Skocz do zawartości

Opony z homologacją?


Pasibrzucho

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy.

Napisałem w galerii, ale tam nie dostałem odpowiedzi, więc się powtórzę (szukajka nic mi nie znajduje).

Po założeniu na samochód nowych, oryginalnych kół zimowych, po każdym odpaleniu auta, komputer od nowa wykrywa koła (trwa to kilka minut podczas jazdy) i nie da się ich zapisać :( Nie da się także zaakceptować nowego ciśnienia w kołach :( Był jakiś komunikat, że serwis musi to zaprogramować. Pytanie, czy jest to jednorazowa akcja dodania nowych (drugich) kół do samochodu czy co pół roku trzeba to będzie robić :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.

Napisałem w galerii, ale tam nie dostałem odpowiedzi, więc się powtórzę (szukajka nic mi nie znajduje).

Po założeniu na samochód nowych, oryginalnych kół zimowych, po każdym odpaleniu auta, komputer od nowa wykrywa koła (trwa to kilka minut podczas jazdy) i nie da się ich zapisać :( Nie da się także zaakceptować nowego ciśnienia w kołach :( Był jakiś komunikat, że serwis musi to zaprogramować. Pytanie, czy jest to jednorazowa akcja dodania nowych (drugich) kół do samochodu czy co pół roku trzeba to będzie robić :evil:

 

Ciekawa sytuacja.

Jeszcze nie zmieniałem, ale czeka mnie to w nieodległej przyszłości - raczej będę wymieniać poza ASO. Więc mam nadzieję, że podobny problem nie będzie u mnie występował.

Jak pytałem w ASO, to mi powiedzieli, że oponę wybiera się z poziomu samochodu (ustawienia), nic nie jest ustawiana przez ASO (tzn. nie podpinają komputera i nic nie zmieniają).

Oraz to, że wymiana kół poza ASO nie wpływa na gwarancję.


Może w twoim przypadku jest problem z czujnikami ciśnienia ?

Bo raczej magiczne QR kody niby nie są zaczytywane z opon - tak twierdzi ASO.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz uszkodzony lub innego radzaju, lub padła bateria w czujniku...

Opony nie mają znaczenia.

U mnie po zmienie przez wulkanizatora ( 140zł/ 18), wybrałem ustawienia ręczne, opony zimowe, rozmiar 225/40/18 i jednynie co dopompowałem koła tak żeby było idealnie. 2.9 przód 2.4 tył.

I od miesiąca zarówno ciśnienie, jak i reszta parametrów ok.

Próba na autostradzie ok 160km/h zero drgań czy czegokolwiek niepokojącego.

Opony Kormoran Snow za 300zł/szt.

W poerwszej myśli miałem zamiar kupić je tylko do wiosny, a na wiosnę polować na kompletne koła z ASO...ale czy ja wiem... taniej i bezpieczniej wyjdzie co 2 lata nowy komplet...tak żeby niebschodzić poniżej 5mm...

Opna wygląda na feldze całkiem normalnie...

Z resztą mam tylko 120i do 135 musiałbym w związku z 4x4 kupić z *...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w twoim przypadku jest problem z czujnikami ciśnienia ?

 

Nie, bo po wykryciu opon pokazuje ciśnienie w każdym kole.

 

Bo raczej magiczne QR kody niby nie są zaczytywane z opon - tak twierdzi ASO.

 

Właśnie na końcu wykrywania jest grafika pokazująca QR kod, jednak po tym nic nie mogę zrobić (zapamiętać ustawień). Natomiast komputer nic nie marudzi, że nie mam czujników a grafika z kołami jest szara.

 

wybrałem ustawienia ręczne, opony zimowe, rozmiar 225/40/18 i jednynie co dopompowałem koła tak żeby było idealnie. 2.9 przód 2.4 tył.

 

No właśnie na początku też ustawiłem ręcznie dane koła, ale to nic nie dało.


Może uda mi się jutro zrobić zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jak Wasze opony po 2 / 3 latach? 

