Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


potrzebuję pomocy przy wstępnej diagnozie auta - może ktoś mierzył się z podobnym problemem. BMW F10 520d 2012 rok. Kilka tygodni temu zauważyłem, że tylne zawieszenie podczas najeżdżania na progi zwalniające (ale też np. wyjeżdżania z garażu podziemnego, gdzie jest duży spadek na wjeździe) zauważalnie trzeszczy. Z początku to były jedyne sytuacje, ale potem zauważyłem, że podczas wolnej jazdy slalomem lub skręcania 90 stopni również to słychać. Teraz można to trzeszczenie wywołać naciskając na tył auta.


Byłem na okresowej wizycie w serwisie (wymiana oleju) i poprosiłem o sprawdzenie zawieszenia. Podobno zawieszenie sprawdzone i jest w dobrym stanie. Dostałem info, że auto mając 9 lat może wydawać różne dźwięki...


Niestety według moich obserwacji ten problem od tego czasu narasta. Sprawdziłem z obu stron dolną część sprężyny amortyzatora (na ile jest to możliwe bez kanału i zdejmowania koła) i zauważyłem, że dolna podkładka sprężyny w lewym tylnym kole jest zwichrowana przez tę sprężynę (zdjęcia z obu stron w załączeniu). Dodatkowo widzę, że z lewej stronie zawieszenie jest wyżej (widzę więcej sprężyny). Zastanawiam się, czy to, co jest widoczne na zdjęciu może powodować takie objawy, czy problem jest grubszy i leży w miejscu, którego nie widzę?


Poniżej linki do zdjęć poglądowych, żeby pokazać, o czym piszę:


https://ibb.co/VxdjYMK

https://ibb.co/d0YbKtF

https://ibb.co/KmxhVmD

https://ibb.co/Ctg7g9K


Jestem przekonany, że auto powinno wrócić do serwisu, ale zastanawiam się, z czym może to być związane? Uszkodzona sprężyna, amortyzator?


Będę wdzięczny za podpowiedzi.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ewidentnie widać na pierwszym zdjęciu ,że sprężyna nie leży dobrze w dolnej podkładce i jest przesunięta w prawo względem osi całego amortyzatora.

Myślę ,że to jest pierwsze do sprawdzenia.


Następnie tuleja pływająca część nr.13

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F10/Europe/520d-N47N/2012/browse/rear_axle/rear_axle_support_wheel_suspension/


Zwrócił bym też uwagę na gumy drążka stabilizującego , część nr 2.....

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F10/Europe/520d-N47N/2012/browse/rear_axle/stabilizer_rear/

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie,


dziękuję Panowie za wpisy z podpowiedziami. Auto wróciło do serwisu, tym razem już zdiagnozowano pękniętą sprężynę amortyzatora i dokonano jej wymiany. Od tego czasu jest spokój i auto mimo wieku śmiga jak nowe :)


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.