Skocz do zawartości

80527A - AdBlue - Active Tank (SET signal)


luk_byd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli działa to jasne że nie ruszać ale wiem że można wykodować, przynajmniej nie ma z tym problemu w początkowych rocznikach, nie wiem jak z nowszymi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli działa to jasne że nie ruszać ale wiem że można wykodować, przynajmniej nie ma z tym problemu w początkowych rocznikach, nie wiem jak z nowszymi.

Nie wykodować a jeśli już wyprogramować czy po prostu usunac z softu.

Kodowaniem sie tego nie zalatwi.


Rocznik nie ma nic do rzeczy raczej, tutaj bardziej o wersje firmware/software chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Być może chodzi o zmianę w sofcie, efekt jest taki że fizycznie wszystko zostaje jak jest a systemowo tak jak by go w ogóle nie było, nie da się tego sprawdzić przez gniazdo diagnostyczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Być może chodzi o zmianę w sofcie, efekt jest taki że fizycznie wszystko zostaje jak jest a systemowo tak jak by go w ogóle nie było, nie da się tego sprawdzić przez gniazdo diagnostyczne.

Nie do końca tak jest.

Zasieg adblue będzie stały a przez obd da rade sprawdzić że nie ma scr


Kwestią tego kto co potrafi ale powyższe to żadna filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Problemy z adblue to neverendingstory. Kto ma ciężarowe lub busy zna temat. Ceny części są z kosmosu, a sypie się to notorycznie. Po prostu adblue się krystalizuje w ujemnych temperaturach ( jest to proces częściowo nieodwracalny ) a proszek kt pozostaje z biegiem czasu zapycha nam zbiornik, wtryskiwacz, wężyki i pompę. Na początku sterownik wykrywa nieprawidłowe wartości ciśnień, przez co zapala check. Potem zaczyna odliczać od 800km do zera i brak możliwości odplenia auta. Tylko laweta i serwis.

Znam dobra firmę w Poznaniu kt wywala to pseudoekologiczne badziewie ( bo jaka to ekologia jak wiecznie się psuje, trzeba produkować części zamienne, a i sam mocznik jest wysoko toksyczny i szkodliwy dla zdrowia - uważajcie przy nalewania, żeby nie oblać tym rąk!!!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie. Czy po wymianie zbiornika (aktywny zbiornik) musze go jakos programowac? kodowac? Czy wystarczy, ze przeloze i podlacze kable i szlaufy? Niestety musze to zrobic sobie sam w sobote lub w niedziele.


Drugie pytanie:

jak mam sprawdzic czy dany zbiornik bedzie pasowal do mojego egzemplarza?

Na allegro, ebayach i innych OLXach od groma jest tego... ale jeden pisze, ze do 520 limuzyna 190 KM, drugi niby taki sam, ale napisane, ze do kombi, trzeci napisane ze pasuje do kazdego G.... 30, 31 i 32...


Ktos sie orientuje czy sa roznice i jakie? Ew. czy ktos moze mi pomoc rozkodowac po VIN jaki numer powinien miec zbiornik?



Dzis po miesiacu zdiagnozowalem, ze walniety jest czujnik (od ostatniego napelnienia jednak ubywal mocznik, ale komputer wskazuje, ze zbiornik jest FULL i zasieg sie nie zmienial - dzis z pompy dolalem 2 litry.


Ewentualnie czy moge przelozyc sam czujnik z "dawcy" do mojego zbiornika? Tylko gdzie jest ten czujnik? W pompie czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc.

Auto w koncu trafilo na warsztat.

2 zbiorniki rozne. W tym jeden na 119% jest sprawny (zabrany z innego auta), drugi z alledrogo. Ciagle jest ten sam blad.


Czy sa jakies bezpieczniki od ukladu SCR, ktore dotycza zbiornika i sensora w zbiorniku i pompy? Ma ktos jakas rozpiske ukladu, ktory numer bezpiecznika za co jest odpowiedzialny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w oprogramowaniu.

Samochod sam nagle bez powodu wyswietla blad (przeciez program sam sie nie przeprogramowal)....

Rozwiazaniem jest wgranie nowego softu? Co zua bzdury.


Zarowno ASO jak i niezalezny "SZPEC" od BMW mowia, ze nalezy wgrac nowy soft, ale obaj mowia ze to i tak nie zagwarantuje rozwiazania.


W dodatku nie mozna tego zrobic od razu, tylko nalezy umowic sie na termin... nie wiem moze plik i algorytm trzeba u Billa Gatsa zamawiac specjalnie? a wiadomo on jest zajety knuciem i przejmowania wladzy nad swiatem i trzeba czekac.


