Skocz do zawartości

80527A - AdBlue - Active Tank (SET signal)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej,


Mam taki błąd.

Szukam w google i widzę że był wątek na forum, ale nie ma.

Być może tam było rozwiązanie, sugestia.


link.png


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=193&t=387115



Tak czy siak, ktoś wie, jak zaradzić, pomijając wymianę zbiornika?

Nie miałem komunikatu o niskim stanie, ale dolałem i tak 4,7l AdBlue z Shella. (po pojawieniu się błędu)

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co z tym zrobić to nie wiem, ale jest podobny wątek na forum UK

https://forum.bmw5.co.uk/topic/141009-adblue-system-failure/

Jako rozwiązanie podają update jakiegoś softu u dealera.

No nie jest podobny.


Problemów z AdBlue może być ze 20. W tamtym wątku nigdzie nie pada kod błędu, czy opis o Aktywnym zbiorniku.

Opublikowano
Ja to mialem. Blad czasem sie pojawia i czasem znika. Nie dawalo to objawow poza samym check engine. W nocie technicznej BMW jest mowa o sprawdzeniu stykow kabli. Potem, jak nie pomoze to wymiana zbiornika (3k). Ale w tym systemie to najmniejsza pierdola moze to powodowac i kazda posztuje niemalo. W kazdym razie, ja w swoim samochodzie zdecydowalem sie na wykodowanie calego systemu ad blue i mam spokoj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja to mialem. Blad czasem sie pojawia i czasem znika. Nie dawalo to objawow poza samym check engine. W nocie technicznej BMW jest mowa o sprawdzeniu stykow kabli. Potem, jak nie pomoze to wymiana zbiornika (3k). Ale w tym systemie to najmniejsza [bAD] moze to powodowac i kazda posztuje niemalo. W kazdym razie, ja w swoim samochodzie zdecydowalem sie na wykodowanie calego systemu ad blue i mam spokoj.

 

Ja sprawdzilem kable od strony modulu SCR - profilaktycznie wyczyściłem, spsikałem Kontakt Spray.

Do tych przy zbiorniku nie doszedłem - ale pojadę na kanał/podnośnik, zdejme osłony i nadkole i zobacze co tam widać.


Opis z ISTA/newtis znam (że kable a potem wymiana zbiornika).


Co dziwne, wszystkie odczyty (temperatura, jakosc, stężenie, poziom) - wyświetlane są w diagnostyce prawidłowo.



Wykodowałeś, czy wyprogramowałeś z ECU? - W serii G?

Opublikowano

U mnie tez wszystkie odczyty byly ok. Podobno w tym zbiorniku jeden z czujnikow nawala (jest kilka) a sam zbiornik oczywiscie jest nierozbieralny i stad cale zamieszanie. Gdzies na bimmerpost byl temat, ze ktos to jednak rozbieral i wymienial wadliwy czujnik (jakis z WV pasuje niby) ale to nie na moje umiejetnosci.


"Ja" wykodowalem w warsztacie, sam ograniczam sie do zabawy w bimmercode, skoro caly system wylaczony zakladam, ze zrobione jest to lacznie z ECU.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie tez wszystkie odczyty byly ok. Podobno w tym zbiorniku jeden z czujnikow nawala (jest kilka) a sam zbiornik oczywiscie jest nierozbieralny i stad cale zamieszanie. Gdzies na bimmerpost byl temat, ze ktos to jednak rozbieral i wymienial wadliwy czujnik (jakis z WV pasuje niby) ale to nie na moje umiejetnosci.


"Ja" wykodowalem w warsztacie, sam ograniczam sie do zabawy w bimmercode, skoro caly system wylaczony zakladam, ze zrobione jest to lacznie z ECU.

Pytałem w kwestii tego (bo ja esys bezproblemu) czy da rade to wykodowac, czy po prostu trzeba flashowac ecu (wtedy udam sie do chiptuningu)

Opublikowano

Nie pomoge z tym niestety, nie pytalem o szczegoly. Robilem to w Hypertech w Warszawie, moze beda w stanie przekazac jakies info.


