Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, potrzebuje pomocy bo już sam nie wiem co robić. BMW e39 m52b28 samochód jest po zmianie silnika (oryginalnie było m52b28 i zmieniony na taki sam). Jeździłem ostatnio samochodem i wszystko było ok, a wczoraj podczas jazdy zauważyłem ze mimo wskazania wskazówki temperatury (w pionie) ogrzewanie nie działa, leci zimne powietrze a po dodaniu gazu przez chwile jest ciepłe a później po zmniejszeniu obrotów znowu zimne. Podczas dalszej jazdy zauważyłem ze wskazówka temperatury podnosi się bardziej, ale po dodaniu gazu spowrotem wróciła do pionu.!wszystko to miało miejsce w pobliżu domu wiec od razu wróciłem, otwarłem maskę i zbiorniczek płynu był pełny, mokre wszystko prawdopodobnie przez korek od zbiorniczka który nie dawno był wymieniony na nowy, węże dość twarde i gorące, oprócz tego przy chłodnicy od dolny od strony pasażera - ten był zimny.

Czy to może wskazywać na uszkodzenie termostatu ? Może chłodnica ? Pompa wody była jakiś czas temu ponoć wymieniana w tym silniku.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

ja rozpoczalbym od odpowietrzenia auta.

....zauważyłem ze mimo wskazania wskazówki temperatury (w pionie) ogrzewanie nie działa, leci zimne powietrze a po dodaniu gazu przez chwile jest ciepłe a później po zmniejszeniu obrotów znowu zimne. Podczas dalszej jazdy zauważyłem ze wskazówka temperatury podnosi się bardziej, ale po dodaniu gazu spowrotem wróciła do pionu.

ten opis by na to wskazywal

Opublikowano
ja rozpoczalbym od odpowietrzenia auta.
....zauważyłem ze mimo wskazania wskazówki temperatury (w pionie) ogrzewanie nie działa, leci zimne powietrze a po dodaniu gazu przez chwile jest ciepłe a później po zmniejszeniu obrotów znowu zimne. Podczas dalszej jazdy zauważyłem ze wskazówka temperatury podnosi się bardziej, ale po dodaniu gazu spowrotem wróciła do pionu.

ten opis by na to wskazywal

Dzięki za odpowiedz, ostatnio miałem tak ze po odpowietrzania było ok dopóki silnik nie ostygł całkowicie, wtedy musiałem jeszcze raz odpowietrzac, być może złe odpowietrzylem, teraz przez kilka dni było wszystko ok, aż do wczoraj

Opublikowano
Odpowietrz porządnie, sprawdź pompę czy daje obieg, termostat akurat nie ma nic wspólnego z problemem.

Masz jakieś wycieki?

Dzięki za odpowiedź

Jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy bez jej demontażu ?

Opublikowano
Jedynie można na przelewie sprawdzić jego ciągłość i siłę czy przy danych obrotach jest taka sama. Jeśli są przerwy bądź różna siła przelewu przy jednostajnych obrotach to albo masz powietrze albo pompa siedzi
Opublikowano
Witam, pompa wydaje się ok (strumień jest), pomyślałem ze może to tez być reduktor od gazu wiec odpiąłem przewody od reduktora i połączyłem je ze sobą, samochód odpowietrzylem i na postoju wydawało sie ze wszystko jest ok (oprócz tego ze z nawiewu z prawej strony leciało zimne powietrze a z lewej ciepłe, po dodaniu gazu z obydwóch stron ciepłe) po przejechaniu może 3 kilometrów zaczęło leciec zimne powietrze w środku samochodu, po podniesieniu maski okazuje sie ze zbiorniczek pełny z odpowietrznika leci powietrze waż przy chłodnicy chłodny, próbowałem kilka razy odpowietrzac i za każdym razem powtarzało sie to samo. Macie jeszcze jakieś pomysły co to może być ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przede wszystkim zaloguj się do testu 7 i popatrz co się dzieje z temperaturą? To co opisujesz wskazuje na problem z ukł. chłodzenia, może być uszkodzony-zamknięty termostat, może być uszczelka pod głowicą. Jeżeli będzie tego typu problem, nagrzewnica i temperatura wewnątrz, też nie będzie właściwa, możesz mieć przy okazji uszkodzoną dodatkową pompkę przy zaworach, ale to zostaw na koniec, najważniejszy jest obieg wody na silniku, po przekroczeniu temperatury w ok 95/97 termostat powinien się otworzyć, dolny wąż chłodnicy i sama chłodnica powinna być gorąca. No i pytanie co nalałeś do ukł. chłodzenia, jeżeli wodę, mimo tego że wszystko będzie ok, samochód może mieć takie własnie objawy
Opublikowano
Układ zalany jest płynem, co do termostatu to nie jestem pewien ale sprawdzałem go wrzucając do gorącej wody i otwieral się ale bardzo powoli dopiero we wrzącej wody czy to jest ok ? Jutro zrobię test co2 i zobaczę jak jest z temperatura, ale mam wrażenie ze na małym obiegu jest ok bo na postoju gdy wskazówka temperatury jest w pionie samochód się nie zapowietrza a po rozgrzaniu go podczas jazdy dostaje się powietrze. Zastanawiam się jeszcze czy może być coś nie tak z chłodnicą ? Wymieniałem ją około rok temu na nowy zamiennik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień termostat i jedno będziesz miał z głowy, potem test na CO2, w pojedynczym vanosie głowice lubiły pękać w okolicy czwartego cylindra, ale równie dobrze może to być uszczelka głowicy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak rok temu wymieniana, to powinna być ok..jeżeli testowałeś termostat i się otwiera to wszystko wskazuje na ciśnienie w ukł. które może pokazywać się z ukł. tłokowo -korbowego, zrób ten test jak chłopaki pisali albo złap za górny wąż chłodnicy i dodaj dobrze gazu, jeżeli uszczelka jest wydmuchana, będzie narastało gwałtownie i mocno ciśnienie, i to ono właśnie odpowiada za zaburzenie przepływu płynu w układzie. Na wolnych obrotach ciężko to sprawdzić, problemy właśnie pokazują się pod obciążeniem, podczas jazdy
Opublikowano
Ok, jutro zrobię test i dam znac, chociaż mam wrażenie ze to nie jest problem uszczelki bo nie jest to obcy mi temat ponieważ w poprzednim silniku już przechodziłem przez to i objaw niby ten sam był, ale samochód zapowietrzał się po dłuższym czasie i zapowietrzal się również na postoju
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź temperaturę płynu podczas pracy, jeżeli widzisz po zegarach że wskazówka ma tendencję do przełamania pionu, oznacza to że w Twoim silniku jest ok. 115/120 stopni, a to oznacza że jest problem. Zapowietrzenie na postoju to jakaś nowa definicja, jeżeli tak by miało być, oznaczało by że masz nieszczelny ukł. i na pewno zauważyłbyś wyciek, jeżeli silnik jest suchy i nic nie widać z zewnątrz, temperatura szaleje, pokazuje się bardzo duże ciśnienie w układzie i na dodatek chłodnica zimna, trzeba znaleźć przyczynę. Test na obecność spalin (uszczelka pod głowicą/lub sama głowica), pompa wody (czasami rotor potrafi się rozpiąć od wałka pompy i mimo tego że się obraca, nie przetacza płynu), termostat (ale mówiłeś że sprawdzałeś), miałem jeszcze jeden przypadek: reduktor (część wodna i gazu straciły szczelność i gaz przedostawał się do wody, co powodowało bardzo duże ciśnienie i brak przepływu wody ), zakręć zawór na butli i zrób jeszcze raz test, może on miesza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.