Co za brednie... ale zeby ASO i jakis specjalitujacy sie w BMW warsztat mowil to samo?


Jak by ktos byl zainteresowany, to mam do sprzednia BMW 530 D (G31) - 204 000 km SHADOWLINE, wersja SPORT (ale bez M) / 2017 rok. Zapasowy zbiornik adblue w gratisie dam.


Jesli ktos ma Mercedesa W124 do sprzedania to chetnie kupie - najlepiej 200D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem jest w oprogramowaniu.

Samochod sam nagle bez powodu wyswietla blad (przeciez program sam sie nie przeprogramowal)....

Rozwiazaniem jest wgranie nowego softu? Co zua bzdury.


Zarowno ASO jak i niezalezny "SZPEC" od BMW mowia, ze nalezy wgrac nowy soft, ale obaj mowia ze to i tak nie zagwarantuje rozwiazania.


W dodatku nie mozna tego zrobic od razu, tylko nalezy umowic sie na termin... nie wiem moze plik i algorytm trzeba u Billa Gatsa zamawiac specjalnie? a wiadomo on jest zajety knuciem i przejmowania wladzy nad swiatem i trzeba czekac.


Co za brednie... ale zeby ASO i jakis specjalitujacy sie w BMW warsztat mowil to samo?


Jak by ktos byl zainteresowany, to mam do sprzednia BMW 530 D (G31) - 204 000 km SHADOWLINE, wersja SPORT (ale bez M) / 2017 rok. Zapasowy zbiornik adblue w gratisie dam.


Jesli ktos ma Mercedesa W124 do sprzedania to chetnie kupie - najlepiej 200D

Soft nie rozwiązuje problemu sprawdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w oprogramowaniu.

Samochod sam nagle bez powodu wyswietla blad (przeciez program sam sie nie przeprogramowal)....

Rozwiazaniem jest wgranie nowego softu? Co zua bzdury.


Zarowno ASO jak i niezalezny "SZPEC" od BMW mowia, ze nalezy wgrac nowy soft, ale obaj mowia ze to i tak nie zagwarantuje rozwiazania. . . .

Soft nie rozwiązuje problemu sprawdzone

 

Serwis ASO, najwiekszy i najlepszy w okolicy twierdzi co innego.


Na razie wymienilismy we wlasnym zakresie 2 zbiorniki (jeden uzywany kupiony gdzies tam i drugi od innego BMW, stary zbiornik dziala w drugim BMW z 2018 roku), nie dalo to zadnego efektu. Kable i kostki wygladaja na ok... auto ma nie cale 5 lat i do tej pory dzialalo, wiec jest nieprawdopodobne aby cos elektrycznie samo z siebie nie dzialalo.


Nasz "SZPECU" skonsultowal to ze swoimi zaufanymi wtykami w BMW i dostal cynk, ze trzeba wgrywac oprogramowanie. Mamy termin na czwartek najblizszy, ma to zajac 2 godziny. Dam znac co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem jest w oprogramowaniu.

Samochod sam nagle bez powodu wyswietla blad (przeciez program sam sie nie przeprogramowal)....

Rozwiazaniem jest wgranie nowego softu? Co zua bzdury.


Zarowno ASO jak i niezalezny "SZPEC" od BMW mowia, ze nalezy wgrac nowy soft, ale obaj mowia ze to i tak nie zagwarantuje rozwiazania. . . .

Soft nie rozwiązuje problemu sprawdzone

 

Serwis ASO, najwiekszy i najlepszy w okolicy twierdzi co innego.


Na razie wymienilismy we wlasnym zakresie 2 zbiorniki (jeden uzywany kupiony gdzies tam i drugi od innego BMW, stary zbiornik dziala w drugim BMW z 2018 roku), nie dalo to zadnego efektu. Kable i kostki wygladaja na ok... auto ma nie cale 5 lat i do tej pory dzialalo, wiec jest nieprawdopodobne aby cos elektrycznie samo z siebie nie dzialalo.


Nasz "SZPECU" skonsultowal to ze swoimi zaufanymi wtykami w BMW i dostal cynk, ze trzeba wgrywac oprogramowanie. Mamy termin na czwartek najblizszy, ma to zajac 2 godziny. Dam znac co i jak.

 

Czekam z niecierpliwością gdyż robiłem to w dwóch autach i nikomu nie rozwiązało to problemu.


A żeby poszerzyć nieco diagnostyke, czy jakieś błedy w silniku są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luk_byd - 80527A - jedyny permanentny blad.


Wczesniej byly jakies dwa inne ale one znikly juz dawno - wiec to byly robocze bledy podobne do tych, ktore z nienacka komputer widzi w kamerze do rozpoznawania przed autem, czy czujnikow cofania, albo podnosnikow szyb.


