie twierdzę że u wszystkich jest tak samo. Dealer powiedział dokładnie, to co napisałem. Czyli albo nowa konfiguracja, po aktualnych cenach albo nie będzie samochodu. Dlatego napisałem, że takiego przypadku to chyba nikt tutaj nie miał. Kwestie jaki jest status i kwestia finansowania, to już osobny temat. Myślałem, że umowa z gwarancją ceny gwarantuje chociaż cenę auta :)

 

To jest naprawdę dziwne podejście dealera... naprawdę współczuję, że tak zostałeś potraktowany, ale może spróbuj skontakować się z BMW Polska i opisać sytuację? Przecież nie masz nic do stracenia, a może uda się coś ruszyć? :wink:

Ja już straciłem nadzieję na odebranie tej beemki na tyle, że na początku września zamówiłem nawet VW, a tu sprawy się jednak potoczyły niespodziewanie, ale jednak całkiem nieźle :)

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano
Piszę o swoim przypadku, nie twierdzę że u wszystkich jest tak samo. Dealer powiedział dokładnie, to co napisałem. Czyli albo nowa konfiguracja, po aktualnych cenach albo nie będzie samochodu. Dlatego napisałem, że takiego przypadku to chyba nikt tutaj nie miał. Kwestie jaki jest status i kwestia finansowania, to już osobny temat. Myślałem, że umowa z gwarancją ceny gwarantuje chociaż cenę auta :)

 

To jest naprawdę dziwne podejście dealera... naprawdę współczuję, że tak zostałeś potraktowany, ale może spróbuj skontakować się z BMW Polska i opisać sytuację? Przecież nie masz nic do stracenia, a może uda się coś ruszyć? :wink:

Ja już straciłem nadzieję na odebranie tej beemki na tyle, że na początku września zamówiłem nawet VW, a tu sprawy się jednak potoczyły niespodziewanie, ale jednak całkiem nieźle :)

 

Od tygodnia czekam na informacje i nie mogę się na nic doczekać. Temat został wrzucony i cisza. Nie przypuszczałem, że w BMW tak dramatycznie wygląda obsługa klienta.

Opublikowano
Patrząc na to co dzieje się z moim zamówieniem i jakie absurdalne propozycje oraz informację dostaję od dealera, to nie wiem czy ja mam takiego pecha, czy taka jest perspektywa na najbliższy czas.

Myślę, że przebiłbym wszystkich na forum jeśli chodzi o poziom absurdu z tym zamówieniem.

Od ponad siedmiu miesięcy nadal 047, ale to tak na prawdę jest najmniejszy problem w tym wszystkim. Nie chodzi nawet o leasing, ale samą umowę, która podobno miała gwarancję ceny.


Uprzedzając ewentualne ataki ze strony użytkowanika "pawelo9" , cieszę się bardzo i absolutnie na nic nie narzekam :)

 

Jeśli nada status 047 to atakuj centralę BMW PL dlaczego tak się dzieje, może w końcu zmienią ci status i coś powoli ruszy się w temacie. :D

 

Interwencje nic nie zmieniają. Tak jak pisałem, to że jest 047 to jest tak na prawdę najmniejszy problem. Z mojego punktu widzenia, znacznie gorsze są próby wywrócenia do góry nogami umowy w celu wymuszenia podniesienia ceny auta o przeszło 15 tysięcy, pomimo gwarancji ceny :) Wiem, że brzmi to absurdalnie co napisałem, ale w takiej sytuacji zostałem postawiony przez dealera. Pisząc już tak wprost i prostacko stanowisko jest takie, że albo robimy nową konfiguracje po nowych cenach, albo nie będzie samochodu. Oczywiście bez gwarancji kiedy będzie i za jakie pieniądze. Szczerze, to czuję się jak [bAD] po wysłuchania stanowiska dealera.

 


Ja też interweniowałem do BMW PL i dostalem odrazu slot. Gdybym nic nie zrobił z poziomu centrali pewnie nadal bym czekał.

Więc polecam taką ścieżkę.


BMW PL ma/powinna mieć/ kontrolę nad swoimi Delerami, więc opisanie tej sytuacji może coś przyśpieszy, żeby marka wyszła trochę z twarzą...

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano

Po prostu był to przypadek, albo w Waszej sytuacji dealer wziął na siebie różnicę w cenie jaka pojawiła się od momentu zamówienia do momentu produkcji. Bardziej to jest kwestia jak widać u jakiego dealera się zamówi. Jedni chcą wyjść z twarzą, a inni mają na to wyrąbane. Mój widać ma to gdzieś i posuwa się do takich ordynarnych numerów.

