Skocz do zawartości

Niedziałająca multifunkcja i tempomat po wymianie kierownicy


Japkoo

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim.


Jakiś czas temu wymieniłem kierownice 4 ramienna w swoim e39 z 97r na serducho razem ze zwijakiem. Od tego momentu przestał mi działać tempomat oraz multifunkcja.

Ta nowa kierownica nie miała tylko w multifunkcji telefonu, ale po kupieniu przycisków z telefonem wszystko ładnie pasowało w kostki.


Szukałem na internecie o co może chodzic, znalazłem jedynie ze ktoś miał identyczny problem, wymieniał 3 taśmy i kilka kierownic i nic nie pomogło.. w końcu trafił na inna kierownice i wszystko zaczęło działać, sam nie wiedział czemu - czy trafił na popsute taśmy czy jak..



Czy miał ktoś podobny problem? Niestety swój zwijak uszkodziłem i dlatego musiałem założyć inny. Może rozwiązaniem będzie kupienie tej taśmy po jakichś numerach z oem? Czy może to nie taśma a problem robią przyciski multifunkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie,albo taśma strzelona albo źle podłączona (brak masy). Zrób zdjęcia przewodów lub opisz kolory nr pinu z jednej i drugiej strony taśmy.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,albo taśma strzelona albo źle podłączona (brak masy). Zrób zdjęcia przewodów lub opisz kolory nr pinu z jednej i drugiej strony taśmy.

 

Ten jeden brązowy kabel widać, że jest zmiażdżony na dole ale nie wiem czy to aż takie znaczenia ma

zOOZyjV.jpg


Tutaj są tylko dwie kostki, które są podłączone

KKHwnBc.jpg


Podpiąłem tez inne guziki multifunkcji i to samo niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przydałoby się jeszcze zdjęcie od drugiej strony wtyczki pod kolumną i wtyczki podpiętej do multifunkcji. Stara taśma miała te same kolory przewodów? Ten brązowy nie jest przerwany w izolacji? Wstępnie wygląda że są źle przewody we wtyczce, dasz zdjęcie drugiej strony to powiem ci co zrobić.


Możesz też zaryzykować :) wtedy w tej wtyczce powinno iść następujaco:

1 brązowy (tak jest u ciebie)

2 fioletowy (i ciebie jest puste a to jest zasilanie multifunkcji)

3 czarny (tempomat)

4 bialy (i/k bus)

5 puste

6 niebieski (tak masz - klakson)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając multimetr sprawa do rozwiązania w 5 minut.

Jak się wie czego szukać :mrgreen:

 


Dzięki Panowie, po przepięciu kabli i odwróceniu kostki (gość zamontował na odwrót :( działa jak natura chciała :) ale taśma chyba i tak musi wylecieć bo cholerstwo hałasuje zanim się solidnie w środku nie nagrzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.