Reasumujac: UKLAD KATALITYCZNY ma TYLKO 80527A - skasowanie z aktywnych bledow, wylacza CHECK ENGINE na dwa uruchomienia. Po trzecim uruchomieniu po krotkiej chwili 80527A wraca ponownie wraz z wyswietleniem CHECK ENGINE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czesc.

Auto w koncu trafilo na warsztat.

2 zbiorniki rozne. W tym jeden na 119% jest sprawny (zabrany z innego auta), drugi z alledrogo. Ciagle jest ten sam blad.


Czy sa jakies bezpieczniki od ukladu SCR, ktore dotycza zbiornika i sensora w zbiorniku i pompy? Ma ktos jakas rozpiske ukladu, ktory numer bezpiecznika za co jest odpowiedzialny?

Sprawdzałeś wiązkę idącą do wnętrze auta?

Nawet w ista jest informacja o przecierających się instalacjach elektrycznych pod nadkolem.


Sam sterownik jest w bagażniku z prawej strony.


W aucie, które diagnozowałem wiązkę miałem sprawdzoną. Dodatkowo podstawiałem dwa inne sterowniki SCR i nic to nie zmieniło. Zbiornika nie miałem. Czy w moim przypadku on był winny, nie mogę potwierdzić, bo klienta nie było na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
luk_byd - 80527A - jedyny permanentny blad.


Wczesniej byly jakies dwa inne ale one znikly juz dawno - wiec to byly robocze bledy podobne do tych, ktore z nienacka komputer widzi w kamerze do rozpoznawania przed autem, czy czujnikow cofania, albo podnosnikow szyb.


Reasumujac: UKLAD KATALITYCZNY ma TYLKO 80527A - skasowanie z aktywnych bledow, wylacza CHECK ENGINE na dwa uruchomienia. Po trzecim uruchomieniu po krotkiej chwili 80527A wraca ponownie wraz z wyswietleniem CHECK ENGINE.

Pytam bo ten błąd na konkretnie jednym pinie (nie pamiętam który). SET signal.


I tak sobie myślę, że może być błąd że w innym ECU (np. BDC, ECU) nie podaje jakiejś danej.


Spotkałem się tez z tym, że bład był tylko wtedy, gdy temp na dworze była poniżej 6*C....


Wszystkie co do jednego parametru jednak dało radę odczytać.


I pytanie, czy załączenie podgrzewania powoduje błąd, czy jak...



Czy ktoś wymieniał/podmieniał sterownik SCR na próbe w takiej sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czesc.

Mialem napisac dawno temu - ale ciagle brak czasu.



Mechanik podmienil zbiorniki na inny. Nic to nie dalo. Blad jak byl tak byl. Pozniej wrocil zbiornik oryginalny potem znow przekladki... bez efektu. Kiedy bawara wyjechala z warsztatu blad nadal byl. Mechanik obejrzal wiazki i kostki - byly w porzadku. W zwiazku z czym mechanik mial wgrac nowy soft - co mialo nastapic za 4-5 dni (terminy u elektrospeca). Po przejechaniu 30 km od chwili wyjazdu od mechanika blad sam zniknal... obecnie 4 tys km nowe nakrecone i wszystko ok. Softu nie wgrywalem.

Byl jakis problem z czujnikiem bo po zgasnieciu bledu pojawil sie odczyt stanu poziomu plynu i pojawil sie zasieg. Nie wiem moze przelany albo krysztalki obrosly za bardzo, nie wiem. Moze auto samo sie zaktualizowalo - w koncu ciagle jest do neta podpiety. Mechanik nie wie, elektryk tam swoje teorie... a auto samo sie naprawilo. Ale niesmak do BMW pozostal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czesc.

Mialem napisac dawno temu - ale ciagle brak czasu.



Mechanik podmienil zbiorniki na inny. Nic to nie dalo. Blad jak byl tak byl. Pozniej wrocil zbiornik oryginalny potem znow przekladki... bez efektu. Kiedy bawara wyjechala z warsztatu blad nadal byl. Mechanik obejrzal wiazki i kostki - byly w porzadku. W zwiazku z czym mechanik mial wgrac nowy soft - co mialo nastapic za 4-5 dni (terminy u elektrospeca). Po przejechaniu 30 km od chwili wyjazdu od mechanika blad sam zniknal... obecnie 4 tys km nowe nakrecone i wszystko ok. Softu nie wgrywalem.

Byl jakis problem z czujnikiem bo po zgasnieciu bledu pojawil sie odczyt stanu poziomu plynu i pojawil sie zasieg. Nie wiem moze przelany albo krysztalki obrosly za bardzo, nie wiem. Moze auto samo sie zaktualizowalo - w koncu ciagle jest do neta podpiety. Mechanik nie wie, elektryk tam swoje teorie... a auto samo sie naprawilo. Ale niesmak do BMW pozostal.