Gdyby Wasz dealer nie wziął na siebie tych kosztów, to do dzisiaj moglibyście oglądać samochód za szybą w salonie :) ewentualnie zostalibyście postawieni pod ścianą i mieli do wyboru żeby sami to pokryć, tak jak mnie zaproponowano, generując sprytny mechanizm na ominięcie gwarancji ceny

Opublikowano
Po prostu był to przypadek, albo w Waszej sytuacji dealer wziął na siebie różnicę w cenie jaka pojawiła się od momentu zamówienia do momentu produkcji. Bardziej to jest kwestia jak widać u jakiego dealera się zamówi. Jedni chcą wyjść z twarzą, a inni mają na to wyrąbane. Mój widać ma to gdzieś i posuwa się do takich ordynarnych numerów.

Gdyby Wasz dealer nie wziął na siebie tych kosztów, to do dzisiaj moglibyście oglądać samochód za szybą w salonie :) ewentualnie zostalibyście postawieni pod ścianą i mieli do wyboru żeby sami to pokryć, tak jak mnie zaproponowano, generując sprytny mechanizm na ominięcie gwarancji ceny

 

Albo trzecia opcja, że chytry dealer wali w pręta i nie chce stracić ani grosza ze swojej marży :)

Zamawiałeś furę jako przedsiębiorca czy jako konsument? Jeżeli zamówienie (umowa) zostało podpisane z gwarancją ceny i nie ma w niej mowy o tym, że cena może się zmienić, to co do zasady zmienić się nie może, chyba, że sprzedający powoła się na błąd lub nadzwyczajną zmianę stosunków pomiędzy stronami. O ile pierwsza opcja nie wchodzi w ogóle w grę, o tyle druga (tzw klauzula rebus sic stantibus) wymaga wykazania tych szczególnych zmian, które, o ile byłyby stronie znane, spowodowałyby, że umowa nie zostałaby zawarta (tutaj np. wzrost cen spowodowany inflacją/pandemią, niemożność dostarczenia pojazdu z powodu np. zakończenia produkcji etc.). Rozumiem, że w tym wypadku sprzedawca zapewne będzie uderzał w tony, że doszło do tej nadzwyczajnej zmiany okoliczności i nadzwyczajnych trudności z wywiązaniem się ze zobowiązania wynikającego z umowy, ale tutaj nie ma Twojej winy. Oferta którą przedstawili w momencie podpisywania umowy jest dla stron wiążąca w myśl zasady pacta sunt servanda i jej zerwanie powinno pociągać za sobą konsekwencje zarówno dla jednej jak i dla drugiej strony. Wracając do pytania z początku posta - jeżeli zamówiłeś pojazd jako konsument, to jesteś dodatkowo chroniony w obrocie prawnym jako podmiot nie będący profesjonalistą w obrocie i z tego tytułu też przysługują Ci pewne prawa. Nie bój się podważyć zdanie dealera, bo te umowy zamówienia pojazdów w większości mają gromadę klazul abuzywnych punktowanych przez UOKiK w postępowaniach i oni doskonale o tym wiedzą, że tak jest - umowa taka nie może w sposób rażący różnicować praw i obowiązków stron, a jeżeli dealer zobowiązał się do sprzedania pojazdu w cenie jaką potwierdził umową, to ta cena nadal powinna obowiązywać i to oni muszą wykazać, że jest inaczej i to udowodnić, a nie Ty :wink: . Nie sugeruj się wątkiem 3er i tematów LCI, bo tam sytuacja jest inna, dostarczane obecnie pojazdy nie są już tymi, które klienci zamówili i tam faktycznie zachodzi uzasadniona trudność w spełnieniu zobowiązania poprzez dostarczenie stricte zamówionego przedmiotu, ale w tym wypadku moim zdaniem to jest dymanie klienta po całości i liczenie na to, że się nie odezwie.

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano

Mogą zrobić z Tobą co chcą, chyba że oddasz sprawę do sądu...

ale że nikomu się nie chcę... to umowy są jednostronne dla BMW..

napiszą Ci że covid, wojana itp i mogą co chcą...

ale ...

Do dealera z KrK już nie wróce...kupiłem w W-wie... ze stoku...

i nie wierze w żadne gwarancje ceny w nic...... jedynie w to że wykładam kase, i biorę z placu z rabatem... dwie strony zadowolone, transakcja 5 minut z 4 maileb3 rozmowy po 2 minuty... i w 5 dni auto w garażu

no i wyjazd do W wy po auto z południa...

za tydzień 1000km zrobione...

