Skocz do zawartości

Opony z homologacją?


Pasibrzucho

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z tą homologacją?

Tylko opony z listy producenta? Wybiorę inny model np continentala i już tracę gwarancję? Ktoś wytłumaczy?

 

Sprzedawca mi opowiadał ciekawą sytuację - jego (lub nie jego) Klient zakupił BMW nawet też serii 1, miał wypadek (chyba na terenie DE), ogólnie była to zima, i konstrukcyjnie chyba nawet silnik się przesunął (czy coś takieg).

Był problem z ubezpieczycielem, który nie chciał przyznać szkody całkowitej - sprawa trafiła do sądu. Finalnie nie dostał nic, bo sąd stwierdził po oględzinach rzeczoznawcy, że opony nie miały cudownej gwiazdki (bo każda opona ma homologację, ale nie każda ma homologację BMW).

Ile w tym prawdy to nie wiem - ale czasem dla świętego spokoju lepiej szukać opon z gwiazdką, lepiej dmuchać na zimne :)


Ogólnie to nic to nie zmienia czy kupisz z czy nie, w sensie gwarancji (tak mi się wydaje) - tylko pewnie w przypadku szkód i spraw sądowych. :twisted:

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Ciężko uwierzyć w to co napisałeś, nie jestem w stanie wyobrazić sobie sytuacji że sąd odmawia roszczeń bo opony nie miały homologacji BMW.

ja za to jestem w stanie uwierzyć, bo tzw. rzeczoznawcy od ubezpieczycieli to największe skur**syny. Okradają ludzi w biały dzień z uśmiechem na ustach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tą homologacją?

Tylko opony z listy producenta? Wybiorę inny model np continentala i już tracę gwarancję? Ktoś wytłumaczy?

 

nie chce mi sie w to wierzyc, ale tak na dobra sprawe wybor homologowanych opon wcale nie jest zly


nawet jezeli stracisz gwaranacje to nie calkowicie - prosty przyklad wymieniasz hamulce, zaciski, klocki, tarcze - to tracisz gwarancje tylko na uklad hamulcowy, ale nie na silnik lub wydech, tylko to co bylo modifyikowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jak to jest z tą homologacją?

Tylko opony z listy producenta? Wybiorę inny model np continentala i już tracę gwarancję? Ktoś wytłumaczy?

Wiele marek premium ma opony homologowane do BMW w zależności od aktualnego przetargu.

BMW zabezpiecza swój napęd xDrive, który jest bardzo czuł na zmianę obwodu opon podczas pracy, oponami homologowanymi. Może to być inna mieszanka gumy od standardowych i podlegają innym procedurom produkcji itp.

Kupisz BMW w salonie masz opony homologowane nawet w przypadku braku napędu xDrive, ale od zwykłych opon niehomologowanych nie siądzie ci napęd, a brak homologacji w przypadku napędu xDrive może mieć kosztowne skutki i utratę gwarancji producenta.

Dlatego możesz kupić Continentale, Dunlopy, Michały czy Pirelli, ale muszą być homologowane :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
A co z czujnikami ciśnienia gdyby ich nie było?

Jest wiele ofert fajnych ładnych felg bez czujników, i tak się zastanawiam jak samochód zareagowałby na jazdę bez takich czujników?

 

Tylko pamiętaj że opon run flat nie można używać bez czujników (na Pirelli Sottozero jest taka informacja, na innych pewnie też).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tą homologacją?

Tylko opony z listy producenta? Wybiorę inny model np continentala i już tracę gwarancję? Ktoś wytłumaczy?

 

nie chce mi sie w to wierzyc, ale tak na dobra sprawe wybor homologowanych opon wcale nie jest zly


nawet jezeli stracisz gwaranacje to nie calkowicie - prosty przyklad wymieniasz hamulce, zaciski, klocki, tarcze - to tracisz gwarancje tylko na uklad hamulcowy, ale nie na silnik lub wydech, tylko to co bylo modifyikowane

 

Coś jest na rzeczy z tymi homologowanymi oponami - mam znajomego użytkującego 118i z początków produkcji i pamiętam jak się wkurzał, że nie może sobie "normalnych" opon kupić, bo gwarancja nie obejmuje innych :roll:

Nie drążyłem wtedy tematu, bo nie śniła mi się jeszcze moja własna F40 w owym czasie, ale finalnie faktycznie musiał zainwestować kilka cebulionów więcej w blizzaki.


