Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Pacjent E39 530i w automacie ZF'a.


Sprawa wygląda następująco. Pewnej pięknej niedzieli jechałem po mieście, zdążyłem zrobić około kilometra lub dwóch i przy hamowaniu na światłach pedał hamulca "bzyknal" jakby włączył się ABS mimo że mocno nie hamowałem. Od razu wywaliło na desce kontrolkę ABS, żółty wykrzyknik oraz kontrolkę trakcji. Pomyślałem "czujnik ABS powiedział papa" i dojechałem na miejsce. Wsiadłem spowrotem do domu i po błędzie ani śladu kolejne kilka dni.


Po kilku dniach wskoczyłem na trasę ponad 100 kilometrów, dojechałem na miejsce bez problemów. W drodze powrotnej stałem w korku (dzwon na A2) i podczas gdy się toczyłem gaz hamulec przez dobre 40 minut znów wywaliło to samo jednak auto zrobiło się dziwny muł. Zjechałem na jedzenie, po zgaszeniu silnika pokazało komunikat "trans. failsafe prog".


Wtedy przypomniało mi się, że kasowałem błędy dotyczące temperatury oleju skrzyni i nie wróciły. Może zagotowałem w korku. Olej był wymieniany kilka miesięcy wcześniej. Pomyślałem, że zjem i dam jej przestygnąć.


Odpaliłem, błędy wyświetlało kilka sekund i za chwilę zniknęły z deski. Po przejechaniu 20-30 kilometrów wróciły i zauważyłem, że po zdjęciu nogi z gazu i dotknięciu hamulca prędkościomierz spada do ZERA.


Objawy... Nieco mniej agresywnie ruszała, jakby zamulała, biegi zmieniała normalnie na moje, w D jak i w manualnym trybie i ten brak prędkościomierza.


Podpiąłem kompa, zrobiłem fotki błędów skrzyni, wykasowalem i zrobiłem rundkę po mieście i na D i agresywnie przełączając biegi w trybie manualnym po rozgrzaniu silnika próbując wymusić błąd ale nic z tego. Błędu nie było. Od tamtej pory nie jeździłem bo nie chcę zajeździć skrzyni jeżeli coś się dzieje.


Oto błędy...


IMG-20211121-140617.jpg

IMG-20211121-140537.jpg

IMG-20211121-140423.jpg

IMG-20211121-140411.jpg

IMG-20211121-140358.jpg


Co robić? Od czego zacząć diagnozę? Martwić się?


PS. Na silniku zero błędów. Był błąd czujnika położenia wałka po stronie ssącej z którym się uporałem.

Opublikowano

czesc bledow skkrzyni moze (czasami) pochodzic od wadliwej pracy silnika - sprawdz bledy w silniku - moze to cos wyjasni

Oczywisci ABS, takze sprawdz - to tez ma wplyw na prace skrzyni

Opublikowano

Błędów na silniku zero absolutne.


ABS nie mogłem znaleźć w inpie, niektóre moduły jak chciałem sprawdzić to wywalalo program więc ciężko mi powiedzieć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Połącz się z dsc i zobaczysz błąd tylnego czujnika abs, to jest przyczyną Twoich problemów. Skrzynia głupieje przez brak odczytu prędkości pojazdu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.