Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie :)

Proszę o poradę i sugestie co może być przyczyną usterki


Mianowicie :

Od czasu do czasu podczas jazdy po łuku i skręconej kierownicy najczęściej na parkingu przy mocnym skręceniu kierownicy dochodzi do usterki: (nigdy podczas jazdy) zawsze ruszając po łuku

- choinka w postaci: abs , dsc , symbol kierownicy, poduszka, ręczny, nie zapięte pasy, brak ciśnienia w oponach

- nie działa elektronika, nagle przestają działać zegary(prędkość, obroty, licznik km

-nie działa klimatyzacja

- nie można otworzyć bagażnika

Z awarią doraźnie radzę sobie w następujący sposób:

Poprzez awaryjne otwarcie bagażnika (normalne otwarcie elektronicznym zamkiem nie działa)

Dostaje się do akumulatora, zdejmuję klemę ibs ujemną na 5 sekund


Powyższe działanie naprawia usterkę na jakiś czas.

Co waszym zdaniem może być przyczyną usterki?

Wstawiam zdjęcie choinki :

https://files.fm/f/zunc87sv7

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdziłbym kable plusowe od akumulatora . szczególnie ten pod podłogą co z tej wanny leci . masy między silnikiem . zajrzałbym też do prawej wnęki bagażnika za tapicerką jeśli masz czujniki parkowania czy moduł nie pływa w wodzie .
Opublikowano

Witam, mam ten sam problem.

Po zakręcie wywaliło mi błędy abs’u, ręcznego, poduszki powietrznej i pasów, dodatkowo wyłącza mi licznik i wariuje wskaźnik paliwa.

Warto wspomnieć ze błąd ten pojawia się dopiero po przekroczeniu 100km/h przy np. wjeździe na autostradę.

Wyłączenie i włączenie samochodu resetuje usterkę.

Poprzednio walczyłem z błędami abs’u poprzez wymienienie czujnika abs’u w prawym tylnym kole aczkolwiek błąd nie zniknął. Czy wymiana czujnika miała by z tym związek?

Po sprawdzeniu, bateria wydaje sie mieć dobre napięcie, wymieniłem również regulator napięcia.

Niestety nic nie pomogło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błędy ABS to przeważnie rozerwane koronki ABS na tylnych przegubach . Uszkodzone czujniki to już wtórny problem . To nie ma wpływu na pozostałe problemy .


Sprawdziłbym też w czasie jazdy na przykład w gnieździe zapalniczki czy napięcie w instalacji nie dobija do 16V albo więcej .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.