U mnie po 3 sezonach i okolo 60.000 km  Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17 prezentuja sie jak ponizej.

Pewnie bedzie trzeba sie rozejrzec za nowym kompletem.  No chyba, ze przez zime nastapia jakies zmiany / zakupy, ale poki co nie planuje. 

Goodyear after 2 years.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, karlos91 napisał(a):

Jak Wasze opony po 2 / 3 latach? 

U mnie po 3 sezonach i okolo 60.000 km  Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17 prezentuja sie jak ponizej.

Pewnie bedzie trzeba sie rozejrzec za nowym kompletem.  No chyba, ze przez zime nastapia jakies zmiany / zakupy, ale poki co nie planuje. 

Goodyear after 2 years.jpg

moje zimówki continental z gwiazdką zaczną trzeci sezon eksploatacji (zero problemow, przejechane na nich około 60 tys km). Bieżnik 5 - 5,5mm. nawet na polnoc Norwegii sie na nich wybieram po Nowym Roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, M4R10 napisał(a):

@karlos91 jestem zółtodziobem, powiedz na co zwrócić uwagę?

Na roznice w biezniku. Niektore rowki po prostu prawie znikly. Nie bylo jakis specjalnych problemow podczas jazdy w deszczu, ale na nowy sezon raczej wypadalo by nowe opony zalozyc. 

 

@Ku BaTy idziesz na rekord jesli chodzi o przebieg, ja jestem chyba zaraz po Tobie, ale czym innym byly wyjazdy w ramach wakacji przy home office 100%, a czym innym teraz jako daily. Jak musze dojechac 1000 km gdzies po raz kolejny to zaczyna meczyc mnie jazda the 1 😄 Za duzo km jednym autem... albo przydalo by sie wiecej zabawek i KM.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, karlos91 napisał(a):

U mnie po 3 sezonach i okolo 60.000 km  Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17 prezentuja sie jak ponizej.

Dlatego ja zamieniam tył z przodem co sezon i wtedy powinno być równomierne zużycie 😉 U mnie szczególnie ważne, bo mam xDrive 🙃 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Lbuster napisał(a):

Dlatego ja zamieniam tył z przodem co sezon i wtedy powinno być równomierne zużycie 😉 U mnie szczególnie ważne, bo mam xDrive 🙃 

No pytanie ile trwa Twoj sezon. Instrukcja BMW mowi o 10.000 km, tyle samo pierwsze z przegu zalecenia producenta opon: https://www.hankooktire.com/pl/pl/help-support/care-guide/rotation.html

Moj sezon to minimum 20.000 km, w tym 3-4 razy to Alpy i stad roznica w zuzyciu przod vs tyl, ale 60.000 km (z potencjalem na 70.000 km) uwazam za bardzo dobry wynik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, karlos91 napisał(a):

No pytanie ile trwa Twoj sezon.

Letni sezon to kilkanaście tyś w tym co najmniej połowa z przyczepą kempingową, więc i zużycie opon większe.

Sezon zimowy to sen zimowy, kilka tyś przebiegu, więc zimówki mi się wcześniej zestarzeją niż zużyją 😉 

33 minuty temu, karlos91 napisał(a):

60.000 km (z potencjalem na 70.000 km) uwazam za bardzo dobry wynik.

Oczywiście, że to bardzo dobry wynik. Wydawało mi się, że nie zamieniasz kół przód-tył i dlatego taka różnica w zużyciu opon 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, karlos91 napisał(a):

Na roznice w biezniku. Niektore rowki po prostu prawie znikly. Nie bylo jakis specjalnych problemow podczas jazdy w deszczu, ale na nowy sezon raczej wypadalo by nowe opony zalozyc. 