Przy dotarciu spalanko 6.6 literka... myśle ze super jak na 2.0 benzyne

Opublikowano
Mogą zrobić z Tobą co chcą, chyba że oddasz sprawę do sądu...

ale że nikomu się nie chcę... to umowy są jednostronne dla BMW..

napiszą Ci że covid, wojana itp i mogą co chcą...

ale ...

Do dealera z KrK już nie wróce...kupiłem w W-wie... ze stoku...

i nie wierze w żadne gwarancje ceny w nic...... jedynie w to że wykładam kase, i biorę z placu z rabatem... dwie strony zadowolone, transakcja 5 minut z 4 maileb3 rozmowy po 2 minuty... i w 5 dni auto w garażu

no i wyjazd do W wy po auto z południa...

za tydzień 1000km zrobione...

Przy dotarciu spalanko 6.6 literka... myśle ze super jak na 2.0 benzyne

 

No popatrz, co za zbieg okoliczności. Ja rok temu zamówiłem X3 u dealera z Krakowa i teraz tuż przed odbiorem chcą mi podnieść cenę samochodu.

Zamawiałem na firmę, ale ponieważ nie handluję samochodami to obowiązuje mnie ochrona konsumencka - rozmawiałem już z rzecznikiem.

Póki co sprawę zgłosiłem do BWM Polska ale oni chyba nie są zbytnio zainteresowani - szukam ścieżek eskalacyjnych, szukam prawnika ale jednocześnie szukam samochodu ze stocku.


Dodam tylko, że w moim przypadku samochód miał być w Maju i jeśli nie dojdzie do ugody i jego wydania, wejdę na drogę prawną z dealerem i będę chciał na niego przerzucić wszystkie straty jake poniosłem w wyniku zerwania przez nich umowy.

Co do pisania, że COVID i Wojna to mogą sobie nam mówić tak przez telefon, ale w sądzie to nie przejdzie, wiedzieli co, gdzie i za ile zamawiają.


Edit: dodam jeszcze, że mój samochód ma spory rabat od Importera, czyli od BMW Polska. Rzecznik mi podpowiedział, że salon może próbować przejąć ten samochód, żeby go sprzedać z dużo większą marżą. Ale wszystkiego się dowiem i nie omieszkam oppisać.

Opublikowano

Próbowałem z rzecznikiem, było pismo urzędowe... nie chcieli negocjacjii... jakiś tysiąc obniżyli... i tyle...

teraz samochód juz na olx w cenie katalogowej i na pewno się sprzeda...

zarobili na moim zamówieniu być może z 50 tyś...

został wówczas tylko sąd...

olałem sprawę, nie chce mi się walczyć i denerwować...

na pewno nawet na serwis do nich nie pojadę...

Opublikowano
Mały update ode mnie. Auto w końcu zostało wyprodukowane i aktualnie jest w Polsce (gdzieś na stoku przy granicy, czeka na akcyzę lub transport do dealera). Żeby w ogóle się wyprodukowało musiałem zrezygnować z headupa, cała reszta jest (łącznie z Harmanem, którego początkowo nie mogłem zamówić, bo był w restrykcjach). Auto zamawiane było we wrześniu 2021.
Opublikowano
Próbowałem z rzecznikiem, było pismo urzędowe... nie chcieli negocjacjii... jakiś tysiąc obniżyli... i tyle...

teraz samochód juz na olx w cenie katalogowej i na pewno się sprzeda...

zarobili na moim zamówieniu być może z 50 tyś...

został wówczas tylko sąd...

olałem sprawę, nie chce mi się walczyć i denerwować...

na pewno nawet na serwis do nich nie pojadę...

 

Podeślesz linka do OLX?


Nikt nie chce iść do sądu ale, ale też nikt nie lubi być oszukiwany.

U mnie rabat był udzielony przez Importera i z tego co wiem, nie schodzili z marży, teraz rabaty są mniejsze i chcą zrobić tak jak w Twoim przypadku. Widać, że to ich normalny proceder, który mam zamiar nagłośnić, może ktoś się zainteresuje. A myślę, że będę ich w stanie pozbawić kilku potencjalnych klientów (w tym sporego klienta flotowego).


Teraz korzystają ale czasy się zmieniają i jeszcze ten konkretny dealer pożałuje swoich praktyk.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanko, czy jest jeszcze ktoś na forum kto czekam na samochód 8 miesięcy albo dłużej ?

