Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie ma znaczenia gwiazdka, na naklejce na drzwiach są szerokości i profile z indeksami prędkości i zaleceniami...

nigdzie zaleceń o gwiazdce...

poza tym na rynku zimówiki same run flaty... a te nie są dobrym rozwiązaniem, ani eco ani komfort... no chyba że złapiesz gwoździa...

nigdzie w instrukcji, a czytałem nie ma wpisu, tylko opony producenta z *...

tak samo olej... nie musi być markowany przez BMW, wsytarcxy odpowiednie parametry lepkości jakości itp i jest może lepszy od tego z beczki lub org opakowań...

Co jest nie tak z runflatami? wlasnie takie zimowki pirelli kupilem. Jest glosniej i drozej?

Opublikowano

Głośniej, drożej, większe spalanie, gorsze przyspieszenie,

Zalety. Jak przebijesz , możesz na niej dojechać do serwisu bez użycia kompresora/specyfiku do zaklejania.

Generalnie opona jest cięższa, więc ma negatywny wpływ na właściwości jezdne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może gdybyś nie zdecydował się na silnik od kosiarki to byś tyle nie narzekał i nie miał tyle obaw o przyspieszenie. :lol:
Opublikowano
mam na zime runflaty, a lato zwykle. spalanie identyczne, komfort identyczny. naprawdę nie zauważylem roznicy a czytalem mnostwo opinii ze run flat to zło. oryginalne zimowki byly tylko runflat, wiec takie wzialem i nie żałuję. przejechane w zeszłą zime na nich 35 tys km
Opublikowano
Mam podobną opinię o runflatach tzn. nie mogę o nich powiedzieć złego słowa. Mam w X4 na lato 20" zwykłe, a na zimę mam 20" runflat - w wadze jest może delikatna różnica, ale nieznaczna. W twardości też różnicy nie zauważam specjalnie, letnie są z reguły twardsze mam zwykłe, a zimówki z reguły miększe, ale runflat równoważy twardość. Na właściwości jezdne nie narzekam. Miałem nawet zdarzenie, że złapałem wkręta w runflata, wulkanizator naprawił oponę bez problemu za 70 zł.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

Przy odbiorze samochodu pogadałem sobie z gościem na serwisie i zasadniczo sprytnie wybrnął z tematu. BMW zaleca homologowane. Opona to jedyny punkt styczny z drogą, na który mamy wpływ. W związku z czym w przypadku awarii producent może negować gwarancję jeżeli zostaną użyte opony inne niż przez niego zalecane.Na tabliczkach znamionowych nie ma słowa gwiazdce. Nie wiem czy coś jest w instrukcji, bo nie czytałem, ale ktoś wyżej napisał, że nie.


Zacząłem drążyć temat i pan się wypowiedział, że w przypadku awarii oni jako ASO zgłaszają ją do centrali BMW. Oni jako serwis problemów nie robią, ale centrala musi otrzymać protokół i zdażały się sytuację, że dociekali każdego szczegółu przy naprawie. Stwierdził, że wie o 2 sytuacjach, kiedy BMW chciało odmówić naprawy gwarancyjnej przez opony bez homologacji, klienci się z nimi sądzili. Czy wygrali? Pewnie tak. Tak jak sam powiedział, to mogą być przypadki 2 na 1000. Pytanie, czy za te pare stówek różnicy w razie czego chcesz się męczyć i tracić czas. I to dla mnie zamyka dyskusje na temat opon. Chcesz kupić inne niż homologowane, proszę bardzo. Prawdopodobnie nic się nie stanie, ale 100% gwarancji nie masz. Ale ryzyko jako tako wynika z nerwów i straconego czasu, bo w sądzie raczej zawsze wygrasz. :) To jest mniej więcej tak jak naładowałbyś telefon ładowarką inną niż oryginalna i producent miałby Ci udowodnić, że nie używałeś ich kabla i ich kostki.

Opublikowano
Może gdybyś nie zdecydował się na silnik od kosiarki to byś tyle nie narzekał i nie miał tyle obaw o przyspieszenie. :lol:

Wiadomix bo "2 litry to może mieć czajnik" xD


Z resztą chyba celowo trolujesz. Ani nie narzekam, ani nie mam obaw o przyspieszenie. Pytałem o głośność i koszty eksploatacji :duh:

Opublikowano
Miałem nawet zdarzenie, że złapałem wkręta w runflata, wulkanizator naprawił oponę bez problemu za 70 zł.