Swoją drogą to ciekawe jak to jest z tymi gumami w kontekście np. serwisowania poza ASO - był kiedyś taki wyrok sądu, który przyznał rację panu serwisującemu samochód poza ASO. W telegraficznym skrócie z uzasadnienia wynikało, że gwarant nie może się powołać na argument, ze pojazd nie jeździł do ASO, o ile pojazd był serwisowany przy użyciu odpowiadających jakością części oraz według obowiązujących u producenta procedur (co pewnie przy dzisiejszym wymogu odbicia każdej czynności w komputerze nie byłoby takie proste do wykazania). W każdym razie wyrok zapadł na korzyść tego pana, który do ASO jeździć nie chciał :) .

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tą homologacją?

Tylko opony z listy producenta? Wybiorę inny model np continentala i już tracę gwarancję? Ktoś wytłumaczy?

 

nie chce mi sie w to wierzyc, ale tak na dobra sprawe wybor homologowanych opon wcale nie jest zly


nawet jezeli stracisz gwaranacje to nie calkowicie - prosty przyklad wymieniasz hamulce, zaciski, klocki, tarcze - to tracisz gwarancje tylko na uklad hamulcowy, ale nie na silnik lub wydech, tylko to co bylo modifyikowane

 

Coś jest na rzeczy z tymi homologowanymi oponami - mam znajomego użytkującego 118i z początków produkcji i pamiętam jak się wkurzał, że nie może sobie "normalnych" opon kupić, bo gwarancja nie obejmuje innych :roll:

Nie drążyłem wtedy tematu, bo nie śniła mi się jeszcze moja własna F40 w owym czasie, ale finalnie faktycznie musiał zainwestować kilka cebulionów więcej w blizzaki.


Swoją drogą to ciekawe jak to jest z tymi gumami w kontekście np. serwisowania poza ASO - był kiedyś taki wyrok sądu, który przyznał rację panu serwisującemu samochód poza ASO. W telegraficznym skrócie z uzasadnienia wynikało, że gwarant nie może się powołać na argument, ze pojazd nie jeździł do ASO, o ile pojazd był serwisowany przy użyciu odpowiadających jakością części oraz według obowiązujących u producenta procedur (co pewnie przy dzisiejszym wymogu odbicia każdej czynności w komputerze nie byłoby takie proste do wykazania). W każdym razie wyrok zapadł na korzyść tego pana, który do ASO jeździć nie chciał :) .

 

Absurd, znam 10 równoległych historii,w których zarówno w przypadku ubezpieczalni jak i samej gwarancji choćby na sypiący się xdrive salon nigdy nie podważył opon bez gwiazdki jeśli ich rozmiar i pozostałe parametry były zgodne z homologacją.

Co więcej np. do X4 G02 przez pierwszy rok po premierze BMW sprzedawało kompletne koła 20" bez gwiazdki i bez runflat.

Edit- dalej sprzedaje, link poniżej

https://allegro.pl/oferta/kola-zimowe-bmw-x3-g01-x4-g02-669m-36110003064-10110037148

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownicy z łączną liczbą 100 postów mówią od teraz, że homologacja opon to legenda i baśnie :wink:

 

Podziel się z nami Kolego wiedzą popartą tysiącami postów :wink:

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Napisałem tu jak i w temacie xDrive wraz z innymi użytkownikami, między innymi kkx5, jak to się ma. Można napisać książkę już naprawdę.

Setki naszych postów.

Ogumienie mieszane - opony homologowane.

4x ta sama felga 4x ta sama opona - możesz pominąć homologację.

I kupcie nowe opony i macie spokój.

Pytania do wulkanizatorów są warte tyle co pytania do stolarzy w temacie opon. Pytajcie ludzi, którzy mielą te komplety opon robiąc 30k+ rocznie a nie wulkanizatora, który nie ma pojęcia o xDrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na Michelin Cross Climate 2.

Podobno jest świetna, no i brak straty czasu i $ na przekładki itp.

To jest letnia z homologacją zimową.

A że aura u nas zmienna, to może w większości przypadków lepiej spełniać swoje zadanie... nigdy nie zaskoczy nas zima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie uwierzycie...

Do samochodu "premium"

kupiłem opony Kormoran Snow po 319 zł za szt...

ze zgodną z tabliczką 92 V XL...

Kupiłem ponieważ po 1 sezonie zamierzam poszukać na wiosnę całych kół 17 lub 18 ... może uda się coś w okolicach 5 tyś...

Aczkolwiek przejchałem kilka km i... na suchym jest głośniej... ale reszta podobnie jak brigstonach org z * letnich...

