Skocz do zawartości

Opony z homologacją?


Pasibrzucho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jeździłem zimę na 18" i póki co wszystko jest OK, ale fakt, nie próbowałem wjeżdżać w miejsca parkingowe które maja wysokie krawężniki, szukałem innego miejsca. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedne z 18" też są wąskie - tylko 205 mm. To model z X2, który jest adaptowany do naszych F40.


W ustawieniach komputera znajdziesz opony na które rozmiary możesz sobie zmienić. Ja mam na tabliczce 225/45 R17 91H jako zimowe lub 94XL jako letnie. I takie dwa komplety kół mam.


Jak tylko masz budżet to bierz 18", na 17" jest trochę balon jednak i mi brakuje sztywności auta. Te wąskie 195 mm w rozmiarze 17" to dramat. Nie na nasze warunki, gdzie zimą mało śniegu, a potrzebuejsz przyczepności też w innych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Czy kupując teraz nowe koła zimowe z gwarancją rozruchową kilkanaście dni, założylibyście je na samochód, by pojeździć parę dni i sprawdzić, czy wszystko jest OK czy tylko sprawdzilibyście u swojego wulkanizatora, czy felgi są proste z wyważeniem?

Według mnie wulkanizator na pewno nie sprawdzi, czy czujniki działają prawidłowo, a czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mimo wszystko kupił tylko u autoryzowanego dealera, a wtedy masz 3 lata gwarancji, 3 lata ubezpieczenia na opony i 2 lata rękojmi. I wyważone fabrycznie nie powinny sprawiać problemu przy montażu już za 4 miesiące
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja OK, ale w to ubezpieczenie to raczej nie wierzę. Czytałem warunki i jest jakoś mało sytuacji, które to ubezpieczenie pokrywa. Dodatkowo, chyba na tym forum coś czytałem, że załatwienie wymiany opony w ramach ubezpieczenia tez nie jest bezpłatne, czy jakoś tak.


A za różnicę w cenie sam sobie mogę wymienić cały komplet opon na nowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzcie sobie szczerze - ile razy uszkodziliście oponę? W mojej 20'letniej karierze kierowcy i 7 autach, przydarzyło mi się to raz (słownie: RAZ) i to od razu na początku kariery. Przeszorowałem o krawężnik, zrobił się bąbel i do wymiany.


Od lat kupuję opony i felgi na Oponeo. Jak macie wątpliwości jaki rozmiar kupić, zadzwońcie, fachowa obsługa pomoże. Nigdy nie miałem z nimi problemu, dostarczają do wybranej przeze mnie wulkanizacji i tam wszystko ogarniają. Robienie tego w ASO to przepłacanie. Wcale tego lepiej nie zrobią, dodatkowo traci się masę czasu. Dobra wulkanizacja ogarnie czujniki ciśnienia, byle tylko kupować oryginalne lub dobrej jakości. Auto samo je wykryje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wszystko fajnie, ale to:

zadzwońcie, fachowa obsługa pomoże.

jest bzdura. Dobiorą fabryczne jak im dobrze pójdzie, ale oni nie wiedzą co to ogumienie mieszane. Także uwaga z tym. Seryjne ogumienie to masz na tabliczce, więc po co chcesz tam dzwonić.

A już jak masz aftermarketowe felgi to absolutnie nie pytać tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat kupuję opony i felgi na Oponeo. Jak macie wątpliwości jaki rozmiar kupić, zadzwońcie, fachowa obsługa pomoże.

Co do tej firmy mam mieszane uczucia. Jak kupujesz i wszystko jest ok to jest fajnie. Jak masz problem z nowo zakupionymi oponami i robisz reklamacje... nie są uznane. Mimo faktu posiadania papierów w postaci testu na wyważarce Hunter (były zdiagnozowane nieprawidłowości). Ja osobiście przestałem tam kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim poprzednim aucie dwa razy wymieniałem oponę po przebiciu i to wszystko w promieniu 500 metrów od pracy... Pozostałe 90.000 km po przełęczach, szutrach i krawężnikach szczęśliwie bez przygód. Ale BMW wymaga jakoś więcej uwagi, faktycznie to ubezpiecznie ma sporo wyłączeń, to po prostu dodatek psychologiczny. Ja po swoich przejściach (w tym z oponeo) doradzam wszystkim zakup kompletnych kół zimowych, najlepiej u dealera, teraz za "śmieszne pieniądze" do nowego auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gratulacje! 7.5k zł to bardzo dobra cena za te felgi. Czy koło też jest takie ciężkie? Nie wiem dokładnie ile 17" z RF waży, ale sporo.