To temperatura zewnętrzna go naprawiła. Do zobaczenia pod koniec listopada.

Błąd może powodować parametr z innego modułu np silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie,


Dziś sprawdziłem u siebie przewody, wszystkie ok, przemierzone miernikiem, czy komuś udało się poradzić z tym błędem czy najlepszym rozwiązaniem będzie wykodowanie całego modułu SCR, patrząc na ceny części to do tego ustrojstwa to wykodowanie nie wychodzi tak drogo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Temat prawdopodobnie jest szerszy niż nam się wydaje i sugeruje błąd.


Przyjechało auto, o którym wspominałem kilka stron wcześniej.

Okazało się w odczytach, że sterownik aktywnego zbiornika "widzi" prawie pusty zbiornik. Po dolaniu adblue odczyt nadal był w tym samym miejscu. Uznałem, że problemem jest czujnik poziomu.

Aktywny zbiornik nie ma tradycyjnego pływaka jak jest w baku. Pomiar następuje ultradźwiękowo.

Po zdjęciu osłony ze zbiornika, odkręciłem pokrywkę z której wychodzi przewód wyjściowy i wtyczki elektryczne. Tam można znaleźć kilka elementów. M.in. płytkę elektroniczną. To ona odpowiada za komunikację z aktywnym zbiornikiem i m.in. informację o poziomie. Pod nią znajdują się dwa elementy(prawdopodobnie piezoelektryczne), które służą do pomiaru poziomu(jeden nadaje sygnał ultradźwiękowy, drugi odbiera uwzględniając odbicie dźwięku od cieczy).

Odciąłem 3 druty, które szły do tej płytki i przełożyłem z innego zbiornika(jest przykręcona na kilku wkrętach, schowana pod plastikową osłoną).

Odczyt poziomu wrócił do prawidłowych wartości i błąd dało się skasować.


Bardzo możliwe, że ten błąd może dotyczyć też innego sygnału, a jest ogólnikowy mówiący tylko, że jakiś sygnał z aktywnego zbiornika jest nielogiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat prawdopodobnie jest szerszy niż nam się wydaje i sugeruje błąd.


Przyjechało auto, o którym wspominałem kilka stron wcześniej.

Okazało się w odczytach, że sterownik aktywnego zbiornika "widzi" prawie pusty zbiornik. Po dolaniu adblue odczyt nadal był w tym samym miejscu. Uznałem, że problemem jest czujnik poziomu.

Aktywny zbiornik nie ma tradycyjnego pływaka jak jest w baku. Pomiar następuje ultradźwiękowo.

Po zdjęciu osłony ze zbiornika, odkręciłem pokrywkę z której wychodzi przewód wyjściowy i wtyczki elektryczne. Tam można znaleźć kilka elementów. M.in. płytkę elektroniczną. To ona odpowiada za komunikację z aktywnym zbiornikiem i m.in. informację o poziomie. Pod nią znajdują się dwa elementy(prawdopodobnie piezoelektryczne), które służą do pomiaru poziomu(jeden nadaje sygnał ultradźwiękowy, drugi odbiera uwzględniając odbicie dźwięku od cieczy).

Odciąłem 3 druty, które szły do tej płytki i przełożyłem z innego zbiornika(jest przykręcona na kilku wkrętach, schowana pod plastikową osłoną).

Odczyt poziomu wrócił do prawidłowych wartości i błąd dało się skasować.


Bardzo możliwe, że ten błąd może dotyczyć też innego sygnału, a jest ogólnikowy mówiący tylko, że jakiś sygnał z aktywnego zbiornika jest nielogiczny.

 

To mnie nie pocieszyłeś :? Jeżeli kabelki są ok to nie ma innej opcji jak elektronika, a patrząc po twoim przypadku na 99% będzie to tak wyglądało, że za błąd odpowiada czujnik bądź płytka. I teraz pytanie czy kupować zbiornik z płytką używany i próbować przekładać bez pewności czy zadziała, czy może za 850 PLN pozbyć się problemu raz na zawsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe z tym blokowaniem... ale wydaje mi się, że jest to tylko kwestia ogarniętej osoby, przecież chipa też nie można robić jak się nie odblokuje.


Przewody sprawdzone, zbiornik dziś został wyjęty, niestety nie miałem możliwości wykręcenia pompy ze zbiornika... jakiś długi klucz łańcuchowy muszę zakupić.


Elektronika jak to elektronika wygląda na całą. błąd oczywiście ten sam cały czas...


20221101-094132.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.