Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Niedawno zakupiłem f10 520xd, jest to mój pierwszy samochód z xdrive. Parę dni temu dotarły do mnie nowe zimówki 245/45/r18 100v (bez opcji run on flat), na wulkanizacji napompowali mi wszystkie 4 koła na ciśnienie 2,7bar.


Jednak gdy patrzę na naklejkę na słupku:

MUYopDW.jpeg


Napisane jest iż przy rozmiarze 245/45 R18 100v powinno być 2.4 przód 2.6 tył lub przy dużym obciążeniu 2.7 przód i 3.2 tył. (Nie jestem pewien co M+S XL oznacza ale nie mam tego oznaczenia w tych oponach co kupiłem)

Normalnie bym się tym nie przejmował, ale od czasu kiedy wyjechałem z wulkanizacji, mam wrażenie że auto dziwnie szarpie, i boje się że coś sobie uszkodzę z napędem (trochę się naczytałem)


Teraz moje pytanie brzmi, czy powinienem napompować opony wg rozpiski 2.4 przód i 2.6 tył, czy xdrvie jednak pompuje się na te same cisnienie przód i tył a nalepka jest poprostu uniwersalna dla bmw f10?


Oraz pytanie nr 2. Czy jest możliwe że xdrive szarpie przez to że cisnienie opon jest identyczne.


Dodam jeszcze że na letnich oponach ciśnienie było na wszystkich kołach 2.2 i nic nie szarpało (letnie opony mają run on flat).

A i kolejna rzecz którą zaobserwowałem, szarpanie występuje raczej jak samochód jest zimny, dopiero co odpalony po nocy. I szczególnie to czuć jak przesuwając się w korku dodaje sie gazu, wtedy mocno szarpie, również przy zwalnianiu z małej predkości czuć takie jakby hamowanie silnikiem, nie wiem jak to opisać ale jest to nienaturalne :).


Pozdrawiam

Opublikowano

Z doswiadczenia wiem że wulkanizatorzy to często debile.

Ma być takie ciśnienie jak na tabliczce.

Daj ciśnienie jak należy i zobaczysz czy coś to dało. M+S to oczywiście oznaczenie zimowek , a XL to opony wzmacniane o ile się nie mylę, ale nie oznacza to run-flat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z doswiadczenia wiem że wulkanizatorzy to często debile.

Ma być takie ciśnienie jak na tabliczce.

Daj ciśnienie jak należy i zobaczysz czy coś to dało. M+S to oczywiście oznaczenie zimowek , a XL to opony wzmacniane o ile się nie mylę, ale nie oznacza to run-flat.

Typowe oznaczenie dla zimowek to bardziej płatek śniegu i trzy szczyty górskie, co daje certyfikat 3PMSF. Oznaczenie M+S na oponie może zostać umieszone beż żadnych dodatkowych testów. Skrót pochodzi od angielskiego wyrażenia mud and snow (błoto i śnieg). Producenci używają go, aby wskazać, że podczas projektowania danego bieżnika chcieli przygotować go do jazdy po błotnistych i zaśnieżonych drogach.

https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-oznaczenie-m-s-moze-byc-mylace


Kupiłeś homologowane opony z gwiazdka?

Opublikowano
Z doswiadczenia wiem że wulkanizatorzy to często debile.

Coś w tym jest :D

Ma być takie ciśnienie jak na tabliczce. Daj ciśnienie jak należy i zobaczysz czy coś to dało. M+S to oczywiście oznaczenie zimowek , a XL to opony wzmacniane o ile się nie mylę, ale nie oznacza to run-flat.

Dałem ciśnienie jak na tabliczce, mam wrażenie że jest ok, ale zobacze jeszcze jutro rano jak samochód będzie zimny.


A co do oznaczeń sprawdziłem moja opona ma dokładnie oznaczenie 100v XL FR 3PMSF, co wg wujka google oznacza

-100V indeks nośności 100-800 kg i V oznaczenie prędkości maksymalnej 240 km/h

-RFP (Rim Fringe Protector) opona z osłoną na felgę

no i XL tak jak mówicie jakieś wzmocnienie.

-3PMSF czyli przyczepność na śniegu :P

Opublikowano
Taki update,


Dziwna sprawa, ale zmiana ciśnienia w oponach pomogła :D

 

No po coś ta rozpiska jest :D zawsze przy 18 pompowałem przód 2.4 tył 2.6 i nie było żadnego problemu z szarpaniem :)

Opublikowano
Jeżdżenie przez 4 lata (3 sezony) na ciśnieniu dla mniejszego obciążenia ( zwykle tylko kierowca w aucie) spowodowało zeżarcie wewnętrznych stron tylnych kół... i to tak do drutów :/ Geometria wzorcowa, auto od nowości (bez dzwona, gięcia felg etc). Od tego czasu pompuje pod max obciążenia (o 0,1 bar mniej) i nie widzę, żeby bieżnik znikał nierówno. Z relacji dwóch gumiarzy w f10/f11 jest tendencja do wpierdzielania tyłu od środka. To był fabrycznych komplet opon RF - już nie pamiętam jaka firma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Większość bmw wcina tyły od wewnątrz, a przody od zewnątrz.

Przy zimie mam 4 równe koła i co sezon zmieniam ich pozycję na aucie.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Godzinę temu, Xsavier napisał(a):

Jakie ciśnienie musi być na opony

przód 245/40 r19

 Tył 275/35 r19

sprawdzałeś naklejkę z rozpiską ciśnienia przy drzwiach kierowcy ?

Opublikowano
W dniu 24.07.2023 o 15:01, donbulzone napisał(a):

sprawdzałeś naklejkę z rozpiską ciśnienia przy drzwiach kierowcy ?

Tak ale nie rozumiem kompletnie nic dodaje zdjęcie naklejanki 

IMG_0435.png

Opublikowano (edytowane)

Zazwyczaj 2 osoby jeździmy 

ale teraz jestem na urlopie 4 osoby i full bagażnik zrobiłem 2.6 3.1 to przód zrobię 2.7

 

Edytowane przez Xsavier

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.