 

A ja czytałem, że runflaty są nienaprawialne :?


Też mam zimówki RF i jak na razie nie zauważyłem jakiejś różnicy, ale mało jeździłem na zimówkach.


Ja także jestem przeciwnikiem RF i następne na pewno będą zwykłe ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW nie naprawi Ci rft, ale wulkanizator obok tak :)

ASO Ci wymieni oponę na nową za opłatą.

Ponta udaj się do wątku serii 3 gdzie ASO BMW naprawiło oponę rft, brak tutaj spójności działania.

  • Moderatorzy
Opublikowano
BMW nie naprawi Ci rft, ale wulkanizator obok tak :)

ASO Ci wymieni oponę na nową za opłatą.

Ponta udaj się do wątku serii 3 gdzie ASO BMW naprawiło oponę rft, brak tutaj spójności działania.

W instrukcji jest zapis, że ta opona nie nadaję się do naprawy. To jakiś wyjątek widać.

Opublikowano
BMW nie naprawi Ci rft, ale wulkanizator obok tak :)

ASO Ci wymieni oponę na nową za opłatą.

 

ASO wymieni na nową za darmo.

Wszystkie ori opony mają fabryczne ubezpieczenie ALLIANZ na 3 lata.

Jak się przebije/uszkodzi masz nowe za free.


Nie ma za co.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW nie naprawi Ci rft, ale wulkanizator obok tak :)

ASO Ci wymieni oponę na nową za opłatą.

 

Nie ma za co.

:lol: :lol:

Opublikowano

Po przejechaniu około 1tyś km na budżetowych Kormoranach 225/40/18...V XL .... porównując w warunkach jesienno letnich... temp + 10C, sucho/ mokro, stwierdzam, iż na suchym troszeczkę gorzej niż na letnich oryginalnych brigstonach z * , na mokrym o niebo lepiej na zimówkach niż na letnich oryginalnych Brigstonach...

Coś nie tak z tymi Brigstonami... na krętych drogach po deszczu czułem kilkukrotnie uciekający tył, a nawet przód pojazdu...

Zawieszenie fajne, łatwo da się wyjść z takiego uślizgu, ale przy trochę większej prędkości wiadomo... zaskoczyły mnoe Brigstony negatywnie...

Poprzednio poruszałem się Skodą na Unitoyalach... i to jest klasa na deszcz...!

Ale do BMW nie wolno bo nie ma * wg niektórych...

Bardziej martwi mnie brak koła zapasowego/podnośnika...

Zawsze miałem i kilka razy skorzystałem w życiu...

Opublikowano
na krętych drogach po deszczu czułem kilkukrotnie uciekający tył...

 

To tak, jak tylnionapędówki :cool2:

 

Ale do BMW nie wolno bo nie ma * wg niektórych...

 

Jak nie masz xDrive, to ja bym się tym tematem w ogóle nie przejmował - oby były zgodne z tabliczką :wink:

 

Bardziej martwi mnie brak koła zapasowego/podnośnika...

 

Dla mnie to była podstawa, w konfiguratorze brak i trzeba to dodawać u dealer'a BMW, a oni zniechęcają do tej opcji :shock: Na czwartej stronie tego tematu pokazałem, co jest fabrycznie z kołem zapasowym.

Opublikowano
Dla mnie to była podstawa, w konfiguratorze brak i trzeba to dodawać u dealer'a BMW, a oni zniechęcają do tej opcji :shock: Na czwartej stronie tego tematu pokazałem, co jest fabrycznie z kołem zapasowym.

 

Kurde pytałem o to w salonie i nikt mi nie zaproponował takiego zestawu jaki pokazałeś na 4 stronie. Gdzie to kupiłeś i za ile? Może jakiś numer katalogowy zestawu?

Opublikowano
Kurde pytałem o to w salonie i nikt mi nie zaproponował takiego zestawu jaki pokazałeś na 4 stronie. Gdzie to kupiłeś i za ile? Może jakiś numer katalogowy zestawu?

 

No to słabo :( Z mojego zamówienia na samochód:


300 Koło dojazdowe PLN 700,00


Tydzień temu zmieniałem koła na zimowe i przetestowałem zestaw - wszystko OK. W progach są takie plastikowe uchwyty na lewarek :cool2:

Opublikowano
Kurde pytałem o to w salonie i nikt mi nie zaproponował takiego zestawu jaki pokazałeś na 4 stronie. Gdzie to kupiłeś i za ile? Może jakiś numer katalogowy zestawu?