 

Ja czekam 14 miesięcy

 

Patologia, w zasadzie ciężko to nawet skomentować. Chyba faktycznie trzeba dać sobie w końcu spokój, jak to tak wygląda

Opublikowano
Mam pytanko, czy jest jeszcze ktoś na forum kto czekam na samochód 8 miesięcy albo dłużej ?

Ja czekam już 11 miesięcy... :|

Opublikowano
Mam pytanko, czy jest jeszcze ktoś na forum kto czekam na samochód 8 miesięcy albo dłużej ?

Ja czekałem ponad 13 miesięcy. Auto odebrałem tydzień temu.

Opublikowano
Ostatnio jestem na terenie polnocnych Niemiec i w tutejszych salonach, glownie w mniejszych miasteczkach, sporo nowych jedynek stoi na placach.

Nie wiem jak ceny wygladaja, ale jak ktos czeka 14 miesiecy to moze jest to rozwiazanie...

 

To co piszesz oznacza tylko jedno, że da się wyprodukować i nie ma z tym żadnego problemu. Resztę można sobie samemu dopowiedzieć, kto robi nas w wała.


Dzięki za odzew, patrząc na to że nie ma w moim przypadku perspektyw na produkcję w najbliższym czasie, dalsze czekanie nie ma sensu, bo warunki leasingu i tak mogą być utrzymane do końca roku.


Według mnie to są wszystko celowe działania, żeby coś jeszcze zarobić, żeby ubić leasing na dobrych warunkach itd. Witamy w Polsce :)

Opublikowano

@xeonn


Nie wiem skad sa te auta, czy ktos zrezygnowal z zamowienia, takze daleko bym nie szedl ze spiskowaniem. Troche czasu do konca roku jeszcze jest, ale mozna obdzwonic kilka salonow i popytac co maja.


Pracownicy BMW np. w Lipsku maja mozliwosc specjalnego leasingu i wymiany co 6 miesiecy auta (okolo 300 euro za serie 1) i tez musieli wydluzyc ten okres do 8 miesiecy z uwagi na opoznienia produkcyjne, wiec cos w tym jest. Ja czekalem 2.5 miesiaca na moje auto i to wydawalo mi sie dlugo :D

Opublikowano
@xeonn


Nie wiem skad sa te auta, czy ktos zrezygnowal z zamowienia, takze daleko bym nie szedl ze spiskowaniem. Troche czasu do konca roku jeszcze jest, ale mozna obdzwonic kilka salonow i popytac co maja.


Pracownicy BMW np. w Lipsku maja mozliwosc specjalnego leasingu i wymiany co 6 miesiecy auta (okolo 300 euro za serie 1) i tez musieli wydluzyc ten okres do 8 miesiecy z uwagi na opoznienia produkcyjne, wiec cos w tym jest. Ja czekalem 2.5 miesiaca na moje auto i to wydawalo mi sie dlugo :D

 

Akurat w moim przypadku auto 8 miesięcy wisi na 047 i ani dealer ani centrala nie ma jak widzę zamiaru nic z tym zrobić.

Poza przyjęciem zaliczki i próbami zmiany ceny auta (przy umownie z gwarancją ceny) bmw nie zrobiło czegokolwiek żeby to auto się wyprodukowało.

Więc cieżko nie mieć wrażenia, że to jest jeden wielki wałek. Wygląda to tak jakby przyjmowali zamówienia na samochody które wiedzą że nie mogą się wyprodukować, albo nawet nie mają zamiaru ich wyprodukować, cel jest tylko taki żeby utrzymać płynność finansową z zaliczek, a w kolejnym kroku sprzedawać z większym zyskiem samochody z których ludzie zrezygnują, bo już nie będą mieli siły albo możliwości czekać. Niestety ale obraz jest jednoznaczny

Opublikowano
@xeonn Patrzac z Twojej perspektywy rzeczywiscie obraz jest dosc jednoznaczy... Na forum serii 3 G20/G21 byly opisywane przypadki gdzie ktos mocno podejrzewal, ze jego auto sie sprzedalo za wyzsza cene...

 

Też miałem takie podejrzenie, ale brak dowodów. Identyczny samochód z tego samego salonu, ale może ktoś też taki zamówił :?


Czekałem 15 miesięcy :D

Opublikowano

Za rękę wiadomo, że ciężko złapać :) ale ewidentnie wygląda to wszystko słabo. Generalnie nawet jedno zdanie lub słowo wypowiedziane w salonie nie okazało się prawdą.

Umowa także jest z tego co się zorientowałem nic nie warta, bo jest łamana na wszystkie możliwe strony.

Ja już przyjmuję zasadę, że jak słyszę od nich że jest dzień, to znaczy że jest noc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.