Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chyba źle zerknąłeś, ten niebieski to nowy - obok leży stara odma była pusta w środku, mechanior mówił że wycieki likwidował rok temu to odmę wymieniał, ale widać jak się samemu nie sprawdzi to tak to wygląda niestety.

W roczniku 2006 odma jest bez żadnego wkładu czy to plastikowego czy filtra. Możesz sprawdzic w realoem. Tez mam ten rocznik i u mnie też była bez żadnego wkładu, dołożyłem plastikowy separator, ale zastanawiam się nad filterkiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie jest z separatorem plastikowym. Zgodnie z realoem . Oleju nie bierze a zmieniam ją tak co trzy zmiany oleju czyli co 30 000km.

Filterki wycofali bo więcej z nimi było problemów niż korzyści bo ludzie ich nie zmieniali. A je trzeba regularnie wymieniać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poważnie bez wkładu to też wychodziło? Byłem przekonany, że albo plastikowy, albo w e39 (ewentualnie wczesnych modelach e60) filcowy. Dlatego kupiłem filcowy, bo chciałem sprawdzić czy jakaś różnica będzie.
Opublikowano

Dokładnie kompletnie pusta. Jednak jest informacja serwisowa od bmw, że w przypadku nadmiernego zużycia oleju przez odmę i ewentualnego wycieku z pod kolektora dolotowego można zastosować starszy typ odmy właśnie z wkładem filcowym. Jak poszukasz na forum dokładniej to znajdziesz pełniejsze informacje. Wklejałem tutaj właśnie pełną informację serwisową.

Link do dokumentu serwisowego bmw https://asiakas.kotisivukone.com/files/miimii.tarjoaa.fi/Tiedote.pdf

Ja dołożyłem plastikowy separator ale i tak troszkę oleju w dolocie się zbiera z racji chyba krótkich dystansów na jakich jeżdżę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukałem i dlatego właśnie zamówiłem ten z filcem, ale byłem przekonany, że powinna być plastikowa wkładka, dlatego moje zdziwienie gdy ujrzałem wybebeszoną - pomyślałem, że to jakieś druciarstwo i ktoś kiedyś wywalił wkład, założył bez.
Opublikowano

Mam pytanko czy takie zachowanie nastawnika jest prawidłowe?

Chodzi mi o ten drgający ruch

Wkładałem i wyjmowałem wtyczkę zeby to zobrazować


Opublikowano

mam dwie e60 530d

Jedna na podcisnienie, druga z elektronicznym nastawnikiem


Jeżeli odpinasz i podłączasz wtyczkę oraz jak odpalasz i gasisz nastawnik moim zdaniem reguluje sztangę ( nastawnik teleelektroniczny nie działa jak podciśnieniowy)


A co do oleju. Wszystkie silniki diesla rzygają olejem przez odmę, chcesz się upewnić, czy olej jest z turbo czy z odmy ? zamontuj na kilka tygodni OCT i sprawdź potem dolot, jak będzie sucho to masz winowajcę.

Też tak czasem mam, raz dolot jest suchy a raz zaolejony a turbiny w obu są nowe. Jeden silnik miał generalny remont, bo planowałem grube mody i są tam nowe uszczelniacze i prowadnice a drugi to fabryczny słupek i oba mają tak samo z oleje w dolocie..

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.