Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów.

Posiadam w swojej besi kierownicę czteroramienną i chciałbym zamienić ją na multimedialną.

Prosiłbym o informacje jakie czary :) muszę wykonać i co muszę dokupić.

Będę wdzięczny za wszelkie info :modlitwa:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie to samo co w E39, poduszkę z przyciskami (raczej masz tam 2 nabojową ale możesz sprawdzić) i trzeba dołożyć 2 przewody od taśmy pod kierownicą, jeden do I-BUS a drugi do sterownika silnika.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dzięki za info, poduszkę mam już upatrzoną. Jeszcze tylko nie wiem co z tymi dwoma kabelkami, jak byś się mógł coś szerzej to byłbym wdzięczny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poduszkę kup najlepiej z kabelkiem od multifunkcji który wpina się w taśmę airbag. Następnie do wtyczki taśmy od strony kolumny musisz dołożyć jeden kabelek IBUS (multifunkcji) możesz podpiąć nawet do radia, i drugi do sterownika silnika (tempomat).
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Poduszka założona.Kabelki były przy poduszce, wpiełem i sterowanie radyjkiem działa jak trzeba. Przy nowej była kostka od poduchy i druga od sterowania radia i tempomatu. W kierownicy wolne miejsce na tę kostkę i już. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O popatrz to nawet instalacje miałeś przygotowaną fabrycznie, tempomat też działa?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sporo X5 ma rozszerzone wiązki, dokładasz rzeczy na zasadzie wpinania kostek wtedy
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
No i się pochwaliłem :duh: wszystko działało, ale przestało, najpierw padło oświetlenie przycisków więc odkręciłem poduchę i znalazłem luźny kabel przy kostce przycisków. I jak zaczełem wszystko poprawiać to chyba pomieszałem kabelkami i odwrotnie na kostce podłączyłem. Teraz jest już dobrze chyba, ale nic nie działa tylko klakson. Może ktoś mi podpowie co z tym fantem zrobić. :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cos jeszcze nie działa? Sprawdź bezpieczniki (F9 i F29 w schowku). Najlepiej wrzuć zdjęcie kostki gdzie namieszaleś i opisz co zrobiłeś.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Ten przewód od multifunkcji ma 4 kabelki i one się wypięły z kostki przy poduszce. Poprostu wpiełem je do kostki dobrze kolorami, tylko odwrotnie. Potem poszukałem na zdjęciach w internecie i podłączyłem chyba prawidłowo, tylko multifunkcja i tempomat już nie nie działa. Właśnie się zastanawiałem czy nie spaliłem jakieś bezpieczniki.

I nie zauważyłem żeby coś jeszcze nie działało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź te bezpieczniki co podałem, bo wygląda że odwrotnie podłączyłeś plus i masę. Może masz farta :mad2:
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak bezpieczniki będą całe to albo taśma, można sprawdzić multimetrem, albo trzeba szukać nową multifunkcję.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Sorki że tak długo to trwało, ale wypadło mi parę spraw. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie prubówką i multimetrem i tylko 29 nie pokazuje napięcia, ale ciągłość na multimetrze ma. Jak będę miał czas to jeszcze sprawdzę ciągłość tych przewód od multifunkcji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale taśmę też sprawdziłeś?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Jeszcze jeden szczegół działa klakson. Chociaż jeden plus. :roll: Wymieniłem też multifunkcję tą gdzie jest zasilanie i przyciski od tempomatu. Niestety nic to nie zmienia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Który rok i miesiąc auta?

Wstępnie od taśmy pod poduszką do przycisków idą 4 żyły

Pin1 masa

Pin4 12v

Podłącz tam miernik pod oba i zobacz czy masz 12v

Jeśli nie zdejmij dolną osłonę kolumny kierowniczej i tam w taśmę jest wpięta wtyczka 10pin zielona. Zobacz czy na:

Pin7 brązowy przewód jest masa

Pin10 fioletowy z szarym paskiem 12v

Jeżeli tu jest to taśma do wymiany.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie w nowym roku i najlepsze życzenia dla forumowiczów :D. W końcu znalazłem czas żeby sprawdzić zgodnie z radą kolegi Szumraka. Znalazłem na pinie 1 -, a na 3 napięcie, po przekręceniu kluczyka na 4 pinie.Więc wszystko gra. Okazało się że te cholerne kabelki ciągle się wysuwały z kostek. Więc wymieniłem je na dłuższe i trochę grubsze. Założyłem i znowu wszystko jest ok :D.

Pozdrawiam kolegę Szumraka i dziękuję za podpowiedzi :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to rewelacja, fajnie że udało się zrobić. :cool2:
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.