BTW, watek o ktorym mowilem dotyczy X5 i pewnie duzo nie ma wspolnego, ale moze cos podpowie, bo widze, ze jestes bardziej samodzielny: https://www.bimmerfest.com/threads/x5-35d-active-tank-temperature-and-level-sensors-fix-with-vw-repair-kit.1161769/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pomoge z tym niestety, nie pytalem o szczegoly. Robilem to w Hypertech w Warszawie, moze beda w stanie przekazac jakies info.


BTW, watek o ktorym mowilem dotyczy X5 i pewnie duzo nie ma wspolnego, ale moze cos podpowie, bo widze, ze jestes bardziej samodzielny: https://www.bimmerfest.com/threads/x5-35d-active-tank-temperature-and-level-sensors-fix-with-vw-repair-kit.1161769/

Dzięki,

Generalnie widzialem ten wątek zanim napisałem tutaj na forum temat.

W G30 zbiornik jest nie wiem czy zupełnie, ale po prostu inny.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mam taki sam problem - auto ma 3 lata i 200 000 km. Tej zimy pojawil sie problem - nie wiem czy kontrolks sama potrafi zgasnac, ale mam V-gate wpiete i kasuje to bimmer link. Nie ma reguly koedy problem wraca, chociaz… chociaz chyba wtedy jesli temperatura przez dluzsza chwilenbyla ponad 5 stopni i ochladza sie ponizej 3 stopnie. W sumie moge z tym jezdzic, raczej przez to nie wyginie jakis gatunek pingwinow czy nie stopi sie przez to ktorys z lodowcow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam taki sam problem - auto ma 3 lata i 200 000 km. Tej zimy pojawil sie problem - nie wiem czy kontrolks sama potrafi zgasnac, ale mam V-gate wpiete i kasuje to bimmer link. Nie ma reguly koedy problem wraca, chociaz… chociaz chyba wtedy jesli temperatura przez dluzsza chwilenbyla ponad 5 stopni i ochladza sie ponizej 3 stopnie. W sumie moge z tym jezdzic, raczej przez to nie wyginie jakis gatunek pingwinow czy nie stopi sie przez to ktorys z lodowcow.

Nie, bo system AdBlue dziala dalej prawidłowo.

Jedynie jest ten bład i czek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj odpalam po pracy i po 3 miesiącach bład zniknał samoczynnie.

Ciekawe jak będzie dalej :)

Opublikowano
Może podpowiem trop. W prawym nadkolu idzie wiązka przewodów, która lubi się przetrzeć i będzie wywalało błędy adblue. W moim poprzednim G30 była właśnie taka sytuacja
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może podpowiem trop. W prawym nadkolu idzie wiązka przewodów, która lubi się przetrzeć i będzie wywalało błędy adblue. W moim poprzednim G30 była właśnie taka sytuacja

Dzięki.

Moja wiązka wyglądała jak w fabryce na półce a dodatkowo pomierzone oporności i było również idealnie.

Generalnie mam g31 i nie widziałem tam miejsca gdzie i o co ta wiązka miałaby się otrzec.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak sie tam dostac? od bagaznika? czy od spodu (na podnosniku?) - gdzie jest w ogole zbornik na mocznik?

 

Z tyłu za prawym tylnym nadkolem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Loooo Panie - ale to rzezbienia jest... na pol soboty... - dzieki za podpowiedz

Bez przesady. 20 minut rozbierania.


Mi niestety dziś czek wrócił po 2 tygodniach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem - ale cos z tym bede musial zrobic bo mnie irytuje

Nie ma 'coś'

Wymiana zbiornika 3-4k


Mnie chyba tez to czeka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przerabiałem to niedawno. ISTA podaje informację o możliwym przetarciu wiązki idącej do zbiornika.

Sprawdziłem wszystko, wiązka w bardzo dobrym stanie. Każdy przewód ma przejście. Na próbę podstawiony inny sterownik SCR, nic to nie zmieniło.

Klient czeka na wymianę zbiornika.

Z tego co widzę to czujnik jest wkręcany na wkrętach do zbiornika. Nawet ETK obrazuje, że jest to element demontowalny, tylko niedostępny osobno, a jedynie wraz ze zbiornikiem.

Kupiony używany zbiornik z nadzieją, że będzie działać :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz jakiś update jak tam po wymianie zbiornika?

Dotarł używany zbiornik. Klient czeka na umówiony termin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.