Opony z RF mają dużo niższy indeks nośności, także poza hałasem raczej nie będzie jakoś dużo gorzej w kwestii komfortu. No i jak tak wrócić do warunków w pełni zimowych to warto mieć opcję przetoczyć się kilka kilometrów na "kapciu" gdzieś w ciemnej nocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gratulacje! 7.5k zł to bardzo dobra cena za te felgi. Czy koło też jest takie ciężkie? Nie wiem dokładnie ile 17" z RF waży, ale sporo.

 

Dzięki. Wiesz, nie wiem dokładnie, ile waży. Jak je nosiłem/przetaczałem to nie zauważyłem, by były jakoś dużo cięższe ;) A swoich osiemnastek letnich jeszcze nie zdejmowałem. :wink:


 

Opony z RF mają dużo niższy indeks nośności, także poza hałasem raczej nie będzie jakoś dużo gorzej w kwestii komfortu.

Indeks nośności mają 92 - tak samo, jak moje letnie. No hałasem się trochę przejmuję, bo jedynka jest dobrze wyciszona z wyjątkiem... ... no właśnie kół. Na letnich jest dość głośno a co to będzie na RF :shock:

Co do komfortu to się okaże - mam nadzieję, że tragedii nie będzie :wink:


 

No i jak tak wrócić do warunków w pełni zimowych to warto mieć opcję przetoczyć się kilka kilometrów na "kapciu" gdzieś w ciemnej nocy...

Tak, to jest plus, jednak po takim przetoczeniu się opona do wywalenia. W większości mówi się, że opony RF są nie do naprawy. W jednym miejscu wyczytałem, że jeżeli dziura będzie na bieżniku (nie z boku) to jest jeszcze szansa naprawy. Jazda na flaku spisuje oponę na straty, więc warto się zastanowić, czy jechać na flaku.


Po tych RF na pewno kupię standardowe. Nie po to kupowałem dojazdówkę, by jeździć na flaku (a chyba mało kto ją ma :D )


Kurczę, szkoda, że nie można tutaj wrzucać zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Letnie mam zwykle bez RF, zimowe mialem z RF i niezauwazylem większego dyskomfortu niż zwykle. Moim zdaniem niezauwazysjz większej różnicy bo ten szum opon i tak słychać niestety.

Teraz się zastanawiam czy w letnich tez nie wymienić na RF bo jednak czułem się pewniej jeżdżąc na RF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś dojazdówkę do F40?


To jak wygląda Twój bagażnik?


Podwójna podłoga w tym aucie to dla mnie jedna z najlepszych rzeczy. Na co dzień pusta, ale na wyjazd idzie tam upchnąć mnóstwo rzeczy, których później nie trzeba wyciągać za każdym razem, a się przydają.



A tej nośności w letnich 92 nie masz z dopiskiem XL - wzmocnione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letnie mam zwykle bez RF, zimowe mialem z RF i niezauwazylem większego dyskomfortu niż zwykle.

Ale jeździłeś na 17'' czy 18''? Bo im mniejsza wysokość opony, tym różnica w komforcie może być większa (na minus).

 

Moim zdaniem niezauwazysjz większej różnicy bo ten szum opon i tak słychać niestety.

Czyli nie tylko ja słyszę te opony - ufff. W testach chyba nikt o tym nie mówił, jedynie Petryn, czy jak mu tam, mówił o hałasach dobiegających z lusterek (czego ja nie słyszę). Ja na 3 jadach testowych też tego nie słyszałem. Po kupnie dopiero po jakimś czasie zacząłem słyszeć ten szum. Myślę, że to dlatego, że wszystko inne jest dobrze wyciszone i wtedy słyszymy tylko te koła. Kolega mówił, że można sobie wygłuszyć podłogę jakąś matą.

 

Kupiłeś dojazdówkę do F40?


To jak wygląda Twój bagażnik?


Podwójna podłoga w tym aucie to dla mnie jedna z najlepszych rzeczy. Na co dzień pusta, ale na wyjazd idzie tam upchnąć mnóstwo rzeczy, których później nie trzeba wyciągać za każdym razem, a się przydają.

 

Dodatkowy bagażnik pod podłogą jest w 80% wypełniony kołem. Jak dla mnie to jest must have :cool2: Jeżdżę na takie zadupia, że assistance może do mnie nie dojechać albo na jakiejś wyspie będę tydzień lub dłużej czekał na oponę. Nie dziękuję. Natomiast ten dodatkowy bagażnik jest fajny i nawet w salonie mi odradzali opcję koła dojazdowego, i w X1 i w F40.

 

A tej nośności w letnich 92 nie masz z dopiskiem XL - wzmocnione?

Tak, tak samo jak w zakupionych zimówkach, tylko że tam jest napis Extra Load zamiast XL. Różnica jest jedynie w prędkości - letnie Y zimowe V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Letnie oraz zimowe mam 225/40R18 92V XL, niestety szum słychać w obu przypadkach.

Słyszałem ten szum również pod czas jazdy testowej gdzie auto było na 19.