 

@Ku BaTy idziesz na rekord jesli chodzi o przebieg, ja jestem chyba zaraz po Tobie, ale czym innym byly wyjazdy w ramach wakacji przy home office 100%, a czym innym teraz jako daily. Jak musze dojechac 1000 km gdzies po raz kolejny to zaczyna meczyc mnie jazda the 1 😄 Za duzo km jednym autem... albo przydalo by sie wiecej zabawek i KM.  

widzialem ogloszenie X2 z silnikiem 1.5 co zrobil 200 tys w dwa lata, wiec do rekordu duzo brakuje 🙂 mi w tej jedynce nie brakuje niczego, narazie 145 tys km dzis wskoczylo, w weekend jade w gory to dojdzie kolejne 1300 km, a jak wroce to wybieram sie w bieszczady kolejne 1400km w sumie nawet (po drodze skocze do Łodzi bo jest fajna konferencja i wskoczy jakieś 500km).. stąd te kilometry, mocy mi nie brakuje i póki co nie bede zmieniał auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ku Ba napisał(a):

widzialem ogloszenie X2 z silnikiem 1.5 co zrobil 200 tys w dwa lata, wiec do rekordu duzo brakuje 🙂 mi w tej jedynce nie brakuje niczego, narazie 145 tys km dzis wskoczylo, w weekend jade w gory to dojdzie kolejne 1300 km, a jak wroce to wybieram sie w bieszczady kolejne 1400km w sumie nawet (po drodze skocze do Łodzi bo jest fajna konferencja i wskoczy jakieś 500km).. stąd te kilometry, mocy mi nie brakuje i póki co nie bede zmieniał auta.

Kontynuujac offtop: A jakis rozrzad albo cos grubszego trzeba robic? Wymiana oleju w skrzyni? Ja mam nadzieje, ze przyszly rok bedzie ostatni z tym autem i w koncu wjedzie jakies mocne kombi stworzone do takich tras. Gorzej ze zwinnoscia tego w gorach, bo wszystkie waza po ok 2tony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, karlos91 napisał(a):

Kontynuujac offtop: A jakis rozrzad albo cos grubszego trzeba robic? Wymiana oleju w skrzyni? Ja mam nadzieje, ze przyszly rok bedzie ostatni z tym autem i w koncu wjedzie jakies mocne kombi stworzone do takich tras. Gorzej ze zwinnoscia tego w gorach, bo wszystkie waza po ok 2tony 

narazie nic poza tym co bmw karze. może zmienie olej w skrzyni manualnej na 200 tys km. narazie hamulce klocki tarcze ciagle oryginalne. mocne są widać, w polowie zuzyte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Ku Ba napisał(a):

narazie nic poza tym co bmw karze. może zmienie olej w skrzyni manualnej na 200 tys km. narazie hamulce klocki tarcze ciagle oryginalne. mocne są widać, w polowie zuzyte

I u mnie oryginale hamulce przy 77 kkm, co juz wydawalo sie dobrym wynikiem, ale ostatnio coraz wiecej czarnego nalotu. Szczegolnie na tylnych kolach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
5 godzin temu, stratos37 napisał(a):

A ten tzw. komputer dobrze zaleca, jak to jest w praktyce?

masz cyfrowe zegary czy analogowe?

jezeli cyfrowe to ustawiasz rodzaj opony, styl jazdy i on ci pokaze odpowiednie cisnienie - na pewno bedzie dobre

nie wiem jak jest w przypadku analogowych zegarow i "malej" nawigacji

56 minut temu, stratos37 napisał(a):

Podeślij fotkę tabliczki bo nie mam.

Lbuster sadzac po opisie ma inny silnik, diesel ktory jest ciezszy, wiec pewnie i zalecane cisnienie ma inne na tabliczce niz benzyniak 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, pawelo9 napisał(a):

Lbuster sadzac po opisie ma inny silnik, diesel ktory jest ciezszy, wiec pewnie i zalecane cisnienie ma inne na tabliczce niz benzyniak 🙂

Zapewne tak jest.

Godzinę temu, stratos37 napisał(a):

Podeślij fotkę tabliczki bo nie mam.

Podesłać mogę, ale tak jak napisał pawelo9, powinieneś znaleźć kogoś tym samym silnikiem.

Kolega ma 120i, może mi wyśle 😉 

PS. Jak to się stało, że nie masz tabliczki z ciśnieniami opon po otwarciu drzwi kierowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.