 

No to słabo :( Z mojego zamówienia na samochód:


300 Koło dojazdowe PLN 700,00


Tydzień temu zmieniałem koła na zimowe i przetestowałem zestaw - wszystko OK. W progach są takie plastikowe uchwyty na lewarek :cool2:

 

Dzięki, widzę tylko, że Ty masz koła 17stki i ta dojazdówka też jest 17stka i wchodzi na styk. Ciekawe czy dojazdówka 18stka wejdzie pod podłogę. Może wejdzie, jeżeli zmienia się stalowa felga kosztem profilu samej opony. Ale no w konfiguratorze już tego nie ma. Zapytam w ASO czy to mają na zamówienie.

Opublikowano

Polecam filmik Adama Kornackiego - dlaczego opony homologowane.

Wyjaśnia dokładnie co to są opony homologowane, bo większość myśli że to to samo co zwykła opona o tym samym rozmiarze. :roll:


Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
widzę tylko, że Ty masz koła 17stki i ta dojazdówka też jest 17stka i wchodzi na styk. Ciekawe czy dojazdówka 18stka wejdzie pod podłogę.

 

Dojazdówka to 17stka, ale felgi letnie i zimowe to 18tki. Obwód opon na pewno jest taki sam i raczej nie ma dojazdówki 18to calowej :wink:

Opublikowano

Panowie ja nie wiem kto tu ma rację, ale przy odbiorze samochodu przeglądałem koła kompletne, oryginalne, z homologacją, dodatkowo dopytałem panów sprzedawcę oraz pana z działu akcesoriów jak to jest i obaj zgodnie powiedzieli, że w zakresie opon zimowych homologacja BMW nie jest wymagana, nie ma wpływu na gwarancję etc.


Dodatkowo jedną z propozycji, jakie otrzymałem w zakresie zakupu oryginalnych kół zimowych jest 17" Y-spoke 489, felgi 7Jx17 (gdzie lato ma 7,5Jx17) z oponą 195/55R17 (lato 225/45R17) - tylko mi coś nie pasuje z tym rozmiarem? :?

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano

Spojrz na tabliczke w aucie na slupku i tam taki rozmiar istnieje jako opcjonalny. Dla modelu felg Y-spoke 489 faktycznie jest taka waska szerokosc:


https://sklep.autofus-group.pl/pl/p/Kola-zimowe-BMW-17-Y-Spoke-489-Seria-1-F40%2C-2-F44-36112471501/1374


Widzialem auta na tych felgach i polecam je odpuscic. Wyglada "smiesznie". Nawet moje 550M zdaja mi sie ostatnio za male, a wyladowalem z dwoma kompletami :duh:


Bierzcie poki sa dostepne 18". A z homologacja... Co serwis i co "mistrz'", kierownik, sprzedawca to inna teoria. Dopiero zycie i kosztowna awaria weryfikuje co tak naprawde jest wymagane, a co nie (czego nikomu nie zycze). A nawet jak nie jest wymagane, to moga po prostu odmowic, bo nawet jesli pojdzie sie z nimi do sadu to dluga przeprwa

Opublikowano
Spojrz na tabliczke w aucie na slupku i tam taki rozmiar istnieje jako opcjonalny. Dla modelu felg Y-spoke 489 faktycznie jest taka waska szerokosc:


https://sklep.autofus-group.pl/pl/p/Kola-zimowe-BMW-17-Y-Spoke-489-Seria-1-F40%2C-2-F44-36112471501/1374


Widzialem auta na tych felgach i polecam je odpuscic. Wyglada "smiesznie". Nawet moje 550M zdaja mi sie ostatnio za male, a wyladowalem z dwoma kompletami :duh:


Bierzcie poki sa dostepne 18". A z homologacja... Co serwis i co "mistrz'", kierownik, sprzedawca to inna teoria. Dopiero zycie i kosztowna awaria weryfikuje co tak naprawde jest wymagane, a co nie (czego nikomu nie zycze). A nawet jak nie jest wymagane, to moga po prostu odmowic, bo nawet jesli pojdzie sie z nimi do sadu to dluga przeprwa

Czyli jak nie nalejesz oryginalnego płynu do spryskiwaczy, a wysiądzie Ci automat do wycieraczek z napędem to też będą się sądzić?

A olej... ma mieć zgodne parametry a nie być z logo BMW...

itd itp...

Jak ktoś chce np całoroczne to nie ma na rynku z gwiazdką....

Jak ktoś jezdzi większość w mieście to np jest to najlepszy wybór

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.