Zdecydowanie nadkola są słabo wygłuszone i przy około 100 km/h wzwyż jest odczuwalne to.

Zależy jeszcze jaki asfalt jest, raz jest lepiej a raz gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem ten szum również pod czas jazdy testowej gdzie auto było na 19.

Czyli też jechałeś M135i ?

 

Zdecydowanie nadkola są słabo wygłuszone i przy około 100 km/h wzwyż jest odczuwalne to.

Zależy jeszcze jaki asfalt jest, raz jest lepiej a raz gorzej.

 

Dokładnie tak, ja nawet od małych prędkości słyszę koła.


Chyba udało mi się wrzucić zdjęcie - testuję:


gCEU2jr.jpg

Edytowane przez Lbuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19" można mieć nawet w 118i, nie potrzeba M135i.

 

W sumie racja, ale w standardzie chyba tylko w M135i może występować. Wątpię, że do jazd testowych dealer zamówił do 118i koła 19''

 

No zazdroszczę tych felg w tej cenie! Ja musiałem tyle dać za 17" 550M z Pirelli Sottozero. A tu M Performance.

 

No ale masz ubezpieczenie :cool2: A ja mam nadzieję, że jakiejś niespodzianki nie będę miał na jesieni. Sprzedawca mnie zapewniał, że są to nowe koła z BMW, że jest gwarancja na opony tak, jak na każde nowe opony itp (mam paragon). Koła nigdy nie były zakładane, fabryczne ciężarki, naklejki na kołach itp.

Zobaczymy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U swojego dealera - Premium Arena Kalisz. Ale wydaje mi się, że jakaś wielka okazja to nie była, po prostu dobra oferta. Już w styczniu było wiadomo - kto miał kupić to kupił.


2020 to chyba był najlepszy rok na takie zakupy, ale i sytuacja niepewna.


Wydaje mi się, że trafiły Ci się też lepsze opony Conti, zamiast Bridgestone.


Wepchnął 4 x 17R ale wiadomo złożona kanapa. Do samego bagażnika nawet nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7500 to niezłą cena, zdradzisz gdzie to kupiłeś?

Ogłoszenie na olx, podjechałem do dość dużego wulkanizatora, mówił, że czasami dostaje takie wrzutki z BMW.


 

udało Ci się wepchać 4 kola do bagażnika na raz? :shock:

Złożone siedzenia, z przodu dwa, z tyłu dwa i to jedno położone bokiem na drugim. Na tym zdjęciu nawet trochę widać przez szybę:


gCEU2jr.jpg


Ogólnie słabo do przewożenia - bezpieczeństwa zero, w przypadku kolizji, koła latają po samochodzie :cry2:

 

Wydaje mi się, że trafiły Ci się też lepsze opony Conti, zamiast Bridgestone.

 

Dokładnie tak. I tak jest na wcześniejszym wklejonym przez FooMer'a obrazku (te same opony Continental Winter Contact TS860S SSR*)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś dojazdówkę do F40?


To jak wygląda Twój bagażnik?


Podwójna podłoga w tym aucie to dla mnie jedna z najlepszych rzeczy. Na co dzień pusta, ale na wyjazd idzie tam upchnąć mnóstwo rzeczy, których później nie trzeba wyciągać za każdym razem, a się przydają.

 

Jak już się bawię ze zdjęciami, to Ci odpowiem :D


Góra bagażnika wygląda standardowo, jak w innych:


EtX6fZy.jpg


Pod podłogą mamy koło i zestaw do wymiany koła:


LWsTi7j.jpg


Po odkręceniu koła mamy hak:


Q2fupxj.jpg


No i sama dojazdówka:


3XN0Bdq.jpg


yd9cwYk.jpg


Fajnym dodatkiem jest składany klin pod koło:


OwIjhPT.jpg


składana rączka lewarka:


6XU5BNV.jpg


Pozostałe elementy zestawu:


WTmUncO.jpg


A jak już mówimy o bagażniku, to zachęcam wyciszyć sobie tablicę rejestracyjną, jeżeli nie macie elektrycznej klapy:


62I6tmR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakby co tylko pytam, więc nie bijcie :oops:


Koledzy powiedzcie mi jaki jest sens kupować drugi komplet kół do nowego BMW? Do X1 kupilem Pirelli Sotozero rok temu i spokojnie się zmienia u wulkanizatora w 17 calowych kołach. Z wymianą nie ma żadnego problemu 100-180 zł i jest. Teraz do 1er chce kupic takie same. Ale czytam jak kupujecie nowe koła za 7-8 tys - jaki jest tego sens? :shock: Komplet opon kosztuje koło 2 tys. Po co mam wydawać kolejne 5 tys, żeby przedmiot leżał na półce przez cały rok (bo albo leżą jedne albo drugie). Wytłumaczcie proszę, bo może ja też muszę kupić łącznie z felgami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.