Nawet miękkość nie jest jakoś specjalnie odczuwalna..


Jeżeli będzie ok na mokrym , bo na śniegu widać po bieżniku że raczej będzie dobrze... to...


Napiszę więcej po kilku tyś km...


A tak notabene to Brigstone nowe na mokrym tracą przyczepność wcześniej niż w starej skodzie Uniroyale wielosezonowe...


Zobaczymy, jak będzie szmelc to na wiosne do sprzedaży...


Nawet wulkanizator zdumiony ... do takiego auta kormorany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się mają opony bez homologacji, ale zgodne z tabliczką w przypadku leasingu? Diler twierdzi, że muszą być homologowane, bo tak jest napisane w umowie. W umowie owszem jest napisane, że dla zachowania gwarancji muszę stosować oryginalne części i akcesoria BMW. Tyle, że BMW nie jest producentem opon. Nie ma gum z logiem bawarii. I tak się zastanawiam.


To, co BMW wymyśliło teraz, że letnie są bez RFa, a zimowe z homologacją w tym rozmiarze na fabryczną felgę 18stke są tylko z RFem, to jest jakiś absurd. Co prawda nie zamierzałem się pakować w budżetowe opony i fakt faktem, przy oponach premium dopłata do continentala bez * a z * jest niewielka. Ale ja myślałem o średniej półce, jakieś Nexeny za 470 zł, a nie WinterContact 760 zł za sztukę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się mają opony bez homologacji, ale zgodne z tabliczką w przypadku leasingu? Diler twierdzi, że muszą być homologowane, bo tak jest napisane w umowie. W umowie owszem jest napisane, że dla zachowania gwarancji muszę stosować oryginalne części i akcesoria BMW. Tyle, że BMW nie jest producentem opon. Nie ma gum z logiem bawarii. I tak się zastanawiam.


To, co BMW wymyśliło teraz, że letnie są bez RFa, a zimowe z homologacją w tym rozmiarze na fabryczną felgę 18stke są tylko z RFem, to jest jakiś absurd. Co prawda nie zamierzałem się pakować w budżetowe opony i fakt faktem, przy oponach premium dopłata do continentala bez * a z * jest niewielka. Ale ja myślałem o średniej półce, jakieś Nexeny za 470 zł, a nie WinterContact 760 zł za sztukę. ;)

 


Zgoda, z tym, że BMW nie jest producentem opon.

Ale założeniem są opony z gwiazdą - które są certyfikowane przez producenta.


W teorii można jeździć na czym chcesz. Ale jeśli coś wydarzy Ci się, to pewnie BMW będzie chciało uniknąć odpowiedzialności i zruci to na użytkownika, że użył opon które nie zostały przez niego zaakceptowane/sprawdzone (tzn. bez gwiazdki).

To już indywidualna decyzja.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia gwiazdka, na naklejce na drzwiach są szerokości i profile z indeksami prędkości i zaleceniami...

nigdzie zaleceń o gwiazdce...

poza tym na rynku zimówiki same run flaty... a te nie są dobrym rozwiązaniem, ani eco ani komfort... no chyba że złapiesz gwoździa...

nigdzie w instrukcji, a czytałem nie ma wpisu, tylko opony producenta z *...

tak samo olej... nie musi być markowany przez BMW, wsytarcxy odpowiednie parametry lepkości jakości itp i jest może lepszy od tego z beczki lub org opakowań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się mają opony bez homologacji, ale zgodne z tabliczką w przypadku leasingu? Diler twierdzi, że muszą być homologowane, bo tak jest napisane w umowie. W umowie owszem jest napisane, że dla zachowania gwarancji muszę stosować oryginalne części i akcesoria BMW. Tyle, że BMW nie jest producentem opon. Nie ma gum z logiem bawarii. I tak się zastanawiam.


To, co BMW wymyśliło teraz, że letnie są bez RFa, a zimowe z homologacją w tym rozmiarze na fabryczną felgę 18stke są tylko z RFem, to jest jakiś absurd. Co prawda nie zamierzałem się pakować w budżetowe opony i fakt faktem, przy oponach premium dopłata do continentala bez * a z * jest niewielka. Ale ja myślałem o średniej półce, jakieś Nexeny za 470 zł, a nie WinterContact 760 zł za sztukę. ;)

Jak akcesoria to za chwilę ktoś podchwyci temat że nawet dywaników gumowych z innej firmy nie będzie można kupić...

Albo płynu donspryskiwacza z lidla, bo przecież w BMW sprzedają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.