Skocz do zawartości

E39 zmiana licznika na High (BC)


Ukasz34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zamieniał ktoś kiedyś licznik z low (bez bc) na high z wyświetlaczem?

ja w swoim nie mam nawet podstawowego komputera a chciałbym to zmienić i wiem że muszę kupić licznik przedliftowy z tzw plecakiem przeprogramować (np. pasoftem) i to nie jest problem. Schody zaczynają się bo w liczniku mam dwie wtyczki a trzeba dorobić trzecią. Tutaj pojawia się pytanie czy kotś coś wie albo słyszał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, było przerabiane kilka razy. Musisz zrobić przejściówkę z 2 wtyczek na 3 wtyczki. Ja kupiłem moduł GM3 za kilka zł i z niego pozyskałem gniazda do tych dwóch wtyczek, na złomie wytargałem z E39 wtyczki do licznika (najlepiej kupić licznik z wtyczkami) tu masz linka do pliku w którym jest schemat jak taką przejściówkę zrobić.

https://chomikuj.pl/szumrak/E39


Jeżeli nie masz nawet małego bc to pewnie jeszcze manetkę kierunkowskazów musisz zmienić na taką z bc i podłączyć.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Montowałem u siebie taki licznik, jak i kolega szumrak , musisz posiadać przynajmniej interfejs pasoft żeby to doprowadzić do ładu. W rozpisce jest błąd, tu masz wszystko w temacie

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=4&t=169331

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W rozpisce jest błąd, tu masz wszystko w temacie.

W PDFie odemnie ten błąd jest już poprawiony ;) (pin27 zmieniony na 7)

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem u siebie taki licznik, jak i kolega szumrak , musisz posiadać przynajmniej interfejs pasoft żeby to doprowadzić do ładu. W rozpisce jest błąd, tu masz wszystko w temacie

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=4&t=169331

 


Pasofta mam, mniej więcej już to ogarnaim więc bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz tu jeszcze odemnie troszkę uproszczony schemat, widać co z czym można zmostkować żeby było dobrze a troszkę pracy mniej.

IMG-20211121-125531.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może się różnić. Ważne jaki sterownik silnika i na tej podstawie jest z plecakiem lub bez. MS41 z plecakiem od MS42 bez plecaka. (Teoretycznie licznik z plecakiem z data produkcji po 07.97 nadaje się też do MS42 bo po tej dacie została wprowadzona obsługa CAN w liczniku, ale lepiej nie ryzykować) jako że twoje auto jest z 96r. to raczej żadny licznik nie będzie za stary, oby był z plecakiem.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.